EUR 4.8725 -0.0018
USD 3.9845 -0.0255
GBP 5.6427 -0.0287
CHF 4.4025 -0.0196
XAU 229.6421 -3.4448
AED 1.0848 -0.0069
AUD 3.1869 0.0134
BGN 2.4912 -0.0010
BRL 0.7370 0.0000
CAD 3.1929 0.0037
CNY 0.6178 -0.0039
CZK 0.1867 -0.0011
DKK 0.6553 -0.0002
EGP 0.2538 -0.0019
HRK 0.6430 0.0002
100 HUF 1.3531 -0.0021
INR 0.0550 -0.0005
100 JPY 3.7566 -0.0335
100 KRW 0.3593 -0.0025
MDL 0.2291 0.0003
MXN 0.1939 -0.0027
NOK 0.4787 0.0037
NZD 2.9692 0.0093
PLN 1.0813 0.0021
RSD 0.0414 -0.0001
RUB 0.0542 -0.0002
SEK 0.4851 0.0019
THB 0.1323 -0.0012
TRY 0.5546 -0.0050
UAH 0.1429 -0.0005
XDR 5.7658 -0.0261
ZAR 0.2718 -0.0035
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Life Is Hard va lansa obligațiuni de 1,5 milioane euro
    Life Is Hard va lansa obligațiuni de 1,5 milioane euro
    VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Directorul Poștei Române: Am suferit mult în pandemie, instanțele nu mai trimiteau chemări în judecată, ANAF nu mai lansa somații. Am strâns cureaua cât am putut. Știm că pensiile nu vor mai fi distribuite fizic
    VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Directorul Poștei Române: Am suferit mult în pandemie, instanțele nu mai trimiteau chemări în judecată, ANAF nu mai lansa somații. Am strâns cureaua cât am putut. Știm că pensiile nu vor mai fi distribuite fizic
    Peste 600 de agenții ale Loteriei Române vor fi reamenajate din dorința companiei de a fi "prietenoasă" cu angajații și clienții, plus creșterea eficienței și a cifrei de afaceri
    Peste 600 de agenții ale Loteriei Române vor fi reamenajate din dorința companiei de a fi "prietenoasă" cu angajații și clienții, plus creșterea eficienței și a cifrei de afaceri
    SURPRIZĂ Compania americană Mocha Global cumpără Lemur Labs București, specializată în aplicații mobile pentru Android sub brandul T-Me Studios. Tranzacție de 3 milioane dolari, în 3 tranșe. " Acum vom dezvolta un business mult mai mare."
    SURPRIZĂ Compania americană Mocha Global cumpără Lemur Labs București, specializată în aplicații mobile pentru Android sub brandul T-Me Studios. Tranzacție de 3 milioane dolari, în 3 tranșe. " Acum vom dezvolta un business mult mai mare."
    Digi Communications în 2020: venituri și EBITDA în creștere
    Digi Communications în 2020: venituri și EBITDA în creștere
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    EXCLUSIV Un fost eurodeputat român a fondat un startup care "scrie" în sistem blockchain meta-codurile "rutier", comercial și fiscal ale traficului dronelor
    EXCLUSIV Un fost eurodeputat român a fondat un startup care "scrie" în sistem blockchain meta-codurile "rutier", comercial și fiscal ale traficului dronelor
    Moment istoric: România oprește exploatarea minieră a uraniului
    Moment istoric: România oprește exploatarea minieră a uraniului
    SURPRIZĂ Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit pe piața românească, deschizător de drumuri pentru retailerii străini, închide toate magazinele din România
    SURPRIZĂ Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit pe piața românească, deschizător de drumuri pentru retailerii străini, închide toate magazinele din România
    Sectorul energetic trage bursa în sus, pentru o sesiune de revenire, pe volume mici
    Sectorul energetic trage bursa în sus, pentru o sesiune de revenire, pe volume mici
    Conturile de Facebook și Instagram ale armatei din Myanmar, suspendate
    Conturile de Facebook și Instagram ale armatei din Myanmar, suspendate
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Sectorul energetic trage bursa în sus, pentru o sesiune de revenire, pe volume mici
    Sectorul energetic trage bursa în sus, pentru o sesiune de revenire, pe volume mici
    Banca Transilvania, profit în scădere cu o cincime în 2020
    Banca Transilvania, profit în scădere cu o cincime în 2020
    Marea Britanie se va opune ”foarte ferm” oricăror încercări ale Bruxellesului de a obliga băncile să tranfere cliringul derivatelor în euro din Londra în UE
    Marea Britanie se va opune ”foarte ferm” oricăror încercări ale Bruxellesului de a obliga băncile să tranfere cliringul derivatelor în euro din Londra în UE
    Fiul lui Ilie Dumitrescu, trimis în judecată, după ce a vândut cocaină unui investigator sub acoperire
    Fiul lui Ilie Dumitrescu, trimis în judecată, după ce a vândut cocaină unui investigator sub acoperire
    Statelor UE li s-au oferit de către escroci 400 de milioane de doze "fantomă" de vaccinuri anti-COVID
    Statelor UE li s-au oferit de către escroci 400 de milioane de doze "fantomă" de vaccinuri anti-COVID
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului

Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului

Știri

Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 31 aug 2018

Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut procesul împotriva unei sancțiuni aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în iunie 2017, care a amendat operatorul telecom pentru că ar fi refuzat să preia și să repare unui client telefonul Samsung Galaxy S6 defect, terminal aflat în garanție, plus poliță de asigurare.

În martie 2016, un client din Sibiu a încheiat un contract de abonament Orange Me 25 și a cumpărat un telefon Samsung S6, cu garanție de 2 ani și poliță de asigurare. În cuantum de 7 euro/lună, polița acoperea avarierea accidentală a bunului asigurat, considerându-se drept eveniment asigurat orice distrugere, deteriorare totală sau parțială cauzată de un eveniment spontan, extern și neprevăzut, ce afectează funcționarea normal a produsului.

Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii CITEȘTE ȘI Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii

Un an mai târziu, în aprilie 2017, clientul s-a prezentat la magazinul de unde a cumpărat telefonul și a solicitat repararea defectului apărut, respectiv imposibilitatea încărcării terminalului.

“Reprezentantul Orange, în loc să recepționeze telefonul și să-l trimită spre reparare la un service autorizat, l-a sfătuit pe consumator să ia legătura cu asigurătorul în vederea rezolvării cazului. Consumatorul a contactat asigurătorul, iar acesta i-a spus că va trimite un răspuns prin SMS pentru soluționarea cazului. În cursul aceleiași zile (03.04.2017), consumatorul a primit un SMS de la Cardif Asurances Risques Divers SA Paris - Sucursala București (reprezentată de Marsh Broker Asigurare-Reasigurare), în sensul că garanția nu mai operează deoarece au trecut cele 5 zile în care trebuia anunțat defectul. Consumatorul pe bună dreptate se întreabă de când începe să curgă termenul de 5 zile, ce repere temporale a avut în vedere asigurătorul când a făcut afirmația că «au trecut cele 5 zile, termen prevăzut în contract»”, se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018, consultată de Profit.ro.

EXCLUSIV Telekom va modifica toate contractele care impun plata unei taxe de reziliere anticipată a abonamentelor. Și alți operatori au obligații CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Telekom va modifica toate contractele care impun plata unei taxe de reziliere anticipată a abonamentelor. Și alți operatori au obligații

Procedural, se mai arată în document, Orange România avea obligația să recepționeze telefonul reclamat cu defectul respectiv, să-l trimită la un service autorizat în vederea diagnosticării, reparării, după care să înștiințeze consumatorul despre faptul că s-a pierdut garanția sau data-reper de la care consumatorul să se poată adresa asigurătorului în vederea despăgubirii (cele 5 zile conform contractului de asigurare).

În acest context, clientul a depus plângere la ANPC, care a amendat Orange România cu 10.000 lei în iunie 2017 și a impus operatorului telecom aducerea la conformitate (reparare, înlocuire, restituirea contravalorii produsului) a terminalului reclamat în termen de 15 zile.

