Mihai Chirica, Primar Iași: Resursa cea mai importantă a orașului o reprezintă oamenii. Miza e parteneriatul / Anca Zota, coordonator Centrul de Informare Turistică Iași: Acum, Iașul este un oraș modern, orientat mai degrabă spre viitor

Mihai Chirica, Primar Iași: Resursa cea mai importantă a orașului o reprezintă oamenii. Miza e parteneriatul / Anca Zota, coordonator Centrul de Informare Turistică Iași: Acum, Iașul este un oraș modern, orientat mai degrabă spre viitor

Mihai Chirica, Primar Iași, și Anca Zota, coordonator Centrul de Informare Turistică Iași

Profit.ro
Profit.ro
scris 29 iun 2023

Iașul este pe un trend ascendent, reușind de câțiva ani să atragă tot mai mulți investitori, companii noi, forță de muncă și studenți. Supranumit și „orașul celor 7 coline” sau „orașul celor 100 de biserici”, ceea ce îl face orașul cu cele mai multe biserici din România, Iașul este și al doilea cel mai mare centru universitar din România, având cea mai tânără populație din țară.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Iașul este, într-adevăr, pe un trend ascendent. Ceea ce ne face optimiști este că resursa lui cea mai importantă o reprezintă oamenii. Investițiile, companiile care își dezvoltă afacerile, universitățile – niciuna dintre ele nu ar valora atât de multă fără oamenii care lucrează, învață sau care s-au hotărât să trăiască în Iași.

Investițiile se atrag unele pe celelalte, încrederea atrage încredere, iar performanța și dezvoltarea se potențează reciproc. Același lucru se întâmpla și cu turiștii. Deși a fost în ultimii ani o atracție către destinații oarecum lipsite de popularitate, acum, oamenii vor să vadă locurile frumoase despre care vorbește toată lumea”, spune Mihai Chirica, Primarul Iașului.

Startup-urile EpicVisits.com și H2B.ro - parteneriat pentru accelerarea digitalizării în industria turismului din România CITEȘTE ȘI Startup-urile EpicVisits.com și H2B.ro - parteneriat pentru accelerarea digitalizării în industria turismului din România

Primăria Iași a realizat de-a lungul anilor investiții semnificative pentru a dezvolta și promova turismul local, atât în infrastructură, cât și în amenajarea spațiilor publice.

„Ne dorim să avem mulți turiști desigur, noi îi considerăm mai degrabă oaspeți. Ne place să petreacă timpul cu ieșenii, să participe la evenimentele culturale interesante, să viziteze muzee moderne, cu povești și concepte atrăgătoare.

De aceea, ne pregătim așa cum te pregătești când vin oameni dragi în vizită – investiții în infrastructura turistică, amenajarea spațiilor publice, încurajarea organizațiilor care sunt promotoarele activităților culturale. Primăria nu ar putea să dezvolte turismul de una singură, de aceea miza noastră e parteneriatul”, mai spune Mihai Chirica.

Iașul este și unul dintre cei mai mari poli de dezvoltare economică din țară. Recent, proiectul de branding al orașului, City of Creators, a câștigat medalia de aur în cadrul Transform Awards, cea mai mare competiție de branding din Europa, la categoria Best Place or Nation Brand.

„Premiile vin ca o recunoaștere atât națională, dar, mai ales, internațională a valorii oamenilor de aici, a creatorilor orașului. Este importantă prezenta la astfel de competiții, iar ocuparea locului I este de-a dreptul extraordinară. Interesant este că anul acesta trei companii din Iași au câștigat astfel de premii, ceea ce confirmă potențialul extraordinar.

Pe de altă parte, o competiție de genul acesta este și o ocazie ca europenii să afle că există orașul Iași, pentru că nu suntem chiar atât de cunoscuți în afară pe cât ne-ar plăcea. Dar suntem în proces de dezvoltare și de promovare, așa încât nu e neapărat să ne uităm unde suntem, cât mai ales unde vrem să ajungem”, precizează Primarul Iașului.

Campanie de promovare a destinațiilor din România. Patronat din turism: „Avem 1,4 milioane de lei buget de promovare la nivel de România. Nu putem să promovăm nici trei hoteluri“ CITEȘTE ȘI Campanie de promovare a destinațiilor din România. Patronat din turism: „Avem 1,4 milioane de lei buget de promovare la nivel de România. Nu putem să promovăm nici trei hoteluri“

Proiectul de branding al orașului Iași a fost creat de Namogo, studio ieșean cu peste 15 ani de experiență în branding și design prin colaborare cu Asociația Destination Iași.

„De obicei, un oraș are un brand fie că vrea sau nu. Rolul unui proces de branding e de a întări sau remodela brandul de oraș. E despre ce alegem să spunem despre el și unde alegem să investim strategic ca el să livreze acea propunere de valoare pentru localnici, viitori localnici, turiști și investitori.

Din punctul acesta de vedere, Iașul își propune, prin strategia sa de brand, să devină cel mai puternic centru al industriilor creative din România. Și premiul contează pentru că arată comunității locale puterea conceptului și oferă expunere pozitivă a Iașului la nivel european.

Scopul final e ca administrația și mediul privat să facă front comun pentru implementarea strategiei de brand, ca Iașul să devină în 10 ani ceea ce și-a propus prin acest proiect”, Alex Munteanu, Managing Partner Namogo.

Alex Munteanu - Namogo - Brand

Alex Munteanu - Namogo - Brand

El adaugă că proiectul de brand este o „chemare la acțiune pentru multitudinea de oameni talentați și profesioniști de a crea pentru ei și pentru ceilalți, de la artă la antreprenoriat și proiecte sociale”. De altfel, continuă acesta, umbrela "orașul creatorilor" este mult mai vastă decât poate părea.

„Ea vorbește și despre amprenta trecutului, care e vie în cultura ieșeană prezentă. Iașul e orașul care a dat României cele mai importante nume din artă, literatură sau politică, și poveștile lor pot fi retrăite de oricine vizitează orașul. Dar conceptul creează o punte între acești creatori ai trecutului și cei care vor clădi viitorul. Iașul e un oraș tânăr și vibrant care acum, pas cu pas, își împlinește potențialul”, completează Alex Munteanu.

Accor intenționează să deschidă peste 1.200 de hoteluri până în 2027 CITEȘTE ȘI Accor intenționează să deschidă peste 1.200 de hoteluri până în 2027

Anca Zota, coordonator al Centrului de Informare Turistică Iași, afirmă că planurile sunt de poziționare a Iașului ca o destinație atractivă pentru turiștii care sunt curioși și interesați să descopere locuri mai puțin cunoscute, dar valoroase prin experiențele pe care le oferă.

„Din acest punct de vedere, Iașul este bine reprezentat, atât prin oportunitățile de vizitare a punctelor de interes istoric sau cultural, dar și posibilitățile de a petrece timp cu localnicii la un eveniment artistic, la o drumeție în pădure sau o ieșire în oraș.

Suntem conștienți că dacă orașul este mai atractiv pentru turiști, atunci va fi mai dezirabil și pentru companii sau studenți. Toți oamenii aceștia care muncesc sau învață în Iași vor să aibă variante pentru timpul liber”, precizează Anca Zota, adăugând că rebrandingul orașului atrage atenția asupra schimbării de perspectivă și scoate Iașul puțin din tiparele în care a fost încadrat – oraș cu istorie și tradiție, cu evenimente religioase importante.

„Din punctul meu de vedere, acum Iașul este un oraș modern, care este orientat mai curând spre viitor, care își apreciază trecutul și înaintașii, dar nu face din acestea singurele atuuri”, afirmă ea.

Anca Zota mai spune și că Iașul este clar pe un trend ascendent și are încă foarte mult loc pentru creștere.

„Dacă ne uităm la experiențele orașelor similare, putem învăța multe, însă ne dorim foarte mult să ne păstram autenticitatea și particularitățile care ne diferențiază. Creșterea interesului pentru oraș, nu foarte accentuată, dar constantă și sigură ne permite să ne propunem să facem din turism o industrie sustenabilă care să nu fie orientată doar spre profit și dezvoltare economică, ci și spre păstrarea valorilor intrinseci care reprezintă practic sufletul acestui loc”, precizează aceasta.

viewscnt
Afla mai multe despre
anca zota
mihai chirica
iași city of creators
namogo
alex munteanu