Retailerul german Kaufland are în spațiul public un mesaj în care se susține că în perioada următoare se va constata că anumite produse de brand ar urma să nu se mai regăsească pe raft, deoarece anumiți furnizori au comunicat majorări de preț apreciate ca nerezonabile și care, astfel, nu au putut fi acceptate, aceștia alegând, în consecință, să sisteze livrarea produselor.

VEZI AICI ȘI ANPC a amendat 265 de magazine Lidl: Nu suntem pelicanii Europei! UPDATE Reacția Lidl
Mesajul este prezentat de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România.

Recent, Kaufland susținea că va îngheța prețurile în România, la peste 1.000 de produse, până în luna octombrie, într-o campania inedită de marketing.

Profit.ro a anunțat anterior că grupul german Schwarz va contracta de la IFC, divizia de investiții a Băncii Mondiale, un împrumut masiv, de 175 milioane euro, pentru extinderea rețelelor de magazine Kaufland și Lidl inclusiv în România.
Costul total al planului de extindere în acest an este estimat la peste 600 de milioane de euro, pentru diferite orașe din România, Republica Moldova, Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru și Macedonia de Nord, relevă date analizate de Profit.ro.

Din totalul împrumutului, IFC va acorda 75 milioane euro pentru extinderea magazinelor Lidl în Balcanii de Vest, inclusiv Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Macedonia de Nord și Muntenegru, și 100 milioane euro pentru extinderea operațiunilor Kaufland în România și Moldova.
Cu peste 341.000 de angajați, discounterul Lidl este prezent în 30 de țări cu aproximativ 12.000 de magazine și peste 200 de centre de distribuție și logistică.
Kaufland este activă în 8 țări europene, cu peste 1.350 de magazine și peste 139.000 de angajați.

IFC a mai finanțat anterior Kaufland în România (2010, 2017), Moldova (2017) și Bulgaria (2005, 2010 și 2015), precum și Lidl în Polonia și Croația (2005) și în România (2011, 2022).
Profit.ro a anunțat recent că Lidl, după o creștere de aproape 14% în 2021 față de anul anterior, continuă să conducă piața de retail locală, urmat îndeaproape de Kaufland, care a fost detronat din fruntea clasamentului în 2020. Dacă în primul an al pandemiei primii trei mari jucători erau aproape pe picior de egalitate în ceea ce privește veniturile obținute, rezultatele din 2021, analizate de Profit.ro, arată că lupta pentru primul loc nu mai este atât de strânsă.
Alături de Lidl, și Kaufland face parte din grupul Schwarz, al șaselea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri.
Kaufland rămâne în continuare al doilea cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală, cu afaceri de 13,9 miliarde de lei în 2021 (aproximativ 2,8 miliarde de euro), plus aproape 8% față de 2020, când compania înregistra o cifră de afaceri de circa 12,8 miliarde de lei (aprox. 2,6 miliarde de euro).
Secundul pieței a înregistrat și el, la fel ca Lidl, un profit net în scădere anul trecut față de 2020, cu aproape 8,6%, ajungând la 887 milioane de lei, de la 970,4 milioane de lei. Este singurul an din ultimii zece în care Kaufland raportează un profit net în scădere. O situație similară s-a mai întâmplat pentru retailer în anul 2011, când profitul companiei scăzuse la 167,6 milioane de lei, de la 172,1 milioane de lei în 2010.

În schimb, compania și-a majorat numărul de angajați de la 13.108 în 2020, la 13.512 în 2021.
De remarcat că cel mai mare număr de angajați pe care i-a avut Kaufland în ultimul deceniu a fost consemnat în anul 2017 (13.519). Se pare că retailerului se apropie tot mai mult de acele cifre, având în vedere că în ultimii patru ani și-a crescut constant numărul de salariați.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 150 de magazine în România.