Magazinele online au crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani

Magazinele online au crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani

Lucian Aldescu, CEO DPD România

Oana Osman
Oana Osman
scris 16 aug 2017

Comerțul online s-a dezvoltat constant în ultimii ani, influențând industria curieratului. Astfel, volumul livrărilor efectuate de curierii DPD în prezent este de patru ori mai mare față de acum zece ani. Factorul decisiv pentru creștere a fost mutarea magazinelor în online, potrivit datelor DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat expres și coletărie de pe piața locală.

Conform informațiilor companiei, mare parte din industriile care influențează decisiv curieratul s-au mutat, treptat, de-a lungul anilor, și în comerțul electronic, sector care a crescut constant și care va continua să influențeze cel mai mult afacerile curierilor.

Urmărește-ne și pe Google News

„Dacă în primul an de la intrarea companiei pe piața din România, în urmă cu zece ani, curierii noștri livrau lunar sub 10.000 de colete, în prezent, volumul coletelor livrate a înregistrat o creștere semnificativă, ajungând la aproape 50.000”, spune Lucian Aldescu, CEO DPD România. 

Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Mare parte a acestei evoluții se datorează migrării magazinelor fizice în online, proces care, consideră CEO-ul companiei, se va amplifica în următorii ani.

Impactul cumpărăturilor online în industria curieratului se reflectă și în numărul de kilometri parcurși zilnic de către curieri, care s-a modificat de-a lungul anilor. Astfel, în cazul DPD România, media kilometrilor parcurși de un curier într-o zi a crescut la 120 de kilometri astăzi.

Conform datelor centralizate de DPD România, în urmă cu zece ani, comerțul online reprezenta sub 15% din business-ul DPD România, cea mai mare parte a volumelor curierilor fiind generată de clienții corporate (B2B). Odată cu creșterea puternică a consumului din mediul digital, clienții magazinelor online, în special cele din zona de IT&C, fashion și home&deco, reprezintă principalul motor de creștere al volumelor de colete, generând, totodată, și circa 50% din afacerile DPD România.

Iar momentul care reflectă cel mai bine impactul major al e-commerce-ului asupra curieratului este evenimentul de vânzări Black Friday, desfășurat, în mod tradițional, la finalul anului. Cumulat cu vârful de livrări generat de Craciun, în lunile noiembrie-decembrie volumul de colete DPD crește și cu 60% față de restul lunilor anului.

DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat, livrează anual peste 10 milioane de colete, are o echipă de peste 1,200 de angajați și francizori și acces la o rețea europeană de 16.000 de sedii Pickup.

viewscnt
Afla mai multe despre
comert online
curierat
dpd romania
lucian aldescu