Furnizorul de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke România estimează că va înregistra în acest an o cifră de afaceri de 60 de milioane de lei, de la 55 milioane lei în 2022, mizând pentru a doua jumătate a anului pe un trend pozitiv în ceea ce privește cererea și redeschiderea apetitului pentru sectorul bunurilor de folosință îndelungată.
“Preconizăm o cifră de afaceri de 60 milioane de lei în 2023 și un profit operațional de peste 10%. Ne bazăm aceste estimări atât pe realizările din primele 5 luni ale anului, cât și pe acțiunile planificate pentru lunile rămase. În primul trimestru am fost în grafic cu bugetul pentru anul 2023, dar începând din aprilie, vânzările au fost mai puțin bune decât în primele 3 luni, prin prisma efectului cumulat al inflației și situației geopolitice actuale”, a declarat pentru Profit.ro Florin Porojan, directorul general al companiei.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Pentru a doua jumătate a anului, Franke România a programat lansarea produselor Faber, un brand puternic din portofoliul grupului elvețian în domeniul hotelor de bucătărie.
Circa 30% din vânzările companiei sunt aduse de comerțul online, cu 5 puncte procentuale mai mult față de estimări, acest canal având o evoluție pozitivă de la an la an.
Porojan spune că 2023 – al 25-lea an pentru Franke în România – este un an provocator din multe puncte de vedere.
“Atât din punct de vedere restrângere cerere de piață (ca urmare a crizelor multiple și suprapuse pe care le-am trăit în ultimii ani), cât și din punctele bune de vedere, care ne activează și solicită și mai mult, în sens pozitiv, și anume, implementarea politicilor Grupului Franke de la nivel global”, spune directorul general al companiei, cu referire la implementarea noii strategii Franke, de abordare pe mai multe planuri a unor soluții de dezvoltare care să vizeze produsele oferite consumatorului final, din ce în ce mai tehnologizate și mai specificate pe nevoile acestuia, la redefinirea identității brandului în jurul ideii de schimbare.

Pe termen mediu, obiectivul Franke România este ca în 3 ani să înregistreze o creștere a cifrei afaceri cu cel puțin 30% comparativ cu nivelul din 2022.