Grupul TeraPlast a înregistrat în trimestrul al doilea revenirea în teritoriu pozitiv ca profit net, care în T2 a fost de 1,6 milioane de lei, după un rezultat nefavorabil din precedentele trei luni. La nivelul semestrului 1 există o pierdere de puțin sub un milion de lei (-998.000 lei).
Este înregistrat astfel un rezultat net negativ la nivelul semestrului 1, dar care s-a redus la mai puțin de un milion de lei ca urmare a dublării profitabilității diviziei de Instalații & Reciclare din T2/2023.
Cifra de afaceri consolidată în S1 a fost de 320,5 milioane de lei, în scădere în termeni anuali, cu 14%. Se remarcă o îmbunătățire în termeni secvențiali a rezultatului cu o creștere trimestru/trimestru de 18%, sub influența factorilor sezonieri ai segmentului de Instalații. Scăderea a fost accentuată de o deflație a prețurilor în prima parte a anului față de aceeași perioadă a anului precedent datorată scăderii prețurilor materiilor prime.
11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Condițiile de piață au fost, conform companiei, la nivel nesatisfăcător de la finalul anului trecut, în linie cu așteptările. Așteptările grupului prevăd o creștere substanțială a cererii în semestrul al doilea al acestui an.
EBITDA la nivel de grup s-a situat la 23,2 milioane de lei, în scădere cu 35% față de S1/2022, pe fondul cererii limitate, dar și acest indicator a cunoscut o îmbunătățire în trimestrul al doilea. Cu toate acestea, se vede o diluare a efectului de bază și o accelerare a activității, superioară celei din perioada similară a anului trecut. Creșterea EBITDA în T2 față de T1 2023 a fost de 58% față de doar 29% în
intervalul corespunzător din 2022.
Diluarea efectului de bază este evidentă și în evoluția cantităților vândute. Dacă creșterea tonajelor vândute de la T1 la T2 2022 a fost de doar 5%, anul acesta, cantitatea totală de produse vândute a crescut de la 16.800 de tone în primul trimestru la 20.300 de tone în cel de-al doilea trimestru (+21%) ducând totalul pentru primele 6 luni ale acestui an la peste 37.000 de tone, ceea ce indică un trend favorabil pentru o evoluție în line cu prognozele făcute în bugetul pentru acest an.
Controlul costurilor și o bună gestionare a fluxurilor de producție s-au concretizat într-o ameliorare a performanțelor trimestriale, iar marja EBITDA a ajuns la finalul semestrului 1 la 7,3%. La nivel consolidat, se disting rezultatele diviziilor Instalații & Reciclare și Granule & Reciclare, care reprezintă nucleul Grupului în termeni de producție și profitabilitate.
Marja EBITDA a liniei de business Instalații & Reciclare a ajuns la un procent de două cifre, 10,2% în S1/2023, în timp ce Granule & Reciclare a avut marja EBITDA la un nivel de 9,5%. Segmentele Ambalaje flexibile și Ferestre & Uși evoluează mai lent din cauza contextului economic dificil, vizibil printr-o încetinire generală a cererii agregate, interne și externe.