ANCOM face un nou pas pentru cumpărarea unui alt sediu: caută consultant

ANCOM face un nou pas pentru cumpărarea unui alt sediu: caută consultant

Actualul sediu ANCOM

Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 30 oct 2019

Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) face un nou pas pentru cumpărarea unei clădiri în Capitală, pentru viitorul sediu al instituției, după ce Executivul a semnat, în iunie, nota de fundamentare a achiziției, estimată la 141,6 milioane de lei. Astfel, instituția caută servicii de consultanță, asistență tehnică și financiară privind achiziția unui imobil cu destinatia de sediu central al ANCOM.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare

Consultarea pieței se va încheia în a doua parte a lunii noiembrie.

O aplicație ANCOM poate permite clienților să rupă abonamentul dacă viteza Internetului nu respectă parametrii din contract CITEȘTE ȘI O aplicație ANCOM poate permite clienților să rupă abonamentul dacă viteza Internetului nu respectă parametrii din contract

În prezent, ANCOM, instituție care reglementează o piață de 4 miliarde de euro, își desfășoară activitatea într-un imobil închiriat situat în sectorul 3 al Capitalei, pe strada Delea Nouă nr. 2. Încheiat în 2007, contractul de închiriere expiră la finele lunii iunie 2021.

"Finanțarea proiectului de investiții se realizează din bugetul ANCOM, în limita sumelor anuale aprobate cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Valoarea estimată a proiectului este de 141.556 mii lei, inclusiv TVA", se arată în nota de fundamentare a HG 390/2019.

Actualul sediu ANCOM are o suprafață de 7.162 metri pătrați, din care 6.542 mp reprezintă suprafața utilă pentru spații active nemijlocit (birouri), spații necesare desfășurării activității unității fără personal permanent (arhivă, grupuri sanitare, holuri, case de scară, săli pentru întruniri/ședințe).

Instituția motivează achiziția unui nou sediu prin faptul că numărul angajaților ANCOM va crește cu aproape 40 de posturi.

"Din cei 6.542 mp, conform repartizării actuale a spațiilor și a gradului de ocupare a acestora, doar 3.480 mp sunt destinați pentru birouri și cabinete și 300 mp pentru cele cinci săli de ședință/conferință/licitații/consiliu, adică ocupate cu personal, restul de spațiu fiind destinat pentru holuri, case de scară, grupuri sanitare, arhivă etc. La sediul central ANCOM, în spațiile menționate anterior, sunt amenajate 84 de spații cu destinația de birouri și cabinete în care își desfășoară activitatea 325 de persoane. Pe de altă parte, în statul de funcții, în prezent (numărul de posturi alocat compartimentelor care își desfășoară activitatea în sediul central), sunt 410 de posturi (din care, așa cum am amintit mai sus, 325 ocupate) valoare ce urmează să fie modificată dat fiind politica de dezvoltare a ANCOM, ce prognozează o creștere a numărului de posturi aferent statului de funcții cu circa 40 de posturi. În această situație, nu există posibilitatea amenajării unor spații pentru derularea activității acestora", se mai arată în nota de fundamentare a HG 390/2019.

Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. euro CITEȘTE ȘI Vodafone pierde litigiul prin care a solicitat ANCOM recupererea unui prejudiciu de peste 15 mil. euro

Profit.ro a anunțat în prima parte a anului 2018 că un PFA din Brăila va consilia ANCOM pentru viitorul sediu.

"Pe de altă parte, ca urmare a studiului contractat de către ANCOM, realizat de către un expert-evaluator, a rezultat că varianta optimă pentru autoritate constă în achiziția unui imobil care să deservească nevoile instituției, prin comparație cu celelalte două opțiuni analizate – construirea unui imobil precedată de achiziția unui teren sau continuarea închirierii imobilului pentru sediul central", se mai spune ]n nota de fundamentare.

Cu o suprafață totală de cel puțin 7.000 mp utili, viitorul sediu central al ANCOM trebuie să fie amplasat în București, în zona centrală, într-o zonă ușor accesibilă la mijloacele de transport în comun, delimitată de Blvd Iancu de Hunedoara, Șoseau Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, Prelungirea Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreștilor, Strada Nițu Vasile, Strada Izvorul Rece, Drumul Găzarului, Strada Grigore Vodă, Șoseaua Giurgiului, Șoseaua Viilor, Strada Progresului, Blvd Geniului, Șoseaua Grozăvești, Pasajul Basarab și Șoseaua Nicolae Titulescu.

Clădirea trebuie să fie construită după anul 2010 și să aibă un grad de seismicitate  8 grade pe scara Richter.

ANCOM pierde procesul cu unul dintre vicepreședinți CITEȘTE ȘI ANCOM pierde procesul cu unul dintre vicepreședinți

Noul sediu va dispune de parcare amenajată cu minimum 50 locuri de parcare subterană sau exterioară clădirii (suprafața aferentă spațiului/spațiilor de parcare nu este/nu sunt incluse în suprafața totală utilă).

Cerințele au fost incluse în caietul de sarcini al licitației ANCOM pentru servicii de consultanță imobiliară în vederea identificării variantei cea mai avantajoasă – cumpărare, construire în regie proprie sau închiriere – pentru viitorul sediu al instituției.

Cum a anunțat Profit.ro, licitația a fost câștigată de Androniu G. Iulian Cosmin Expert Evaluator (Brăila) pentru suma de 44.500 lei, fără TVA. Contractul de consultață a fost estimat la 100.000 lei, fără TVA.

La procedura de atribuire organizată de ANCOM au depus oferte și Neoval Consulting SRL București și E-Data SRL Craiova.

Vodafone România câștigă în fața ANCOM pentru portabilitatea numerelor CITEȘTE ȘI Vodafone România câștigă în fața ANCOM pentru portabilitatea numerelor

În prezent, sediul central al instituției este situat în Strada Delea Nouă 2, sector 3, București. Clădirea a fost închiriată în baza unui contract încheiat în noiembrie 2007, în urma unei proceduri desfășurate "în mod deficitar și fără o analiză din care să reiasă avantajele/dezavantajele închirierii față de varianta achiziției imobilului respectiv", conform datelor dintr-un raport al Curții de Conturi.

"Prin contractul de închiriere și prin actele adiționale au fost acceptate unele clauze nefavorabile, ceea ce a condus la efectuarea de cheltuieli fără respectarea principiilor economicității și al bunei gestiuni financiare, respectiv decizia demarării procedurilor de închiriere a unor spații s-a luat în lipsa unor analize/studii, care să conducă la concluzia că închirierea de spații pentru birouri este avantajoasă prin comparație cu achiziția/construirea unui sediu. Procedura de achiziție a serviciilor de închiriere a constat doar în publicarea în presă a unui anunț, prin care au fost indicate sintetic unele caracteristici solicitate de ANRCTI (fosta denumirea a ANCOM - n.r.) în ceea ce privește spațiul de închiriat, dar în lipsa unor norme interne pentru achiziția acestui tip de servicii și fără a fi elaborată o documentație de atribuire prin care să fie stabilite în mod riguros caracteristici tehnice solicitate pentru spațiile de birouri și alte condiții impuse de autoritatea contractantă, în condițiile în care valoarea estimată a contractului a fost stabilită la suma de 7,6 milioane de euro (pentru o perioadă de 48 luni). În acest context este semnificativ de menționat că ANCOM a primit trei oferte (de la trei agenții imobiliare) pentru același imobil, iar prin două dintre aceste oferte s-a consemnat și varianta achiziționării imobilului, prețul de vânzare (cel mai mic) propus de unul dintre ofertanți fiind de 22 milioane de euro (fără TVA)", se arată în raport.

Contractul de închiriere a fost încheiat în condițiile în care acesta conține o serie de clauze defavorabile instituției, spun auditorii, cum ar fi durata contractului de 10 ani cu posibilitatea prelungirii pentru încă 3 ani, imposibilitatea denunțării unilaterale timp de 6 ani, obligația plății unei despăgubiri echivalentă cu 6 chirii lunare în cazul denunțării unilaterale după perioada de 6 ani, stabilirea valorii chiriei lunare în euro (valoarea acesteia fiind influențată, în consecință, de cursul de schimb) la care s-a mai adăugat și indexarea anuală a valorii chiriei în funcție de indicele de inflație din zona euro.

ANCOM rămâne cu banii în conturi. Ministerul Justiției nu a avizat utilizarea unei părți din excedent pentru finanțarea proiectelor de dezvoltare a industriei comunicațiilor CITEȘTE ȘI ANCOM rămâne cu banii în conturi. Ministerul Justiției nu a avizat utilizarea unei părți din excedent pentru finanțarea proiectelor de dezvoltare a industriei comunicațiilor

"În condițiile acceptării prin contract a indexării anuale, chiria lunară a crescut de la 140.268 euro/lună în anul 2008 la 150.926 euro/lună în anul 2012, deci efortul financiar al ANCOM în anul 2012 este mai mare cu 127.900 euro față chiria contractată inițial, la care se mai adaugă și creșterea contravalorii în lei a chiriei prin deprecierea în timp a leului. În perioada iulie 2008 (data predării-primirii efective a spațiilor) și până la finele anului 2011, ANCOM a efectuat cheltuieli, cu închirierea acestui imobil și cu utilitățile aferente, în sumă totală de 31,282 milioane de lei ceea ce reprezintă aproximativ 7 milioane de euro plătiți de instituție pentru folosința imobilului pentru 3,5 ani (la un curs de 4,2 lei/euro - media cursurilor anuale comunicate de BNR pentru perioada 2008-2011)", se precizează în raport.

În vara anului 2018, Androniu G. Iulian Cosmin Expert Evaluator (Brăila) a prezentat ANCOM un studiu care inclus 3 scenarii si varianta cea mai avantajoasă pentru instituție, rezultată în urma aplicării principiilor economicității, eficienței și eficacității în vederea achiziționării, închirierii sau construirii unui imobil.

Declinul Orange România continuă și la nouă luni. Liderul pieței a raportat afaceri în scădere CITEȘTE ȘI Declinul Orange România continuă și la nouă luni. Liderul pieței a raportat afaceri în scădere

"Perioada de referință pentru care se vor lua în calcul toate costurile aferente celor trei scenarii va fi propusă de prestator dar nu va fi mai mică de 10 ani, având în vedere că analiza pe toate cele 3 scenarii să fie relevantă (…)”, se arată în documentația procedurii de atribuire consultată de Profit.ro.

Instituția a alocat în 2015 și 2016 suma de 70 milioane de lei pentru cumpărarea Palatului Telefoanelor situat pe Calea Victoriei din Capitală, pentru a-l utiliza ca sediu central. Tranzacția nu a mai avut loc pentru că Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) a decis să renunțe la vânzarea clădirii.

La finele anului 2018, ANCOM avea în conturi peste un miliard de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
imobil
sediu
buget
guvern
hg