Pe baza analizei documentelor, Reuters a creionat o imagine de ansamblu asupra impactului tarifelor vamale impuse până acum asupra a 32 de companii din S&P 500, trei din indicele european STOXX 600 și 21 din indicele japonez Nikkei 225, ajungând la concluzia că aceste companii au pierdut, împreună, 34 de miliarde de dolari. Peste tot în lume, marile companii și-au redus drastic previziunile de profit. Majoritatea afirmă că maniera haotică cu care Donald Trump a fixat și ulterior a înghețat tarifele comerciale a făcut imposibilă o estimare a impactului.
Economiștii spun că, probabil, costul pentru companii va fi, în final, mult mai mare. “Deși o pauză recentă a ostilităților comerciale dintre China și SUA a oferit o oarecare ușurare, iar Trump și-a retras amenințările la adresa Europei, încă nu este clar cum vor arăta acordurile comerciale finale. Un tribunal american a blocat miercuri intrarea în vigoare a tarifelor impuse de Trump. În tot acest context, strategii spun că firmele vor căuta să consolideze lanțurile de aprovizionare, vor cerceta posibilități de relocare și vor acorda prioritate noilor piețe – toate aceste lucruri vor duce la creșterea costurilor“, scrie Reuters.

Pe măsură ce sezonul rezultatelor financiare ale companiilor se apropie de sfârșit, Reuters a descoperit că cel puțin 42 de companii și-au redus previziunile, iar 16 și-au retras sau suspendat estimările. Gigantul american Walmart a refuzat să ofere o prognoză trimestrială a profitului și a declarat că va majora prețurile. Volvo Cars, unul dintre producătorii auto europeni cei mai expuși tarifelor americane, și-a retras previziunile de câștiguri pentru următorii doi ani, iar United Airlines a oferit două previziuni diferite, spunând că este imposibil de prezis mediul macroeconomic din acest an, arată BiziDay.
Producătorii auto, companiile aeriene și importatorii de bunuri de consum au fost printre cei mai afectați. Taxele pe costurile materiilor prime și ale pieselor, inclusiv aluminiu și electronice, au crescut, iar tarifele vamale impuse mai multor țări fac asamblarea mașinilor mai scumpă, din cauza lanțurilor de aprovizionare extinse. Mutarea oricărei producții în SUA va crește, de asemenea, costurile forței de muncă. Trump a susținut că tarifele vor reduce deficitul comercial al Americii și vor determina companiile să își mute operațiunile în SUA, unde vor fi create noi locuri de muncă.