Orange România a atacat sancțiunea ANPC la Judecătoria Sibiu, care a decis reducerea amenzii la 4.000 lei, dar a menținut celelalte dispoziții ale procesului-verbal de sancțiune.

“Din probele administrate în cauză rezultă că Orange România nu și-a respectat obligațiile ce îi reveneau în domeniul protecției consumatorilor prin aceea că, la data de 03.04.2017, când clientul s-a prezentat la magazinul de unde a fost achiziționat telefonul pentru a solicita remedierea defectului apărut, în loc să recepționeze telefonul respectiv și să-l trimită pentru a fi reparat la un service autorizat, petenta i-a recomandat acestuia să ia legătura personal cu asigurătorul pentru rezolvarea situației. Prin acest comportament au fost afectate interesele economice ale clientului, Orange România, petenta în calitate de vânzător, fiind răspunzătoare față de acesta pentru orice lipsă de conformitate a produsului aflat în garanție și de remedierea defectului în termen de 15 zile. Orange România avea obligația de a-l informa pe client cu privire la termenul în care trebuia sesizat defectul și data de la care curge acest termen, de a întreprinde demersurile necesare pentru ca un service autorizat să constate defecțiunea reclamată de client și dacă reparația poate fi acoperită de condițiile de asigurare”, se arată în motivarea sentinței Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018.

RCS&RDS - amendat pentru că ar fi prelucrat excesiv date cu caracter personal fără consimțământul persoanelor vizate CITEȘTE ȘI RCS&RDS - amendat pentru că ar fi prelucrat excesiv date cu caracter personal fără consimțământul persoanelor vizate

Instanța a mai constatat că amenda de 10.000 lei este disproporționată în raport de conținutul concret al faptei săvârșite și consecințele produse de aceasta, astfel că se impune o reindividualizare a sancțiunii aplicate prin reducerea cuantumului amenzii aplicată petentei, apreciind că o amendă în cuantum de 4.000 lei este suficientă pentru realizarea scopului sancțiunii contravenționale și a o determina pe viitor să respecte dispozițiile legale din domeniul protecției consumatorilor.

Orange România a înaintat apel la Tribunalul Sibiu, care a respins cererea în a doua parte a lunii iunie a acestui an.

Vodafone nu renunță și merge mai departe în litigiul cu clientul căruia trebuie să-i plătească daune morale de 10.000 lei pentru conduită contractuală abuzivă CITEȘTE ȘI Vodafone nu renunță și merge mai departe în litigiul cu clientul căruia trebuie să-i plătească daune morale de 10.000 lei pentru conduită contractuală abuzivă

“În cererea de apel argumentele invocate sunt similare cu cele din plângerea inițială și se referă la netemeinicia reținerii faptei contravenționale. Sub acesta aspect, Tribunalul Sibiu reține că în data de 3 aprilie 2017 clientul s-a prezentat la magazinul Orange și a reclamat o defecțiune la telefonul mobil achiziționat (...), în sensul că acesta nu se mai încărcă. Reprezentantul magazinului, fără a face o constatare scrisă asupra celor reclamate și fără a prelua telefonul mobil, sugerează clientului să se adreseze asigurătorului, care, după o discuție telefonică, a notificat beneficiarul că nu poate efectua reparația, deoarece nu a fost respectat termenul de 5 zile de reclamare conform contractului. Practic, la momentul în care clientul în speță s-a prezentat la magazin, telefonul său beneficia pe de o parte de garanție, iar pe de alta parte de asigurare pentru eve ntuale defecțiuni accidentale. Orange România afirmă că reprezentantul magazinului ar fi constatat un soc mecanic asupra telefonului, astfel nefiind îndeplinite condițiile de garanție. Din acest motiv l-a îndrumat pe cumpărător către asigurător. Însă, nu există nicio dovadă scrisă asupra acestor constatări, nu s-a efectuat nicio fotografie a telefonului, iar reprezentantul de vânzări al Orange România nu este persoana cu pregătirea tehnică necesară să stabilească în mod cert cauza unei defecțiuni. Chiar și în situația în care carcasa telefonului era crăpată, doar o analiză de specialitate ar fi putut stabili dacă există legătură între acest aspect și imposibilitatea încărcării telefonului. În acest context, reprezentantul Orange România avea obligația să preia telefonul de la client în vederea stabilirii defecțiunilor, a cauzelor acestora, precum și a îndeplinirii condițiilor de garanție ori de asigurare. Nefăcând acest lucru, în mod evident interesele comerciale ale consumatorului au fost afectate, acesta fiind pus într-o situație inacceptabilă. A cumpărat un telefon la un preț considerabil, a plătit și polița de asigurare pentru acesta, iar în perioada de garanție, fără o constatare tehnică de specialitate, i s-a adus la cunoștință ineficiența atât a asigurării, cât și a garanției”, se arată în motivarea sentinței Tribunalului Sibiu din 21 iunie 2018.

