Prețurile serviciilor culturale (cinematografe, muzee, teatre, librării, grădinii zoologice, taxa radio tv) în Uniunea Europeană au crescut, în medie, cu 1,7% pe an în perioada 2010 și 2018, însă în trei state membre aceste prețuri au scăzut iar cele mai mari reduceri au fost înregistrate în România (minus 1,5% pe an în medie), arată datele publicate vineri de Eurostat.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Conform sursei citate, între anii 2010 și 2018, prețul ziarelor și periodicelor în Uniunea Europeană a crescut cu 34%, iar în cazul cărților s-a majorat cu 9%, în condițiile în care, pe ansamblu, prețurile în UE au crescut cu 12%. În contrast, prețul echipamentelor de procesare a informației în UE a scăzut cu 41% în aceeași perioadă, în timp ce prețul pentru echipamentele de receptare, înregistrare și reproducere de sunet și imagine a scăzut cu 38%, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Tranzacție pregătită: Firma care produce MasterChef sau The Voice poate fi preluată pentru 2 miliarde euroÎntre 2010 și 2018, prețul ziarelor și periodicelor a crescut în fiecare țară membră UE, cu excepția Ciprului. Cele mai mari creșteri de preț s-au înregistrat în Malta și Lituania, cu scumpiri medii pe an de 8,2% respectiv 6,9%, în timp ce în Cipru prețurile au scăzut în medie cu 0,6% pe an.
Când vine vorba de procentul din cheltuielile de consum pe care gospodăriile din Uniunea Europeană îl alocă pentru produse și servicii culturale, în anul 2015 (ultimul an pentru care sunt disponibile date) acesta a fost de aproape 3%. Pe primul loc este Suedia, unde ponderea produselor și serviciilor culturale în cheltuielile de consum ale gospodăriilor a fost de 5%, în timp ce la polul opus sunt gospodăriile din Bulgaria (1,6%), Cipru (1,7%) și România (1,8%).