Ministrul Economiei din Rusia, Maxim Reshetnikov, a cerut Băncii Centrale să țină cont de încetinirea inflației la reuniunea de politică monetară de săptămâna viitoare, avertizând că economia rusă arată semne de ''hipotermie'', transmite Reuters.
Pe fondul inflației ridicate, Banca Centrală a Rusiei menține din octombrie rata dobânzii la 21%, ceea ce afectează investițiile, într-un moment în care impactul economic al majorării cheltuielilor din domeniul militar începe să se atenueze.

12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a
În martie, președintele Vladimir Putin a cerut oficialilor să nu înghețe economia rusă ca într-o ''cameră de crioterapie'', cu o politică monetară rigidă, scrie Agerpres.
Putin a vorbit cu lideri de afaceri din Rusia, mulți dintre ei opunându-se politicii Băncii Centrale deoarece ar afecta economia și investițiile. El a atras atenția că ar trebui evitată o răcire excesivă a economiei.
Mulți analiști au interpretat declarațiile ca o solicitare de a începe relaxarea politicii monetare.
Reshetnikov, vorbind în Camera Inferioară a Parlamentului Rusiei, a spus că în ultimele săptămâni inflația s-a redus. ''Ne așteptăm ca datele din mai să consolideze această tendință și, desigur, ne așteptăm ca la reuniunea din 6 iunie Banca Centrală a Rusiei să țină cont de aceste evoluții în luarea deciziilor, deoarece vedem de asemenea riscul unei hipotermii economice în actualul regim'', a avertizat ministrul Economiei.
Instituția se așteaptă în acest an la o inflație de 7,6%, o estimare pe care Reshetnikov a descris-o ca fiind ''realistă''.
Conform unui document al Căilor Ferate consultat de Reuters, exportatorii majori ai Rusiei, inclusiv Rusal și Gazpromneft, au redus volumele planificate de materii prime, cum ar fi metalele și produsele petroliere, pe care le trimit pe calea ferată, cel mai recent indiciu al cererii reduse, în condițiile încetinirii economiei țării.

Monopolul feroviar deținut de stat intenționează să-și reducă, anul acesta, cheltuielile cu încă 32,5 miliarde de ruble (408 milioane de dolari), sau aproximativ 3,5%, la 858,4 miliarde de ruble, în urma revizuirii datelor privind transportul cargo, se arată în documentul din 20 martie. Instituția, deja, planificase să-și reducă în proporție de 40% cheltuielile cu investițiile din acest an, în contextul costurilor ridicate cu plata dobânzilor.
Volumele de mărfuri transportate, care anul trecut au atins cel mai redus nivel din ultimii 15 ani, sunt un indicator al situației industriei, în condițiile dependenței economiei de exporturi.
Majorarea dobânzilor la 21% de către Banca Centrală a Rusiei și sancțiunile occidentale au determinat marile firme să reducă volumul de mărfuri transportat pe calea ferată, apreciază analiștii.

De asemenea, în document se arată că exporturile pe calea ferată sunt afectate de reducerea cererii din China pentru lemn, îngrășăminte, metale și petrol din Rusia. De la începutul anului, cifra de afaceri în comerțul dintre Rusia și China a scăzut cu 7,5%.
În plus, se scoate în evidență ''interferența părților terțe asupra rafinăriilor'', o referință tacită la dronele ucrainene care lovesc facilitățile energetice ruse.