Orange România este cel mai mare operator local de telefonie mobilă după numărul de clienți (peste 10 milioane) și cifra de afaceri (peste un miliard de euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
orange
litigiu
proces
amenda
anpc
client
samsung
protectia consumatorului

Poţi citi în continuare

  • ANCOM a amendat Telekom pentru că nu ar fi respectat gradul de acoperire a populației cu telefonie mobilă. Vodafone și Orange au scăpat cu avertisment. UPDATE Precizările Telekom
    ANCOM a amendat Telekom pentru că nu ar fi respectat gradul de acoperire a populației cu telefonie mobilă. Vodafone și Orange au scăpat cu avertisment. UPDATE Precizările Telekom 27 aug 2018
  • Decizie pentru Orange România: să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă
    Decizie pentru Orange România: să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă 18 iun 2018
  • EXCLUSIV Orange România, amendat pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal. Soluțiile firmelor pentru GDPR vor fi anunțate și detaliate la WeLoveDigital.forum
    EXCLUSIV Orange România, amendat pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal. Soluțiile firmelor pentru GDPR vor fi anunțate și detaliate la WeLoveDigital.forum 3 mai 2018
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • EXCLUSIV Un fost eurodeputat român a fondat un startup care "scrie" în sistem blockchain meta-codurile "rutier", comercial și fiscal ale traficului dronelor astăzi, 06:03
  • Moment istoric: România oprește exploatarea minieră a uraniului astăzi, 06:03
  • SURPRIZĂ Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit pe piața românească, deschizător de drumuri pentru retailerii străini, închide toate magazinele din România astăzi, 06:03
  • Pe Profit Insider: Scumpiri în imobiliar astăzi, 06:02
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8725 -0.0018-0.04 %
1 USD3.9845 -0.0255-0.64 %
1 GBP5.6427 -0.0287-0.51 %
1 CHF4.4025 -0.0196-0.44 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Refinantare credit

Calculatorul estimeaza economia de costuri care se poate obtine prin refinantarea unui credit.

INFORMATII DESPRE CREDITUL ACTUAL

%
luni
%

INFORMATII DESPRE NOUL CREDIT

%
%
%
luni
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Știri

EXCLUSIV Un fost eurodeputat român a fondat un startup care "scrie" în sistem blockchain meta-codurile "rutier", comercial și fiscal ale traficului dronelor
EXCLUSIV Un fost eurodeputat român a fondat un startup care "scrie" în sistem blockchain meta-codurile "rutier", comercial și fiscal ale traficului dronelor
  • Moment istoric: România oprește exploatarea minieră a uraniului
    Moment istoric: România oprește exploatarea minieră a uraniului
  • Pe Profit Insider: Scumpiri în imobiliar
    Pe Profit Insider: Scumpiri în imobiliar
mai multe
  • Cîțu, o nouă izbucnire publică: Ajunge! Așa nu se mai poate! E nevoie de reformă la salarizare, pensii, ANAF, companiile de stat cu arierate de zeci de miliarde
    Cîțu, o nouă izbucnire publică: Ajunge! Așa nu se mai poate! E nevoie de reformă la salarizare, pensii, ANAF, companiile de stat cu arierate de zeci de miliarde
  • Pe Profit Insider: Romgaz, urgență extremă
    Pe Profit Insider: Romgaz, urgență extremă
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro