H&M continuă să crească pe piața din România, dar are probleme la nivel mondial

H&M continuă să crească pe piața din România, dar are probleme la nivel mondial
scris 29 iun 2018

Retailerul suedez H&M, prezent în România din 2011, a avut vânzări de 1,26  miliarde de coroane suedeze (121 milioane euro) pe piața locală în primele șase luni ale anului fiscal (1 decembrie 2017 – 31 mai 2018), în creștere cu 15% față de perioada similară a anului anterior. În lei, H&M România a raportat o creștere apropită a vânzărilor, de 14% (incluzând TVA).

În trimestrul al doilea, H&M a vândut, pe piața românească, haine și accesorii de 662 milioane de coroane sudeze (66 milioane euro), cu 19% peste vânzările realizate în urmă cu un an. În lei, avansul a fost de 15%. Retailerul avea, la finele lunii trecute, 56 de magazine pe piața locală.

În pofida succesului din România, compania întâmpină probleme la nivel mondial. Astfel, vânzările globale ale H&M au frânat în primul semestru, la 114 miliarde de coroane suedeze. Mai mult decât atât, profitul companiei a scăzut cu 21% în trimestrul al doilea, ratând estimările, pe fondul stocurilor prea mari.

UEFA permite vânzarea băuturilor alcoolice pe stadioane la meciurile din Liga Campionilor și Liga Europa CITEȘTE ȘI UEFA permite vânzarea băuturilor alcoolice pe stadioane la meciurile din Liga Campionilor și Liga Europa

Acțiunile companiei au scăzut cu 1,2% după publicarea raportului financiar. Cea mai mare participație la companie, de peste 40%, este deținută de familia Persson, care a fondat H&M în 1947.

Compani avea, la finele primelor trei luni din anul fiscal curent, 4.801 magazine la nivel global, fiind prezentă pe 69 de piețe. 

Grupul suedez deține în portofoliu șapte branduri: H&M, COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, &Other Stories și H&M Home și ARKET,  lansat toamna trecută.

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
haine
retail
retailer suedez
vanzari
accesorii
retailer