Pentru 2025, compania prognozează un profit brut de 2,38 milioane lei. Conform previziunilor veniturilor și cheltuielilor planificate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, marja EBITDA (calculată conform raportărilor IFRS) este estimată la o valoare pozitivă de 244.797,73 mii lei, reflectând estimările referitoare la profitabilitatea operațională a companiei generatoare de numerar. Nu include deducerea cheltuielilor cu dobânzile, impozitele și deducerile fără numerar pentru depreciere și amortizare.
Veniturile totale au fost estimate în valoare de 1.903.360,53 mii lei, în scădere față de preliminatul/realizatul anului 2024 cu 15,99%, respectiv cu suma de 362.274,99 mii lei, din care:
veniturile din exploatare, în valoare de 1.512.609,22 mii lei, au fost estimate în scădere față de preliminatul/realizatul anului 2024, cu 16,85%, respectiv cu suma de 306.548,54 mii lei;
veniturile financiare, în valoare de 390.751,31 mii lei, au fost estimate mai mici decât preliminatul/realizatul anului 2024 cu 12,48%, respectiv cu suma de 55.726,45 mii lei.
Veniturile din producția vândută, programate pentru anul 2025, în valoare de 1.398.269,76 mii lei, vor fi obținute din prestarea serviciilor de transport aerian, mentenanță, chirii și din alte activități și reprezintă 73,46% din totalul veniturilor în valoare de 1.903.360,53 mii lei. În categoria veniturilor din producția vândută, în valoare de 1.398.269,76 mii lei, veniturile din transportul pasagerilor și cargo pe curse regulate, în valoare de 1.252.517,24 mii lei, au fost programate în creștere cu 13,30%, respectiv cu suma de 146.989,41 mii lei față de preliminatul/realizatul anului 2024.
De asemenea, veniturile din transportul curselor de pasageri charter, au fost programate în creștere cu 12,84%, respectiv cu suma de 13.411,75 mii lei.
Cheltuielile totale au fost estimate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 pe baza programului de zbor cuprins în Planul de Restructurare 2020-2029 corelat cu parcul de aeronave previzionat în exploatare, compania ținând cont de necesitățile desfășurării activităților, activităților anexe, de ieșiri de aeronave prin vânzare dar și de intrari de aeronave achiziționate prin leasing financiar și leasing operațional.
Cheltuielile totale pe anul 2025 au fost estimate în valoare de 1.900.974,89 mii lei, în scădere față de preliminatul/realizatul anului 2024 cu 3,67%, respectiv cu suma de 72.363,34 mii lei, din care:
cheltuielile aferente activității de exploatare în valoare de 1.486.397,21 mii lei, au fost estimate în scădere cu 4,23% față de preliminatul/realizatul anului 2024, respectiv cu suma de 65.608,14 mii lei;
cheltuielile financiare în valoare de 414.577,68 mii lei, au fost estimate în scădere față de preliminatul/realizatul anului 2024 cu 1,60%, respectiv cu suma de 6.755,19 mii lei. În cadrul acestora, cea mai mare pondere o reprezintă cheltuielile aferente diferențelor de curs valutar, în valoare de 383.045,64 mii lei.
Cheltuielile totale în valoare de 1.900.974,89 mii lei, au fost repartizate pe trimestre în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, așa cum sunt alocate în baza programului de operare.
În structura cheltuielilor totale în valoare de 1.900.974,89 mii lei, cheltuielile din exploatare în valoare de 1.486.397,21 mii lei, dețin o pondere de 78,19%, iar cheltuielile financiare în valoare de 414.577,68 mii lei dețin o pondere de 21,81%.
În structură, în categoria cheltuielilor de exploatare în valoare de 1.486.397,21 mii lei, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 898.626,36 mii lei, au o pondere de 60,46% și au fost programate în creștere cu 1,19% față de cele preliminate/realizate în anul 2024
TAROM va implementa o soluție IT destinată gestionării reclamațiilor și solicitărilor pasagerilor, care să asigure un proces automatizat, transparent și eficient de înregistrare, urmărire și soluționare a acestora, integrată cu sistemele operaționale existente, Amadeus, AIMS și Microsoft 365.
"Scopul achiziționării acestei soluții este acela de a îmbunătăți experiența pasagerilor TAROM prin oferirea unui suport rapid, eficient și personalizat, în paralel cu eficientizarea operațională prin automatizarea proceselor, reducerea timpului de soluționare a reclamațiilor și optimizarea costurilor prin reducerea erorilor operaționale.
În acest moment, după transmiterea caietului de sarcini către 30 de operatori economici de profil și etapa de clarificări, asteptam ca procesul de ofertare să decurgă fluid, astfel încât noul sistem să fie integrat și operabil direct în TAROM până în primăvara anului 2026.
Acest demers se înscrie în linia acțiunilor de digitalizare a sistemelor companiei, prevăzute în planul de resturcturare", a transmis compania pentru Profit.ro.
Un volum estimativ confirmat în etapa de clarificări a prezentei licitații este de 500 de reclamații primite pe lună.
În 2018, Profit.ro a anunțat că TAROM face un prim pas spre eficientizare, prin lansarea unei aplicații care va trimite pasagerilor mesaje la maximum 10 minute după aterizare și le va propune oferte personalizate și va monitoriza tarifele altor operatori. Mai multe detalii AICI.
"Vă comunicăm faptul că prestatorul nu a livrat niciodată o soluție integrată la cheie, prin urmare nu am putut opera prin acest sistem iar situația creată face obiectul unui litigiu", spune însă acum operatorul aerian.
TAROM este controlată de Ministerul Transporturilor.
În anul 2023, conform celor mai recente date publice disponibile, TAROM a avut pierderi de 87,1 milioane de lei și afaceri de 1,259 miliarde de lei.













