Platformele specializate în distribuția de conținuturi online, precum Netflix, Amazon Prime și Disney+, vor trebui să investească între 20% și 25% din încasările lor din Franța în producții locale începând cu data de 1 iulie, potrivit unei legi publicate în Monitorul Oficial din această țară, relatează EFE.
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup
Acest decret impune platformelor străine aceleași reguli de producție cinematografică din domeniul serviciilor audiovizuale cu sedii în Franța, informează într-un comunicat ministrul francez al culturii, Roselyne Bachelot.
CITEȘTE ȘI Cel mai scump oraș din lume pentru expați. Topul orașelor după costul de trai"Vor trebui să investească cel puțin 20% din veniturile realizate în Franța pentru finanțarea de producții cinematografice și audiovizuale europene sau franceze", subliniază ministrul francez, citat de Agerpres.
Acest procent va crește până la 25% pentru serviciile care propun filme ce au fost lansate în cinematografe în ultimele 12 luni.
În contrapartidă, guvernul francez a negociat cu platformele de streaming pentru ca ele să poată difuza filme lansate recent, în condițiile în care, până în prezent, platformele online trebuiau să aștepte 36 de luni de la premiera unui film în cinematograf.
Decretul face parte dintr-o reformă generală a sectorului audiovizualului francez, care încearcă să echilibreze investițiile între diferiții participanți și să favorizeze finanțarea producțiilor locale și europene.
În octombrie 2020, atunci când a anunțat această măsură, ministrul Bachelot a comparat-o cu legea privind vânzarea de cărți din 1981, când, pentru a proteja micii librari de expansiunea marilor lanțuri de supermarketuri, a fixat un preț unic pentru întreaga țară cu o posibilitate de discount de maximum 5%.