Proprietarul Zara și-a triplat profitul net în primele nouă luni

Proprietarul Zara și-a triplat profitul net în primele nouă luni
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 dec 2021

Grupul spaniol Inditex SA, proprietarul magazinelor Zara, a raportat un profit net de 2,5 miliarde euro în primele nou luni ale anului fiscal în curs, cu 273% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, pe măsură ce cumpărătorii au revenit la obiceiurile de consum anterioare pandemiei, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comparativ, în perioada februarie-octombrie 2020, cel mai mare retailer mondial de fashion a înregistrat un profit net de doar 671 milioane de euro, ca urmare a restricțiilor introduse la nivel mondial pentru a opri pandemia de Covid-19, scrie Agerpres.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

În pofida triplării profitului net în primele nouă luni ale exercițiului financiar actual, care a început la 1 februarie, rezultatele Inditex sunt inferioare profitului net de 2,7 miliarde de euro înregistrat în aceeași perioadă a lui 2019.

Cu toate acestea, în 2021 Inditex a înregistrat o revenire solidă după criza pandemică în condițiile în care vânzările sale în perioada februarie-octombrie s-au situat la 19,33 miliarde de euro, cu 37% mai mult decât cele 14,1 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, dar sub cele de 19,8 miliarde de euro raportate în primele nouă luni din 2019.

EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 ani

În următorii trei ani, Inditex intenționează să investească 900 de milioane de euro în fiecare an pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang și pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 și 2021.

În România, la finele lui 2018, rețeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Massimo Dutti. 

viewscnt
Afla mai multe despre
zara
inditex