Rezultatul negativ din România vine pe fondul atât al inflației, care a generat creșteri de costuri ce nu au fost transferate în prețul final la client, cât și al majorărilor de taxe, transmite retailerul german Metro, după ce, cum a anunțat Profit.ro, a înregistrat în 2024 pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu.
De asemenea și investițiile realizate pe parcursul anului 2024 au influențat trecerea companiei de pe profit pe pierdere, mai este explicat.
În 2023, Metro România consemnase un profit net de 41 de milioane de lei (8,3 milioane euro).
Afacerile Metro au înregistrat însă o creștere de 7%, ajungând la 11,3 miliarde de lei în 2024 (aproape 2,3 miliarde euro), față de 10,5 miliarde de lei în 2023 (2,1 miliarde euro).
Reacția Metro România transmisă către Profit.ro:
„Anul 2024 a reprezentat pentru METRO România un nou reper în evoluția companiei, cu rezultate semnificative care reflectă strategia noastră orientată spre investiții în dezvoltarea businessului de wholesale - multicanal și multi-customer - dar și în extinderea francizei LaDoiPasi. Vânzările nete au crescut cu 8% față de anul precedent, reconfirmând trendul ascendent din ultimii ani, datorită politicilor comerciale bine definite și disponibilității constante a stocurilor.

Într-un context economic provocator, marcat de o inflație de 5,1% și de creșterea principalelor costuri operaționale – inclusiv o majorare de 7% a costului mărfurilor și de 10% a costurilor de transport față de anul precedent – o mare parte dintre aceste costuri nu a fost transferată clienților profesioniști și nici nu va fi, din responsabilitate față de aceștia și afacerile lor, care trebuie să prospere.
Eforturile noastre s-au concentrat pe asigurarea succesului și profitabilității clienților din industria HoReCa și cea a comerțului tradițional. Am continuat să investim în politica de prețuri „every day, low price”, reflectată la raft, în primul rând, prin programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin”, dar și în digitalizare, în extinderea spațiilor logistice, în servicii de livrare și dezvoltarea francizei LaDoiPasi.
În același timp, am investit constant în echipă – în oameni, formare și dezvoltare profesională, pentru a construi o organizație puternică și pregătită pentru viitor, iar salariile au fost aliniate la noile realități economice, inclusiv prin majorarea salariului minim.
Investițiile pentru creșterea sustenabilă a afacerii au vizat, totodată, reamenajarea și modernizarea magazinelor, logistica, lanțul de aprovizionare, managementul stocurilor și infrastructura digitală, pentru a deservi clienții profesioniști conform celor mai ridicate standarde.
Este important de menționat că, în paralel cu aceste investiții, compania a absorbit o creștere semnificativă a contribuțiilor fiscale către bugetul de stat în 2024 – un efort financiar considerabil într-un model operațional business to business (B2B), cu o rată de profitabilitate minimală.

Taxele plătite au crescut cu 35% în ansamblu, cel mai mare impact fiind generat de introducerea impozitului minim pe cifra de afaceri de 1%. De asemenea, accizele și TVA-ul au înregistrat creșteri semnificative, iar taxele salariale au fost influențate direct de majorarea salariului minim.
Chiar și în acest context, rămânem consecvenți modelului nostru de business: unul axat pe accesibilitate, predictibilitate și sprijin concret pentru antreprenorii locali. Vom continua să operăm responsabil, echilibrând nevoile clienților cu realitățile macroeconomice, pentru a ne asigura că putem oferi prețuri accesibile și un parteneriat sustenabil tuturor colaboratorilor noștri”, au transmis reprezentanții Metro România pentru Profit.ro.
Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry. În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.
La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la peste 2.400 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.
Începând cu aprilie 2010, Metro România a introdus un nou concept, Metro Punct, pentru a veni în sprijinul clienților Revânzatori și HoReCa.
Metro Cash & Carry România face parte din grupul german Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți.
Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume.