Jumbo iese din tăcere - acuză prețuri “revoltătoare”

Jumbo iese din tăcere - acuză prețuri “revoltătoare”
scris 9 aug 2021

Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu 14 hipermarketuri în România, și-a înrăutățit estimările privind performanțele financiare în 2021 și 2022, pe fondul creșterii costurilor cu transportul și al dificultăților din lanțul de aprovizionare. Compania acuză formarea unui cartel informal pe piața serviciilor de logistică și menținerea artificială a prețurilor de transport la niveluri “revoltătoare”, relevă datele analizate de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Profit.ro a relatat, recent, că Jumbo și-a revizuit planurile de investiții din cauza creșterii costurilor cu materiile prime și transportul, amânând până în 2022 lansarea e-magazinului pregătit pentru România și deschiderea unui nou hipermarket în Grecia.

“Datele recente privind lanțul de aprovizionare și costurile de transport creează o îngrijorare suplimentară. Situația, în loc să se stabilizeze și să revină treptat la niveluri durabile, se înrăutățește”, transmite acum managementul companiei.

PepsiCo vinde Tropicana, Naked și alte mărci de sucuri din SUA și Europa, pentru 3,3 miliarde dolari CITEȘTE ȘI PepsiCo vinde Tropicana, Naked și alte mărci de sucuri din SUA și Europa, pentru 3,3 miliarde dolari

Retailerul de jucării estimează că 2021 va fi un an pierdut din punct de vedere al creșterii profitabilității raportat la 2019, anul dinaintea izbucnirii pandemiei, și, în absența unei “schimbări spectaculoase” în climatul curent, preconizează o evoluție similară și pentru anul viitor.

“În cele din urmă, combinația dintre lanțul distorsionat de aprovizionare și răspândirea rapidă a virusului care provoacă Covid-19, cu varianta delta, creează un mediu care face ca anul 2021 să devină un alt an pierdut în ceea ce privește profitabilitatea (...). În cazul în care nu există o schimbare spectaculoasă a situației actuale, din păcate, este foarte probabil ca 2022 să fie în mod implicit un an la fel de pierdut, în comparație cu 2019”, precizează compania.

Potrivit Jumbo, piața internațională este afectată de practici neloiale și de parteneriate între anumite companii de logistică care gestionează disponibilitatea containerelor utilizate pentru transportul mărfurilor.

“La scară mondială, niciun guvern și niciun consiliu de concurență nu au făcut o intervenție substanțială pentru a sparge cartelul informal. Primul rezultat al acestor practici este că [prețurile] - nerezonabile – ale mărfurilor sunt menținute la niveluri revoltătoare, cu diverse scuze care nu conving pe nimeni, cu excepția celor naivi”, mai arată Jumbo.

Nou jucător: Platforma americană de haine second-hand ThredUp vine în România. Tranzacție cu unul dintre principalii retaileri de pe piața românească de fashion online CITEȘTE ȘI Nou jucător: Platforma americană de haine second-hand ThredUp vine în România. Tranzacție cu unul dintre principalii retaileri de pe piața românească de fashion online

Vânzările Jumbo au crescut cu 0,7% în iulie și cu aproximativ 10% de la începutul anului, “în pofida lipsei vizibile a întregii game de produse, din cauza întreruperii lanțului de aprovizionare și a costurilor cu materia primă”.

În România, vânzările au avansat cu 1,8% luna trecută și cu 28% în perioada ianuarie-iulie.

Retailerul grec operează o rețea de 14 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov.

Potrivit planurilor anunțate anterior, un nou magazin va fi deschis la Craiova până în luna octombrie.

La nivelul grupului, Jumbo deține 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România, Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.

viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo romania
magazine jumbo
jucarii
vanzari jumbo
pandemie
coronavirus
probleme aprovizionare
costuri transport
estimari profit