Nikos Koumettis, President, Europe OU - The Coca-Cola Company: „România este una dintre cele mai importante piețe pentru Coca-Cola în Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă”

Nikos Koumettis, President, Europe OU - The Coca-Cola Company: „România este una dintre cele mai importante piețe pentru Coca-Cola în Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă”
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 28 nov 2023

Ați fost prezent în România la inaugurarea unității de producție rPET a Sistemului Coca-Cola. Care este semnificația acestui eveniment și cât de important este pentru The Coca-Cola Company?

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Inaugurarea unei unități proprii de decontaminare PET este un moment foarte important pentru noi – Sistemul Coca-Cola România a devenit astfel primul producător de băuturi răcoritoare din România care va putea produce PET reciclat (rPET) intern. Sistemul nostru local are o istorie solidă de investiții susținute în inovații și tehnologii de ultimă generație care ne-au condus către numeroase inițiative de pionierat în ceea ce privește sustenabilitatea și suntem foarte mândri de aceast nou proiect.

Această capabilitate de a produce intern rPET ne va permite să obținem PET reciclat la standarde de calitate și siguranță alimentară, pentru ambalajele băuturilor noastre. Acest lucru înseamnă că putem începe tranziția treptată a portofoliului nostru de băuturi răcoritoare la ambalaje 100% rPET!

Este vorba despre o tehnologie inovatoare și suntem foarte mândri de această realizare care a necesitat multă muncă, expertizăprecum și multă pasiune din partea echipei locale.

Nikos Koumettis, President, Europe OU - The Coca-Cola Company: „România este una dintre cele mai importante piețe pentru Coca-Cola în Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă”


The Coca-Cola Company este un susținător puternic al utilizării PET-ului reciclat. Care este motivul? Sunt și alte soluții pe care le sprijiniți, pentru un management sustenabil al ambalajelor?

În calitate de lider în industria noastră, știm că este responsabilitatea noastră să ajutăm la rezolvarea problemei globale a deșeurilor de ambalaje din plastic. Credem că dezvoltarea unei economii circulare – un sistem economic care vizează eliminarea deșeurilor prin utilizarea continuă a resurselor valoroase existente – este modalitatea cu cel mai mare impact de a aborda deșeurile și problemele climatice create de deșeurile de ambalaje.

Când vine vorba de ambalajele băuturilor noastre, suntem ghidați de obiectivul nostru global, O lume fără deșeuri, în care analizăm întregul ciclu de viață a ambalajelor - de la modul în care sticlele și dozele sunt proiectate și fabricate, până la modul în care sunt reutilizate și reciclate.

Obiectivul pentru portofoliul nostru de ambalaje PET este să creștem în mod constant utilizarea conținutului reciclat și să ne îndreptăm către o economie circulară completă, eliminând deșeurile și reducând utilizarea PET-ului virgin din combustibili fosili, prin producerea de ambalaje noi din cele vechi.  De asemenea, ne angajăm ca ambalajele noastre să fie 100% reciclabile, obiectiv care a fost deja atins în România.

Credem că fiecare sticlă sau doză care poate fi colectată și reciclată ar trebui să fie colectată și reciclată; în acest fel, ne asigurăm că nu ajung în mediul înconjurător și sunt transformate în noi ambalaje. Ambiția noastră este să ajutăm să colectăm și să reciclăm o sticlă sau o doză pentru fiecare ambalaj care îl punem pe piață. Lucrăm pentru recuperarea ambalajelor noastre și suntem, de asemenea, susținători ai schemelor de colectare bine concepute, într-o colaborare strânsă cu partenerii noștri de îmbuteliere. România este foarte aproape de implementarea unei astfel de scheme de garanție-returnare și, ca ca parte a industriei băuturilor, Sistemul local Coca-Cola a fost foarte implicat în dezvoltarea acesteia și sperăm că va deveni operațional și eficient din prima zi.

Nikos Koumettis, President, Europe OU - The Coca-Cola Company: „România este una dintre cele mai importante piețe pentru Coca-Cola în Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă”

Strategia companiei, O Lume Fără Deșeuri, stabilește într-adevăr niște obiective ambițioase. Care este progresul pe care l-ați înregistrat și unde se află România?

Ne monitorizăm îndeaproape progresul, învățăm din fiecare oportunitate și încercăm întotdeauna să ne îmbunătățim performanța. Avem un obiectiv global de a folosi 50% conținut de PET reciclat până în 2030 și, acolo unde este posibil, în momentul în care este posibil, avansăm mai repede și chiar depășim acest obiectiv. În Europa, avem 100% rPET pentru întregul portofoliu de băuturi în opt țări; și suntem încântați ca, in curand și România va face  parte din acest grup.

De asemenea, facem eforturi susținute pentru a găsi soluții inovatoare și pentru a ne asigura că mai multe din ambalajele noastre sunt reciclate: de la introducerea, în toată Europa, a capacelor care rămân atașate de sticle, pentru a fi colectate împreună pentru reciclare, până la continuarea tranziției sticlelor de plastic Sprite de la plastic verde, la plastic transparent.

Nikos Koumettis, President, Europe OU - The Coca-Cola Company: „România este una dintre cele mai importante piețe pentru Coca-Cola în Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă”

În România avem una dintre cele mai mari și mai importante piețe din Europa, cu o amprentă puternică și un model solid de dezvoltare sustenabilă a afacerii. Pe piața locală avem deja ambalaje 100% reciclabile, iar PET-ul reciclat a fost introdus încă din 2019, pentru brandul Dorna.

La începutul anului am introdus pe piața din România și capacele care rămân atașate de sticlă - pentru a susține colectarea sticlelor și a capacelor, împreună.

Care este rolul pe care sustenabilitatea îl va juca în viitor pentru Coca-Cola și mai ales Coca-Cola în România?

Avem o istorie de 137 de ani și un portofoliu variat de băuturi, potrivite pentru diferite ocazii de consum și stiluri de viață. Însă din perspectiva unei companii globale, ne angajăm să facem mai mult decât să creăm branduri și băuturi, de aceea focusul nostru este dezvoltarea sustenabilă. Misiunea noastră globală este să  răcorim lumea și să contribuim la o schimbare în bine. Perseverăm cu ambiția de a deveni o companie pentru toți, cu un portofoliu diversificat de băuturi, care să răspundă diferitelor nevoi și stiluri de viață ale consumatorilor noștri, cu accent pe reducerea zahărului din băuturile noastre, oferind o varietate de opțiuni și susținând alegerile informate.

În același timp, ne angajăm să abordăm provocările globale, precum deșeurile de ambalaje, dar și conservarea resurselor vitale, precum apa.

Mai sunt mulți pași de făcut în călătoria noastră spre un viitor comun mai bun, dar suntem 100% dedicați să facem progrese constante către obiectivele societății, nu doar către obiectivele Coca-Cola.

viewscnt
Afla mai multe despre
nikos koumettis
coca-cola