Froo exultă după primul an în România și anunță mii de noi magazine: Rezultate peste așteptări, notorietatea mărcii este în creștere, suntem foarte mulțumiți

Zabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, proprietarul rețelei Froo, se declară foarte mulțumit de performanțele afacerii din România, care a depășit așteptările la mai puțin de un an și jumătate de la lansare și contribuie deja la creșterea vânzărilor grupului.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Froo exultă după primul an în România și anunță mii de noi magazine: Rezultate peste așteptări, notorietatea mărcii este în creștere, suntem foarte mulțumiți

Retailerul polonez a raportat vânzări consolidate de aproximativ 23,4 miliarde de zloți (5,52 miliarde euro) după primele nouă luni, în creștere cu 5,5% în termeni comparabili față de perioada similară din 2024.

Veniturile grupului au urcat cu 14%, până la 20,23 miliarde de zloți (4,77 miliarde euro), susținute de  extinderea rețelelor de magazine din Polonia și România, precum și de dezvoltarea segmentului online.

Pe segmentul New Growth Engines (Noi Motoare de Creștere - NGE), care include afacerea din România, vânzările au crescut cu 42%, de la 788 milioane de zloți în primele nouă luni din 2024 la 1,12 miliarde de zloți (264,3 milioane euro).

Sameday: Intrarea in Schengen ne-a ajutat în Ungaria cu 3-4 ore, în schimb cu Bulgaria avem de suferit din cauza lucrărilor la pod. Compania se pregătește de Black Friday CITEȘTE ȘI Sameday: Intrarea in Schengen ne-a ajutat în Ungaria cu 3-4 ore, în schimb cu Bulgaria avem de suferit din cauza lucrărilor la pod. Compania se pregătește de Black Friday

“Suntem foarte mulțumiți de cum merge afacerea noastră în România. Am intrat pe această piață la mijlocul anului trecut, iar la sfârșitul ultimului trimestru aveam peste 120 de magazine.

Numărul vizitelor clienților a atins deja nivelul mediu înregistrat de magazinele poloneze în septembrie, ceea ce ne face extrem de optimiști în ceea ce privește dezvoltarea acestei afaceri”, a transmis Tomasz Blicharski, directorul de strategie și dezvoltare al Zabka, într-o conferință cu investitorii după publicarea rezultatelor financiare.

Zabka a deschis 1.127 de magazine noi în intervalul ianuarie-septembrie, dintre care 67 magazine Froo în România. La finele lunii septembrie, rețeaua Zabka cuprindea aproape 12.000 de magazine în Polonia și 122 în România.

Rețeaua de magazine din Polonia include lanțul de magazine autonome fără personal Zabka Nano, precum și magazinele operate de francizați, al căror număr a crescut cu peste 2.600 în ultimele 12 luni.

FOTO Mega Image anunță investiții de 3.3 milioane de euro în programul „Gusturi românești de la gospodari” CITEȘTE ȘI FOTO Mega Image anunță investiții de 3.3 milioane de euro în programul „Gusturi românești de la gospodari”

Rețeaua de magazine din România este încă la început, dar a depășit deja așteptările grupului.

“Acestea sunt încă magazine tinere, care se dezvoltă, nu toate serviciile sunt încă disponibile, iar aplicația noastră nu este încă operațională. Este o afacere tânără, așa că în această etapă de dezvoltare, rezultatul este peste așteptările noastre”, a precizat Blicharski, citat de PAP Biznes.

Potrivit acestuia, segmentul QMS, adică mesele calde, se bucură de un interes foarte mare printre români, reprezentând peste 30% din vânzări, “la egalitate cu cele mai bune lanțuri mature din Asia”.

Amazon anunță o investiție uriașă în Țările de Jos CITEȘTE ȘI Amazon anunță o investiție uriașă în Țările de Jos

“Notorietatea mărcii este în creștere, depășind 40% în București la sfârșitul trimestrului trecut și continuă să crească. Toate acestea ne fac din ce în ce mai optimiști în ceea ce privește dezvoltarea noastră în România”, a subliniat Blicharski.

Grupul polonez a intrat pe piața românească în decembrie 2023 și a deschis primele magazine Froo în vara anului trecut.

Cum a relatat Profit.ro, Zabka vrea să deschidă aproximativ 4.000 de magazine în România și Polonia până la finele anului 2028, cu 1.000 de magazine mai mult decât estima inițial, potrivit strategiei actualizate de afaceri.

Pe termen lung, Zabka vede potențial pentru deschiderea a circa 7.600 de noi magazine în România și alte 7.500 în Polonia.

Președinte de comisie a deputaților: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) trebuie extins! CITEȘTE ȘI Președinte de comisie a deputaților: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) trebuie extins!

“Înainte de a intra în această țară, am estimat potențialul la 4.000 de magazine. Acum, după un an, în contextul acestor date pozitive, l-am crescut la 7.600 de magazine pe termen lung”, arată Blicharski.

Zabka este listată la bursa din Varșovia din 2024, în prezent având o capitalizare de piață de 20,91 miliarde de zloți (4,93 miliarde euro).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0829 -0.0015-0.03 %
1 USD4.3643 +0.0052+0.12 %
1 GBP5.7688 -0.0386-0.66 %
1 CHF5.4817 -0.0108-0.20 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite