Opt din zece facturi (81%) sunt plătite la timp de către consumatorii români, în creștere față de anul anterior când 74% dintre acestea erau achitate la termenul limită, potrivit studiului EOS, intitulat "Comportamente de plată europene 2019", realizat de către institutul independent de cercetare al pieței Kantar Infratest.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
La nivel european, comportamentul de plată atât la clienților persoane fizice (B2C), cât și persoane juridice (B2B), a înregistrat evoluții pozitive în ultimii ani. Astfel, în medie, patru facturi din cinci în Europa de Est sunt plătite în termenul de plată. În același timp, în Europa de Vest, proporția ajunge la 83%, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI ASF aprobă numirea unui nou director de investiții la NN Asigurări de ViațăConform cercetării, în 2019, comportamentul de plată al românilor în ceea ce privește plata la timp a facturilor a crescut față de 2018, ajungând la 81%, în comparație cu 74%, în anul precedent, în ciuda reducerii termenelor de plată pentru persoane fizice, de la 31 de zile în 2018, la 29 de zile în 2019.
În ceea ce privește nivelul de creanțe neîncasate, acesta rămâne același ca în 2018, respectiv de 4%, cu un impact negativ asupra economiei din România. Prin comparație, nivelul mediu de creanțe neîncasate la nivelul Europei de Est este mai mic, de 3%.
Companiile din România care au participat la studiul EOS consideră că principalele motive pentru care clienții persoane juridice nu plătesc sunt neîncasarea plăților de la proprii clienți (74%), precum și utilizarea liniilor de credit de la furnizori (67%).
Totodată, clienții persoane fizice susțin că întârzie cu plata sau nu plătesc deloc din cauza problemelor temporare cu lichiditățile (70%) și a supra-îndatorării (54%).