Dabur, rivalul indian al gigantului american Colgate-Palmolive, a făcut din pasta sa de dinți o dovadă de naționalism, cerând consumatorilor indieni să renunțe la mărcile americane, în contextul intensificării relațiilor comerciale cu SUA, transmite agenția de știri Reuters.
Premierul Indiei, Narendra Modi, a reluat, joi, apelurile sale pentru utilizarea bunurilor produse în India. Copiii ar trebui să facă o listă cu produsele străine, iar profesorii ar trebui să îi încurajeze să nu le utilizeze, a spus Modi.

Săptămâna trecută, președintele SUA, Donald Trump, a impus tarife de 50% la produsele importate din India, astfel că susținătorii premierului Narendra Modi au lansat o campanie pe WhatsApp pentru boicotarea mărcilor americane, precum McDonald’s, Pepsi și Apple, scrie Agerpres.
Profitând de context, producătorul indian de bunuri de larg consum Dabur, o companie evaluată la 11 miliarde dolari, a derulat săptămâna aceasta o campanie publicitară pe prima pagină a ziarelor în care face aluzie evidentă la Colgate, subliniind faptul că pasta de dinți favorită a indienilor este una americană.
„Născută acolo, nu aici”, spune mesajul campaniei, care nu menționează în mod expres Colgate, dar folosește culorile roșu, alb și albastru de pe steagul american.

Potrivit firmei de cercetare de piață Euromonitor, Colgate controla în 2024 aproximativ 43% din piața pastei de dinți din India, urmată de divizia locală a grupului Unilever, producătorul mărcii Pepsodent. Dabur este pe locul al treilea, cu o cotă de piață de 17%.
Cu o populație de 1,4 miliarde locuitori, India este o piață importantă pentru producătorii americani de bunuri de larg consum, care în mod frecvent fac cumpărături de la retailerul online american Amazon.com, iar de-a lungul anilor mărcile americane au ajuns până în micile orașe din India.
Karthik Srinivasan, consultant în comunicare, a descris strategiile de publicitate ale Dabur și altor firme indiene drept „marketing de moment”.
„Cum putem profita de pe urma acestui sentiment, cel puțin săptămâna aceasta și următoarea? Asta e ceea ce fac aceste mărci”, a spus consultantul.