SelfPay pregătește lansarea operațiunilor în Spania

SelfPay pregătește lansarea operațiunilor în Spania
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 mai 2023

Zebrapay, operatorul Stațiilor de Plată SelfPay, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de peste 150 milioane lei, cu 24% mai mult decât în 2021, conform raportului anual al companiei depus la BVB.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În aceeași perioadă, EBITDA a crescut de la 8,44 la 9,11 milioane lei, iar marja brută a urcat la 52,87 milioane lei, cu aproximativ 50% mai mult decât în 2021. Compania pregătește pentru anul în curs lansarea operațiunilor SelfPay în Spania, după Franța și Irlanda.

FOTO UiPath continuă recrutările surpriză CITEȘTE ȘI FOTO UiPath continuă recrutările surpriză

”Zebrapay SA, liderul pieței locale în operarea stațiilor de plată de tip self-service (sub brandul SelfPay), anunță o cifră de afaceri de peste 150 milioane de lei aferentă anului 2022, reprezentând un avans de 24% față de rezultatul obținut în anul precedent. De asemenea, compania a înregistrat în 2022 o marjă brută de 52,87 milioane lei, cu aproximativ 50% mai mult decât în 2021, în timp ce EBITDA (profitul brut înainte de dobânzi, impozite, deprecieri și amortizări) s-a majorat în aceeași perioadă de la 8,44 la 9,11 milioane lei, înregistrând o creștere de 8%. În același interval de referință, profitul net a scăzut de la 5,41 milioane lei în 2021 la 3,75 milioane lei în 2022, reflectând o serie de investiții majore în dezvoltarea businessului la nivel național și internațional”, anunță compania.

Datele provin din raportul anual depus de companie la Bursa de Valori București, acolo unde sunt listate pentru tranzacționare pe piața secundară obligațiunile emise de companie, începând cu a doua jumătate a anului 2021.

Compania a derulat investiții de capital în cursul anului trecut, axate pe trei direcții majore: creșterea numărului de terminale fizice (Stațiile de Plată SelfPay) deținute și operate direct de către companie la nivel național, începutul procesului de extindere a infrastructurii SelfPay pe piețele din afara țării (în Irlanda și Franța), respectiv lansarea aplicației mobile SelfPay Now, prima din Europa care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a alimenta instant cu numerar orice card emis în România indiferent de banca emitentă, inclusiv cardurile neo-băncilor precum Revolut.

SURPRIZĂ FOTO Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, ies în afara țării și vor o proprietate istorică la care a stat și Churchill. Prima achiziție în afara României CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ FOTO Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, ies în afara țării și vor o proprietate istorică la care a stat și Churchill. Prima achiziție în afara României

La finalul anului 2022, numărul de stații de plată se situa la peste 8.800 de unități, cu mai mult de 2.500 peste nivelul de la finalul lui 2021. În prezent, aproape 10.000 de stații de plată SelfPay sunt în funcțiune pe teritoriul României. La nivel național, SelfPay este lider de piață după numărul total de terminale self-service aflate în operare, cu o cotă de aproximativ 70%.

Pentru anul în curs, este, în pregătire lansarea operațiunilor SelfPay în Spania.

„Trebuie să subliniez că dezvoltarea infrastructurii fizice reprezintă o imagine parțială a evoluției companiei în 2022. SelfPay este o companie de fintech ce se concentrează pe dezvoltarea software-ului pentru procesarea plăților și democratizarea serviciilor financiare prin intermediul rețelei sale de Stații de Plată. Prin sistemul SelfPay, creat 100% de noi, aici în România, oferim publicului peste 260 de servicii (mulate atât pe nevoile și pe înțelesul populației nebancarizate și slab bancarizate din România, cât și pe nevoile ocazionale ale „nativilor digitali”), printre care unul în premieră la nivel european”, spune Adrian Badea, CEO Zebrapay SA.

Printre cele 260 de servicii disponibile în rețeaua de Stații de Plată SelfPay, pe lângă serviciul de alimentare instant a cardurilor înrolate în aplicația mobilă SelfPay Now, se numără plata facturilor de utilități și telecomunicații, a impozitelor și taxelor locale (în sectoarele 2, 4, 5 și 6 din București, precum și în alte 19 localități din țară), plata tarifului pentru eliberarea pașaportului sau a permisului de conducere, plata rovinietei, plata ratelor la credite, achiziționarea de bilete la evenimente, bilete loto, reîncărcarea cartelelor preplătite de telefonie mobilă etc.

În anul 2022, comparativ cu 2021, marja brută a crescut cu aproximativ 50%, pe fondul creșterii numărului de tranzacții. În termeni nominali, marjele brute au crescut pe toate categoriile de venit, de la reîncărcări electronice la plata facturilor și, mai ales, la serviciile financiare. Plățile de facturi și serviciile financiare au reprezentat circa 63% din totalul marjei în 2022, față de 60% în anul precedent.

Numărul de tranzacții procesate de Stațiile de Plată SelfPay a crescut cu 24% în 2022 comparativ cu anul anterior. Se remarcă tranzacțiile din categoria serviciilor financiare,  numărul acestora crescând accelerat, reprezentând 46,4% din totalul tranzacțiilor realizate în 2022, față de 42,6% în anul precedent. Pe de altă parte, raportat la totalul tranzacțiilor, scăderea ponderii reîncărcărilor de cartele prepaid, de la 11,9% in 2021 la 10,1% în 2022, confirmă tendința generală din piața de telecom, de tranziție către modelul postpaid. Această scădere a fost compensată de o evoluție crescătoare accelerată a altor servicii, precum plata taxelor și impozitelor locale, bilete loto, plata tarifului pentru eliberarea pașaportului sau a permisului de conducere, pentru înmatriculări auto sau notificări SMS pentru jocurile loteristice și Vignette.

Citroen aduce motoare mai performante și autonomie extinsă pe modelul C4 electric CITEȘTE ȘI Citroen aduce motoare mai performante și autonomie extinsă pe modelul C4 electric

SelfPay deține cea mai mare rețea de stații de plată de tip self-service din România, cu aproape 10.000 de stații de plată și peste 260 de servicii disponibile.

În 2021, compania 100% românească Zebrapay SA, care operează sub brandul SelfPay, a făcut primul pas la Bursa de Valori București printr-o emisiune de obligațiuni corporative în valoare de 3 milioane de euro, în cadrul unui plasament privat. Emisiunea susține dezvoltarea rețelei de Stații de Plată la nivel național și internațional și a aplicației mobile SelfPay Now. 

viewscnt
Afla mai multe despre
selfpay
spania