Trimestrul al doilea din anul trecut a fost singurul în care veniturile unei familii de români au scăzut, iar incertitudinea a dus la creșterea cheltuielilor alimentare, arată datele transmise de Institutul Național de Statistică.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Potrivit datelor oficiale, pandemia de coronavirus a dus rata de economisire la maxime istorice. ”În anul pandemic 2020, veniturile gospodăriilor populației au crescut cu 8,9% an/an in medie, evolutție susținută de politic, arată
Potrivit datelor transmise de INS, românii alocă în medie 239 de lei pentru încălțăminte și îmbrăcăminte, ceea ce reprezintă 8,3% din veniturile totale din gospodărie. Și cam aceeași sumă, 232 de lei, cheltuiesc românii pe băuturi alcoolice și tutun, ceea ce ce reprezintă 8,3% din veniturile lunare. Cheltuielile s-au majorat cu un ritm anual mai lent, de 6,8%, dat fiind că unda de panică indusă de incidența crizei sanitare a influențat comportamentul de consum. Prin urmare, rata de economisire la nivelul populației s-a majorat de la 14,6% în 2019 la 16,2% în 2020, nivel record!, arată o analiză a economistului șef al BT, Andrei Rădulescu.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaÎn ceea ce privește cheltuielile, românii alocă cei mai mulți bani pentru produsele alimentare și băuturile nealcoolice care au deținut, în trimestrul al patrulea 2020, în medie, 33,7% (948 de lei) din consumul gospodăriilor. Potrivit INS, 16,4% (462 de lei) din veniturile medii din gospodării se duc pentru plata facturilor legate de locuință, apă, electricitate, gaze sau alți combustibili, notează și news.ro