Războiul comercial al președintelui american Donald Trump a declanșat un val de tranzacții în industria americană de încălțăminte și îmbrăcăminte, fuziuni și achiziții care au atins deja niveluri record în 2025, spun bancherii de investiții, citați de Reuters.
Compania de pantofi sport Skechers a anunțat în mai o tranzacție de 9,42 miliarde de dolari pentru a se retrage de pe bursă, la doar câteva zile după ce și-a retras prognozele financiare și a co-semnat, alături de alte 75 de companii, o scrisoare către Trump prin care avertiza că tarifele reprezintă ”o amenințare existențială” pentru industrie.

Tot în mai, Foot Locker a accelerat vânzarea de 2,4 miliarde de dolari către Dick’s Sporting Goods.
Aceste tranzacții se înscriu într-un trend mai amplu: potrivit datelor LSEG, valoarea totală a fuziunilor și achizițiilor din sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte din SUA a ajuns la 21 miliarde de dolari în primele nouă luni din 2025, cel mai ridicat nivel din anii ’70 până acum. Recordul anterior fusese de 16,1 miliarde de dolari în 2024.
”Într-un mediu plin de tarife, dimensiunea contează mai mult – poți negocia termeni mai buni pe o bază mai mare de furnizori și parteneri”, a explicat Carmen Molinos, co-șef global al diviziei de investment banking pentru retail de consum la Morgan Stanley.
Printre alte tranzacții recente se numără:
- Gildan Activewear a cumpărat Hanesbrands pentru 2,2 miliarde de dolari.
- Authentic Brands Group a achiziționat Guess pentru 1,4 miliarde și a preluat marca Dockers de la Levi Strauss.
- Bluestar Alliance a anunțat că va cumpăra Dickies de la VF Corp.

Consultanții spun că firmele de administrare de branduri devin printre cei mai activi cumpărători, achiziționând mărci și apoi licențiindu-le către parteneri de producție și distribuție.
Pentru altele, precum Skechers, delistarea oferă flexibilitate în fața incertitudinilor geopolitice și a presiunii raportărilor trimestriale. În cazul Foot Locker, tarifele au grăbit finalizarea discuțiilor cu Dick’s Sporting Goods înaintea publicării unor rezultate trimestriale slabe.
Bancherii se așteaptă la și mai multe tranzacții până la finalul anului, pe măsură ce retailerii puternici caută să-și consolideze poziția, iar cei vulnerabili își caută parteneri.