"Suntem conștienți de contextul dificil, dar avem încredere că, prin adaptabilitate și execuție riguroasă, vom transforma această perioadă într-un punct de relansare. (…)
Evoluția din primul semestru reflectă presiuni multiple, inclusiv reducerea cererii în segmentul nostru de produse, ajustarea stocurilor din piață și creșterea prețurilor de aprovizionare din partea furnizorilor", a declarat pentru Profit.ro Florin Porojan, general managerul companiei din grupul elvețian Franke.
Cererea pe segmentul rezidențial a scăzut în condițiile în care consumatorii amână investițiile în renovări sau achiziții de echipamente premium pentru bucătărie, pe fondul incertitudinilor economice și al temperării pieței imobiliare, în timp ce presiunea pe profitabilitate provine din creșterea costurilor cu activitățile logistice, materiile prime și energia. Lista provocărilor include, de asemenea, volatilitatea comportamentului de consum și fragmentarea canalelor de vânzare.

Porojan vede însă această perioadă ca una de recalibrare, astfel că a luat mai multe măsuri, care urmăresc optimizarea proceselor interne și reducerea costurilor fixe, reorientarea portofoliului de produse către segmente cu valoare adăugată mai mare și cerere stabilă, consolidarea relației cu partenerii de distribuție și investiții în digitalizare și eficientizarea canalelor de vânzare.
Franke operează în România printr-un portofoliu diversificat de canale de vânzare, cel mai important, cu o pondere de circa 50% în vânzări, fiind canalul Kitchen Studios, reprezentat de showroom-urile partenere și retailul specializat în producția de mobilier de bucătărie.
"Acest canal este esențial pentru segmentul premium, oferind consiliere personalizată și o experiență de brand completă. În 2025, ne concentrăm pe extinderea rețelei prin showroom-uri noi în Brașov și Iași, precum și pe consolidarea master showroom-ului din București (Bd. Biruinței 98, Pantelimon) și a platformei www.frankemagazinonline.ro", detaliază managerul.
Retailul DIY asigură acoperă 20% din businessul Franke, fiind un canal cu volum mare, dar cu presiune constantă pe prețuri și marje.

În privința bricolajului, compania se concentrează în acest an pe optimizarea sortimentației și pe creșterea vizibilității în magazinele fizice, cu accent pe produse funcționale și accesibile.
Canalul online aduce 20% din vânzări și este un segment în creștere, susținut de schimbarea comportamentului de consum.
La rândul lor, proiectele B2B, incluzând colaborări cu dezvoltatori, arhitecți și constructori, reprezintă circa 10% din cifra de afaceri și au un potențial ridicat în zona rezidențială și HoReCa.
"Pe termen mediu, retailul specializat va continua să joace un rol strategic în consolidarea poziționării premium a brandului Franke, iar zona B2B va fi extinsă gradual, prin parteneriate și soluții dedicate.
De asemenea, estimăm o creștere a ponderii canalului online, în timp ce segmentul DIY va rămâne important, dar cu o abordare mai selectivă", adaugă Florin Porojan.

Un moment definitoriu pentru companie în prima parte a anului 2025 a fost lansarea, cu partenerii de pe segmentul showroom-uri și retail specializat, a stației Mythos Water Hub, o baterie multifuncțională 6-în-1, care oferă acces la apă fierbinte, apă rece, la temperatura camerei și carbogazoasă, toate filtrate, direct de la baterie.
Grupul elvețian Franke – cu aproape 8.000 de angajați în 33 de țări de pe cinci continente - este prezent pe piața din România din anul 1998.
Datele transmise de companie Ministerului Finanțelor arată pentru 2024 o cifră de afaceri de 45,5 milioane de lei (9,15 milioane euro) și un profit net de aproape 1 milion de lei.