Serviciul suedez de streaming Spotify a anunțat că va permite oricui să încarce podcast-uri care să fie disponibile în secțiunea dedicată a aplicațiilor sale.
Podcast-urile, care sunt în principiu o evoluție a emisiunilor radio, au o secțiune dedicată în cadrul Spotify încă din 2015, însă accesul creatorilor de conținut era unul limitat.
Pentru a încerca să concureze cu Apple și Google pe această nișă, Spotify a decis să deschidă accesul creatorilor astfel încât să-și poată urca creația audio în cadrul platformei suedeze.
Spotify nu va stoca conținutul propriu-zis. În schimb, va accepta un feed RSS către acesta din partea creatorului sau a publisher-ului. Conținutul livrat în această formă va fi publicat după o verificare prealabilă.

În același fel își vor putea publica creatorii și episoadele noi. Acestea vor ajunge pe Spotify după ce referința către ele va apărea în feed-ul acceptat de serviciul de streaming.
Spotify speră ca cei peste 180 de milioane de utilizatori ai platformei să determine cât mai mulți creatori de podcast-uri să adere, pentru a putea concura în primul rând Apple, companie care deținea la ultima estimare din urmă cu un an 55% din piață.
În plus, Spotify oferă creatorilor de podcast-uri informații demografice despre abonați, informații utile în special celor care se bazează pe sponsorizări și reclame.