Top 3 direcții observate în comerțul electronic în acest an

Top 3 direcții observate în comerțul electronic în acest an
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 oct 2017

În ultimii zece ani, numărul de europeni care cumpără online s-a dublat de la 29,7%, în 2007, la 55%, în 2017. Comerțul electronic este din ce în ce mai popular și în România, în primele nouă luni ale anului remarcându-se trei direcții importante.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Aceste trenduri și direcții oferă o perspectivă asupra evoluției pieței de e-commerce, a comportamentului de consum și sunt un bun indicator atât pentru magazinele online care vor să își dezvolte afacerea, cât și pentru start-up-urile în domeniu” apreciază Marius Costin, Country Manager PayU România.

1. Crește încrederea în cumpărăturile online

Conform ultimului raport european, nivelul de încredere al consumatorilor în magazinele online locale a crescut cu 12 procente. Și în România, încrederea consumatorilor în magazinele online și în furnizorii online de servicii a crescut constant în ultimii 5 ani.

,,Românii înțeleg din ce în ce mai bine beneficiile plăților online. În primele 9 luni ale anului, s-au realizat cu 37% mai multe tranzacții online comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Valoarea acestora a ajuns la aproximativ 1,9 miliarde de lei, cu 44% mai mult față de perioada ianuarie-septembrie 2016,” adaugă Marius Costin.

Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români CITEȘTE ȘI Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români

Plățile online câștigă teren important în lupta cu plățile în numerar, lucru confirmat și de cel mai recent Global Cash Index (Octombrie 2017). Acesta arată că, în România, ponderea numerarului în tranzacții se ridică în prezent la peste 40%, cu aproximativ 20 de procente mai mică față de ultima perioadă analizată (2011).

2. Consumatorii aleg metodele de plată localizate

,,Cumpărătorii preferă să plătească online cu ceea ce au în buzunar. Fie că vorbim de carduri de debit, carduri în rate sau cash, este recomandat ca magazinele online să le pună la dispoziție cât mai multe metode de plată, bineînțeles adaptate nevoilor și specificului fiecărui business,” mai spune Country Managerul PayU România.

În Cehia, Germania și Polonia, plățile prin sisteme de online banking sunt de două ori mai populare decât cele efectuate prin carduri. În țări precum Marea Britanie, Franța, Spania, Irlanda și Italia, cardurile rămân cea mai populară modalitate de plată.

,,În România, plata cu cardul rămâne metoda de plată preferată de români, în timp ce plata cu cardul în rate devine din ce în ce mai populară. În primele luni ale anului trecut, peste 15% din totalul tranzacțiilor online au fost realizate cu un card în rate,” completează Marius Costin.

3. Cumpărături transfrontaliere

Ediția din 2017 a tabloului de bord al condițiilor pentru consumatori* arată că încrederea europenilor în comerțul electronic a crescut în special în cazul achiziționării online din alte țări din UE.

În prezent, statisticile europene* arată că 4 din 10 comercianți online intenționează în anul următor să își vândă produsele și peste hotare. Când vine vorba de extinderea afacerii online și în alte țări, principalele reticențe sunt legate de riscul mai ridicat de fraudă și neplată în vânzările transfrontaliere, de reglementările fiscale diferite, de diferențele în legislație și de normele privind protecția consumatorilor.

,,Din experiența PayU, comercianții români încep să-și extindă afacerile transfrontalier, sau cel puțin sunt interesați de această posibilitate. Încă se fac pași timizi în acest sens, vizând, în special, țările europene vecine. Mesajul nostru pentru aceștia este că este la fel de ușor să faci comerț online de la est la vest est pe cât este de la vest la est și că au întotdeauna de partea lor un partener global pe zona de plăți, cu expertiză în abordarea locală, pentru a-i susține în acest demers.” concluzionează Marius Costin, Country Manager PayU România.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. Serviciul operează în 17 țări de pe patru continente pentru sute de mii de comercianți și este deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.

viewscnt
Afla mai multe despre
ecommerce
cumparaturi online