Veniturile companiilor de pe piața produselor de larg consum din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015

Veniturile companiilor de pe piața produselor de larg consum din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 nov 2016

Încasările companiilor de pe piața produselor de larg consum (FMCG) din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015, potrivit studiului “Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteză de circulație mare (FMCG)” realizat de compania internațională de asigurări de credit Coface și firma de consultanță și audit EY, în partenerial cu Academia de Studii Economice (ASE).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Pentru realizarea studiului, Coface a analizat 95.000 de companii pe parcursul anului 2014, iar dintre acestea circa 75.000 de firme au fost reanalizate în 2016, dintre care 1.850 activează în sectoarele reprezentative pentru FMCG, scrie News.ro.

În 2008, cifra de afaceri totală a companiilor din FMCG era de 48,4 miliarde lei, în timp ce în 2015 veniturile firmelor analizate au crescut la 61,2 miliarde lei.

“Faptul că în perioada 2008-2015 veniturile înregistrate au crescut cu 26%, iar numărul companiilor scade cu 17% confirmă o creștere a nivelului de consolidare în piață prin concentrareaa veniturilor în rândul companiilor mari, în timp ce firmele mici nu pot face față concurenței cu marile lanțuri de retail și își întrerup activitatea”, se arată în studiu.

Astfel, companiile care înregistrează veniturile de peste 1 milion de euro în anul 2015 și care își desfășoară activitate în comerț cu bunuri de larg consum reprezintă 20% dn totalul companiilor cu activitate, dar genereză peste 96% din veniturile consolidate.

Studiul mai arată că, în sectorul FMCG, numărul de companii care nu au activitate a scăzut. Astfel, dacă în 2008 existau circa 2.443 de companii care nu aveau activitate, în 2015 numărul acestora a scăzut la 1.968.

Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile CITEȘTE ȘI Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile

“Această dinamică este înregistrată în condițiile în care numărul de companii care și-au întrerupt activitatea a fost net superior celor nou înregistrate, sectoarele cu cel mai mare raport din acest punct de vedere fiind comerțul cu ridicata al băuturilor, al altor alimente (inclusiv pește, crustacee, moluște) și comețul nespecializat de produse alimentare, băuturi și tutun”, precizează studiul.

În ciuda creșterii veniturilor cu 5% în 2015, evoluția a fost inegală în rândul sectoarelor FMCG.

Astfel, comerțul en gros cu zahăr, ciocolată și produse zaharoase a înregistrat o scădere a veniturilor cu 20%, în timp ce comerțul nespecializat de produse alimentare și băuturi a urcat cu 3%, iar comerțul cen gros cu carne și produse din carne s-a majorat cu 5%.

Creșterile cele mai mari au fost raportate în comerțul cu ridicata al fructelor și legumelor - 22% -, precum și în comerțul cu cafea, ceai, cacao și condimente (14%).

În același timp, numărul companiilor cu o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro a scăzut de la 1.040 în 2008 la 818 firme în 2015.

Coface a analizat în ultimul an 25% dintre companiile care activează în sectorul FMCG, ponderea acestora în veniturile sectorului fiind de 78%. Doar una din patru companii are risc scăzut de insolvență în următoarele 12 luni, potrivit companiei franceze. 

viewscnt
Afla mai multe despre
fmcg
ase