Serviciul suedez streaming Spotify a înregistrat creșteri semnificative, atât în ceea ce privește numărul utilizatorilor plătitori, cât și al celor care folosesc versiunea gratuită.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Spotify a ajuns, în ultimul trimestru, la 345 de milioane de utilizatori, dintre care 155 de milioane folosesc versiunea premium, care presupune plata unui abonament lunar. Peste 190 de milioane de oameni folosesc varianta cu reclame.
Per ansamblu, Spotify și-a crescut numărul de utilizatori cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul abonaților plătitori a crescut cu 24%, iar cel al utilizatorilor care folosesc versiunea gratuită a crescut cu 30%.
Creșterea numărului de utilizatori vine, însă, cu o scădere a venitului obținut per abonat. De la 5,13 dolari, acesta scăzut cu 8%, fiind acum de 4,26%.
Scăderea venitului per utilizator se justifică prin faptul că Spotify a derulat mai multe campanii prin care a forțat dobândirea abonaților noi prin reduceri de preț, în special în țări precum India și Rusia.
Ultimul trimestru a adus și o creștere a poderei pe care o reprezintă reclamele din veniturile totale. 13% din veniturile companiei, de la mai puțin de 10% în mod tradițional, sunt generate acum de reclame.
Spotify pierde în continuare bani, însă pierderea a scăzut în ultimul trimestru. În T4 2020, pierderea a fost de 125 de milioane de euro, față de 209 milioane de euro în urmă cu un an.
În paralel cu reducerile făcute pentru atragerea noilor abonați, Spotify investește masiv în podcast-uri, cumprând studiouri de producție și drepturi exclusive pentru emisiuni precum cea realizată de Prințul Harry și Meghan Markle.