Astfel începe efectiv licitația pentru o mică parte din unul dintre cele mai cunoscute imperii de modă din lume, la câteva săptămâni după decesul lui Giorgio Armani, arată Reuters.
L'Oreal este printre cei abordați. Până acum, firmele de capital privat nu au fost solicitate ca potențiali cumpărători, susțin sursele. Acestea adaugă că negocierile sunt în stadiu preliminar, și ar putea dura luni de zile până se vor înregistra progrese, conform Agerpres.

Rothschild ar urma să consilieze compania în privința tranzacțiilor, în condițiile în care grupul are o legătură cu firma de consultanță prin Irving Bellotti, partener la Rothschild și membru al Consiliului de Administrație al Fundației Armani.
Reprezentanții grupului Armani și ai Rothschild au refuzat comenteze. Cei ai L'Oreal, care deține un un acord de licență cu grupul Armani până în 2050, nu au răspuns solicitărilor de a comenta informațiile.
Potențialul proces de vânzare este urmărit cu atenție, marca fiind evaluată între 5 și 12 miliarde de euro, conform analiștilor.
Giorgio Armani a dat instrucției fundației care controlează grupul de lux pe care l-a înființat să vândă în următoarele 18 luni o participație de 15%, și apoi să renunțe la încă 30-55%, sau să listeze compania, în următorii cinci ani.

Celebrul creator de modă, al cărui nume a devenit sinonim cu stilul vestimentar modern și eleganța italiană, era supranumit 'Regele Giorgio'. El a murit în 4 septembrie la vârsta de 91 de ani și nu a avut copiii cărora să le lase imperiul pe care l-a construit în lumea modei.
Ar trebui acordată prioritate grupului francez LVMH, cel mai mare producător mondial de articole de lux, sau partenerilor comerciali ai Armani - L'Oreal și EssilorLuxottica - în căutarea unui cumpărător pentru participație, se arată în testamentul designerului italian. De asemenea, moștenitorii pot lua în considerare viitoare vânzări către companiile de lux și casele de modă cu care Armani are legături comerciale.
Armani a fost singurul mare acționar al companiei pe care a înființat-o în anii '1970 cu Sergio Galeotti, și asupra căreia a păstrat un control strâns - atât pe segmentul creativ cât și în privința conducerii - până la final. Firma a generat venituri relativ stabile de 2,3 miliarde euro în 2024, dar profiturile au scăzut, pe fondul dificultăților cu care se confruntă industria bunurilor de lux.
Recent fost deshis ultimul testament al lui Giorgio Armani. Legendarul designer a lăsat două testamente secrete, documentele fiind fost scrise de mână și sigilate.
Designerul, care a decedat la vârsta de 91 de ani, și-a administrat cu atenție averea. Între martie și aprilie, a depus două testamente al căror conținut până alaltăieri îi era cunoscut doar lui.

Intenția sa a fost să pună viitorul grupului în mâinile celor apropiați, atribuind un rol cheie Fundației Armani, creată în urmă cu aproximativ zece ani împreună cu partenerul și mâna sa dreaptă, Leo Dell’Orco, și bancherul Irving Bellotti de la Rothschild Italia.
Designerul – care a fost înmormântat joi în micul cimitir din Rivalta (Piacenza) lângă mama, tatăl și fratele său – nu a avut copii și, prin urmare, a putut să-și împartă moștenirea fără acea parte obligatorie, pe care legea o rezervă în mod normal rudelor apropiate, în esență soțului/soției și copiilor.
Prin urmare, activele și grupul vor fi moștenite de cei trei nepoți ai săi: Silvana și Roberta, fiicele fratelui său Sergio, decedat cu ceva timp în urmă, de Andrea Camerana, fiul surorii sale Rosanna, precum și de Dell’Orco.

În joc nu este vorba doar de 99,9% din grupul de modă, ci și de un portofoliu imobiliar care include, printre altele, vila de pe insula Pantelleria, reședința de vară din Forte dei Marmi, unde se află clubul La Capannina, recent achiziționat, casa milaneză din Via Borgonuovo, Villa Rosa din zona Oltrepò Pavese și alte reședințe din Saint Moritz, Paris și Saint Tropez.
Ca să nu mai vorbim de operele de artă.
În plus, există și speculații conform cărora ar putea exista moșteniri către persoane apropiate de Armani de la începutul carierei sale, care au lucrat cu și pentru el și poate chiar către organizații caritabile sau cauze sociale.