Este o investiție de circa 11 miliarde de euro.
“Aceasta reprezintă cea mai mare investiție din istoria firmei”, a declarat Christian Muller, co-director executiv la Schwarz Digits, filiala digitală a grupului Schwarz.
Muller a participat la ceremonia de inaugurare a lucrărilor de construcție la Lubbenau, la sud de Berlin.
Prima fază de construcție a noului centru de date este programată să fie finalizată până la sfârșitul anului 2027.
Potrivit companiei, centrul de date va fi alimentat cu energie regenerabilă, scrie Agerpres.
Grupul Schwarz, unul dintre cele mai importante grupuri de retail din lume, activează în 30 de țări, cu peste 13.900 de magazine și aproximativ 575.000 de angajați.
Grupul Schwarz are sediul în Neckarsulm, Baden-Wurttemberg, Germania.
În România, grupul operează rețelele de magazine Kaufland și Lidl și și-a anunțat intenția de a prelua magazinele La Cocoș.
Grupul german Schwarz, prezent în România prin intermediul companiilor Lidl și Kaufland, continuă să conducă, și după ultimele raportări de rezultate, piața de retail alimentar pe plan local prin două formate de magazine – discounter și hipermarket, relevă analiza Profit.ro.
Cu afaceri de aproape 24 de miliarde de lei calculate pentru 2024, în creștere cu 10% față de anul anterior, discounterul german Lidl rămâne liderul pieței de retail locală pentru al patrulea an la rând.
Afacerile retailerului german Kaufland, care deține cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, au crescut cu 6% în 2024, ajungând la aproape 19,6 miliarde de lei (3,87 miliarde euro), de la 18,3 miliarde de lei în 2023 (3,6 miliarde euro).
Astfel, Kaufland se menține pe locul doi în TOP 10 cei mai mari retaileri alimentari de pe piața locală după cifra de afaceri, liderul rămânând și în 2024 tot Lidl, cu afaceri de aproape 24 miliarde de lei (4,7 miliarde euro), conform analizei Profit.ro.












