Starwood a acceptat o nouă ofertă de preluare din partea Marriott, de 13,6 mld. dolari

Starwood a acceptat o nouă ofertă de preluare din partea Marriott, de 13,6 mld. dolari
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 21 mar 2016

Compania Starwood Hotels & Resorts Worldwide, care deține brandul Sheraton, a acceptat luni o nouă ofertă de preluare, de 13,6 miliarde de dolari, din partea Marriott International, transmit Reuters și Wall Street Journal.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În urma tranzacției va lua naștere cel mai mare lanț hotelier din lume, care va include circa 5.500 de hoteluri în peste 100 de țări.

Starwood a anunțat vineri că intenționează să accepte oferta de preluare făcută de un grup de companii, condus de asigurătorul chinez Anbang Insurance Group, deși a încheiat, încă de  anul trecut, un acord în acest sens cu Marriott International. Anbang Insurance oferea pentru preluarea lanțului hotelier 78 de dolari pe acțiune, echivalentul a 13,2 miliarde de dolari, peste oferta de 72 de dolari pe acțiune făcută initial de Marriott.

Wizz crește frecvența zborurilor pe ruta București-Londra și anunță noi curse între Hamburg și Sofia CITEȘTE ȘI Wizz crește frecvența zborurilor pe ruta București-Londra și anunță noi curse între Hamburg și Sofia

Noua ofertă a Marriott este de 79,5 dolari pe acțiune, peste cea de 78 de dolari pe acțiune făcută de Anbang. Acționarii Starwood vor primi 21 de dolari în numerar și 0,8 dintr-o acțiune Marriott clasa A pentru fiecare titlu Starwood.

Bruce Duncan, președintele Consiliului de Administație al Starwood, a declarat că lanțul hotelier este mulțumit că Marriott "a recunoscut valoarea" pe care Starwood o aduce fuziunii.

Dacă Starwood va decide să renunțe la noul acord și va accepta o ofertă venită din partea altor companii, lanțul hotelier va trebui să plătească suma de 450 de milioane de dolari către Marriott, peste suma de 400 de milioane de dolari convenită în noiembrie.

Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, alte mărci fiind St. Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Four Points by Sheraton, Aloft și Element.

Primul hotel Sheraton din România a fost deschis în București în august 2015, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel, firmă controlată indirect de omul de afaceri Radu Dimofte, care mai deține și hotelurile Ramada Parc și Ramada Plaza, tot din București.

Hotelul din București are 270 de camere, dintre care 27 apartamente executive și un apartament prezidențial, un centru de fitness, precum și zece săli de conferințe care pot găzdui împreună până la 1.400 de participanți.

Lanțul Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
starwood
marriott
fuziune
preluare
oferta
tranzactie
sheraton