Este una din cele mai mari vânzări din ultimii ani ale unei companii de consum prezente în China, a doua economie mondială. Printre fondatorii firmei de investiții Boyu se află nepotul fostului președinte chinez Jiang Zemin.
Conform acordului, Boyu va deține 60% din noua societate mixtă, Starbucks va avea 40% și va continua să dețină licența mărcii și drepturile de proprietate intelectuală, scrie Agerpres.
 Compania cu sediul în Seattle a informat că fondurile de la Boyu vor stimula activitatea în China, unde rivalii locali, cum ar fi Luckin și Cotti, oferă acum cafea cu lapte la un preț de 9,9 yuani (1,4 dolari) - mai puțin de o treime din prețurile Starbucks.
'Vrem să aducem experiența Starbucks la cât mai mulți clienți, în cât mai multe orașe din China. Vrem să ne extindem rețeaua de cafenele de la 8.000 în prezent, la peste 20.000', a afirmat directorul general al Starbucks, Brian Niccol.
Din 1999, când a intrat în China, Starbucks a creat piața de cafea din statul asiatic. Dar cota sa de piață a scăzut anul trecut la doar 14%, de la 34% în 2019, conform datelor Euromonitor International.
Boyu va ajuta Starbucks să deschidă mai multe cafenele în orașe mai mici și să îmbunătățească eficiența actualelor magazine, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
 Și alte firme globale au avut o abordare similară privind afacerile lor din China. De exemplu, în 2017 McDonald's a vândut 80% din operațiunile sale din China și Hong Kong pentru 2,1 miliarde de dolari.
În această vară Starbucks a introdus 'săli de lectură' gratuite în unele dintre cafenelele sale din China, aceasta fiind cea mai recentă inițiativă a companiei pentru a crește numărul de consumatori, în condițiile în care grupul american vrea să relanseze vânzările pe fondul concurenței intense din partea rivalilor locali mai ieftini, precum și a creșterii popularității lanțurilor de ceainării chinezești.















