Retailerul polonez a raportat vânzări consolidate de aproximativ 23,4 miliarde de zloți (5,52 miliarde euro) după primele nouă luni, în creștere cu 5,5% în termeni comparabili față de perioada similară din 2024.
Veniturile grupului au urcat cu 14%, până la 20,23 miliarde de zloți (4,77 miliarde euro), susținute de extinderea rețelelor de magazine din Polonia și România, precum și de dezvoltarea segmentului online.
Pe segmentul New Growth Engines (Noi Motoare de Creștere - NGE), care include afacerea din România, vânzările au crescut cu 42%, de la 788 milioane de zloți în primele nouă luni din 2024 la 1,12 miliarde de zloți (264,3 milioane euro).
“Suntem foarte mulțumiți de cum merge afacerea noastră în România. Am intrat pe această piață la mijlocul anului trecut, iar la sfârșitul ultimului trimestru aveam peste 120 de magazine.
Numărul vizitelor clienților a atins deja nivelul mediu înregistrat de magazinele poloneze în septembrie, ceea ce ne face extrem de optimiști în ceea ce privește dezvoltarea acestei afaceri”, a transmis Tomasz Blicharski, directorul de strategie și dezvoltare al Zabka, într-o conferință cu investitorii după publicarea rezultatelor financiare.
Zabka a deschis 1.127 de magazine noi în intervalul ianuarie-septembrie, dintre care 67 magazine Froo în România. La finele lunii septembrie, rețeaua Zabka cuprindea aproape 12.000 de magazine în Polonia și 122 în România.
Rețeaua de magazine din Polonia include lanțul de magazine autonome fără personal Zabka Nano, precum și magazinele operate de francizați, al căror număr a crescut cu peste 2.600 în ultimele 12 luni.
Rețeaua de magazine din România este încă la început, dar a depășit deja așteptările grupului.
“Acestea sunt încă magazine tinere, care se dezvoltă, nu toate serviciile sunt încă disponibile, iar aplicația noastră nu este încă operațională. Este o afacere tânără, așa că în această etapă de dezvoltare, rezultatul este peste așteptările noastre”, a precizat Blicharski, citat de PAP Biznes.
Potrivit acestuia, segmentul QMS, adică mesele calde, se bucură de un interes foarte mare printre români, reprezentând peste 30% din vânzări, “la egalitate cu cele mai bune lanțuri mature din Asia”.
“Notorietatea mărcii este în creștere, depășind 40% în București la sfârșitul trimestrului trecut și continuă să crească. Toate acestea ne fac din ce în ce mai optimiști în ceea ce privește dezvoltarea noastră în România”, a subliniat Blicharski.
Grupul polonez a intrat pe piața românească în decembrie 2023 și a deschis primele magazine Froo în vara anului trecut.
Pe termen lung, Zabka vede potențial pentru deschiderea a circa 7.600 de noi magazine în România și alte 7.500 în Polonia.
“Înainte de a intra în această țară, am estimat potențialul la 4.000 de magazine. Acum, după un an, în contextul acestor date pozitive, l-am crescut la 7.600 de magazine pe termen lung”, arată Blicharski.
Zabka este listată la bursa din Varșovia din 2024, în prezent având o capitalizare de piață de 20,91 miliarde de zloți (4,93 miliarde euro).















