Whirlpool - Cererea pentru electrocasnicele mari a scăzut puternic spre sfârșitul anului 2021, dar pe ansamblul anului a urcat cu 10%; ce așteptări are industria pentru 2022

Whirlpool - Cererea pentru electrocasnicele mari a scăzut puternic spre sfârșitul anului 2021, dar pe ansamblul anului a urcat cu 10%; ce așteptări are industria pentru 2022
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 16 feb 2022

Vânzările de electrocasnice mari au crescut anul trecut în România cu 10%, în pofida problemelor legate de disponibilitatea produselor ca urmare a penuriei de componente. Pentru 2022, companiile din industrie se așteaptă la o nouă creștere, cu un ritm similar.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“2021 a fost un an provocator în industria electrocasnicelor mari. Cererea consumatorilor a înregistrat fluctuații considerabile, pornind de la o accelerare impresionantă în primele 6 luni, apoi cu o contracție puternică spre sfârșitul anului”, a declarat pentru Profit.ro Luiza Novac Nomicos, managing director Whirlpool România & Bulgaria.

Grupul american, prezent în România cu mărcile Whirlpool, Indesit și Hotpoint, și-a menținut poziția a doua în topul celor mai mari jucători din industrie, în ciuda lipsurilor globale de componente care afectează unele dintre categoriile sale cheie de produse.

La categoria mașinilor de spălat vase - strategică pentru Whirlpool și una dintre categoriile cu cea mai rapidă creștere din industrie – grupul american și-a recâștigat statutul de lider la finele anului, deși trimestrele 2 și 3 au fost marcate de probleme severe de disponibilitate a produselor.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

“De asemenea, dacă nu ar fi fost contextul penuriei de componente, estimăm că segmentul cuptoarelor încorporate ar fi depășit media industriei, dar ne așteptăm ca această tendință să fie reluată din 2022, din nou cu Whirlpool ca una dintre mărcile în topul preferințelor consumatorilor”, adaugă Novac Nomicos.

Reprezentantul Whirlpool anticipează o îmbunătățire a disponibilității produselor pentru categoriile cu ritm ridicat de creștere și spune că românii să facă în continuare alegeri inteligente atunci când cumpără electrocasnice, fiind atenți nu doar la preț ci și la beneficiile pe termen mediu și lung, mai ales în contextul creșterii masive a prețurilor la electricitate.

În 2020, când pandemia COVID ducea cererea pentru electrocasnicele mari la cote fără precedent în România, Whirlpool a avut o cifră de afaceri de aproape 300 de milioane de lei (62 milioane euro).

România este o piață cheie pentru Whirlpool în Europa Centrală, cu un potențial de creștere major, și, deși grupul american nu deține o unitate de producție a produselor electrocasnice pe plan local, cumpără materiale și componente cu o valoare apropiată de vânzările realizate la nivel național.

viewscnt
Afla mai multe despre
whirlpool
electrocasnice