EUR 4.9214 -0.0018
USD 4.5250 -0.0394
GBP 5.5631 -0.0461
CHF 4.9374 -0.0093
XAU 287.9955 3.0097
AED 1.2322 -0.0107
AUD 3.0391 -0.0185
BGN 2.5162 -0.0010
BRL 0.8640 -0.0066
CAD 3.3086 -0.0230
CNY 0.6626 -0.0004
CZK 0.2079 0.0008
DKK 0.6608 -0.0003
EGP 0.1464 -0.0013
100 HUF 1.2799 0.0109
INR 0.0550 -0.0002
100 JPY 3.4485 0.0120
100 KRW 0.3521 0.0026
MDL 0.2449 -0.0002
MXN 0.2443 -0.0018
NOK 0.4358 0.0022
NZD 2.8392 -0.0011
PLN 1.0511 0.0006
RSD 0.0419 -0.0001
RUB 0.0595 0.0003
SEK 0.4389 -0.0029
THB 0.1328 0.0001
TRY 0.2376 -0.0021
UAH 0.1225 -0.0011
XDR 6.0977 -0.0261
ZAR 0.2496 0.0027
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Asigurătorii se opun tarifelor de primă maxime pentru polițele RCA. "Destabilizează și mai mult piața de asigurări RCA, serios afectată de falimentele Astra Asigurări, Carpatica Asigurări, City Insurance și de insolvența constatată a Euroins"
    Asigurătorii se opun tarifelor de primă maxime pentru polițele RCA. "Destabilizează și mai mult piața de asigurări RCA, serios afectată de falimentele Astra Asigurări, Carpatica Asigurări, City Insurance și de insolvența constatată a Euroins"
    Vodafone România și Phoenix IT vor să conecteze și să monitorizeze activitatea secțiilor ATI din 18 spitale
    Vodafone România și Phoenix IT vor să conecteze și să monitorizeze activitatea secțiilor ATI din 18 spitale
    RCA - Cum vor fi calculate acum tarifele și cum vor fi plătite despăgubiri
    RCA - Cum vor fi calculate acum tarifele și cum vor fi plătite despăgubiri
    Digi își pune pe gânduri concurenții din Spania. Avansează rapid și amenință poziția a treia a Vodafone
    Digi își pune pe gânduri concurenții din Spania. Avansează rapid și amenință poziția a treia a Vodafone
    Vodafone România vrea să implementeze sistemul IT pentru evaluare și asistență psihologică la nivelul sistemului judiciar
    Vodafone România vrea să implementeze sistemul IT pentru evaluare și asistență psihologică la nivelul sistemului judiciar
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Profit News TV
    • Conferintele Profit News
    Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing ajută motorul de căutare al Microsoft să concureze mai bine Google
    Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing ajută motorul de căutare al Microsoft să concureze mai bine Google
    Gigantul Accenture, cu afaceri și în România, concediază 19.000 de angajați. Cele mai mari disponibilizări anunțate până acum în sectorul consultanței IT
    Gigantul Accenture, cu afaceri și în România, concediază 19.000 de angajați. Cele mai mari disponibilizări anunțate până acum în sectorul consultanței IT
    În UE crește nemulțumirea față de planul de înlocuire rapidă a mașinilor clasice cu cele electrice. Germania s-a răzgândit, populația din multe orașe franceze pune presiune pe politicieni
    În UE crește nemulțumirea față de planul de înlocuire rapidă a mașinilor clasice cu cele electrice. Germania s-a răzgândit, populația din multe orașe franceze pune presiune pe politicieni
    Chiar dacă este gratuit, transportul public din Luxemburg nu poate concura cu mașina personală
    Chiar dacă este gratuit, transportul public din Luxemburg nu poate concura cu mașina personală
    Bugetul de stat va încasa dividende de aproximativ 900 milioane lei de la Romgaz
    Bugetul de stat va încasa dividende de aproximativ 900 milioane lei de la Romgaz
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    În UE crește nemulțumirea față de planul de înlocuire rapidă a mașinilor clasice cu cele electrice. Germania s-a răzgândit, populația din multe orașe franceze pune presiune pe politicieni
    În UE crește nemulțumirea față de planul de înlocuire rapidă a mașinilor clasice cu cele electrice. Germania s-a răzgândit, populația din multe orașe franceze pune presiune pe politicieni
    Chiar dacă este gratuit, transportul public din Luxemburg nu poate concura cu mașina personală
    Chiar dacă este gratuit, transportul public din Luxemburg nu poate concura cu mașina personală
    Bugetul de stat va încasa dividende de aproximativ 900 milioane lei de la Romgaz
    Bugetul de stat va încasa dividende de aproximativ 900 milioane lei de la Romgaz
    Sesiune pozitivă la bursă, pe volume în creștere. Activitate excepțională pe acțiunile companiei care operează fostul hotel Intercontinental din București
    Sesiune pozitivă la bursă, pe volume în creștere. Activitate excepțională pe acțiunile companiei care operează fostul hotel Intercontinental din București
    FOTO Auchan începe să remodeleze hipermarketuri în România
    FOTO Auchan începe să remodeleze hipermarketuri în România
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului

Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului

Știri

Orange pierde procesul cu un client căruia nu i-a reparat telefonul aflat în garanție. Operatorul trebuie să plătească amendă și să repare, înlocuiască sau să restituie contravaloarea telefonului
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 31 aug 2018

Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut procesul împotriva unei sancțiuni aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în iunie 2017, care a amendat operatorul telecom pentru că ar fi refuzat să preia și să repare unui client telefonul Samsung Galaxy S6 defect, terminal aflat în garanție, plus poliță de asigurare.

În martie 2016, un client din Sibiu a încheiat un contract de abonament Orange Me 25 și a cumpărat un telefon Samsung S6, cu garanție de 2 ani și poliță de asigurare. În cuantum de 7 euro/lună, polița acoperea avarierea accidentală a bunului asigurat, considerându-se drept eveniment asigurat orice distrugere, deteriorare totală sau parțială cauzată de un eveniment spontan, extern și neprevăzut, ce afectează funcționarea normal a produsului.

Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii CITEȘTE ȘI Expertiză germană de top pentru fântânile din Piața Unirii

Un an mai târziu, în aprilie 2017, clientul s-a prezentat la magazinul de unde a cumpărat telefonul și a solicitat repararea defectului apărut, respectiv imposibilitatea încărcării terminalului.

“Reprezentantul Orange, în loc să recepționeze telefonul și să-l trimită spre reparare la un service autorizat, l-a sfătuit pe consumator să ia legătura cu asigurătorul în vederea rezolvării cazului. Consumatorul a contactat asigurătorul, iar acesta i-a spus că va trimite un răspuns prin SMS pentru soluționarea cazului. În cursul aceleiași zile (03.04.2017), consumatorul a primit un SMS de la Cardif Asurances Risques Divers SA Paris - Sucursala București (reprezentată de Marsh Broker Asigurare-Reasigurare), în sensul că garanția nu mai operează deoarece au trecut cele 5 zile în care trebuia anunțat defectul. Consumatorul pe bună dreptate se întreabă de când începe să curgă termenul de 5 zile, ce repere temporale a avut în vedere asigurătorul când a făcut afirmația că «au trecut cele 5 zile, termen prevăzut în contract»”, se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018, consultată de Profit.ro.

EXCLUSIV Telekom va modifica toate contractele care impun plata unei taxe de reziliere anticipată a abonamentelor. Și alți operatori au obligații CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Telekom va modifica toate contractele care impun plata unei taxe de reziliere anticipată a abonamentelor. Și alți operatori au obligații

Procedural, se mai arată în document, Orange România avea obligația să recepționeze telefonul reclamat cu defectul respectiv, să-l trimită la un service autorizat în vederea diagnosticării, reparării, după care să înștiințeze consumatorul despre faptul că s-a pierdut garanția sau data-reper de la care consumatorul să se poată adresa asigurătorului în vederea despăgubirii (cele 5 zile conform contractului de asigurare).

În acest context, clientul a depus plângere la ANPC, care a amendat Orange România cu 10.000 lei în iunie 2017 și a impus operatorului telecom aducerea la conformitate (reparare, înlocuire, restituirea contravalorii produsului) a terminalului reclamat în termen de 15 zile.

Orange România a atacat sancțiunea ANPC la Judecătoria Sibiu, care a decis reducerea amenzii la 4.000 lei, dar a menținut celelalte dispoziții ale procesului-verbal de sancțiune.

“Din probele administrate în cauză rezultă că Orange România nu și-a respectat obligațiile ce îi reveneau în domeniul protecției consumatorilor prin aceea că, la data de 03.04.2017, când clientul s-a prezentat la magazinul de unde a fost achiziționat telefonul pentru a solicita remedierea defectului apărut, în loc să recepționeze telefonul respectiv și să-l trimită pentru a fi reparat la un service autorizat, petenta i-a recomandat acestuia să ia legătura personal cu asigurătorul pentru rezolvarea situației. Prin acest comportament au fost afectate interesele economice ale clientului, Orange România, petenta în calitate de vânzător, fiind răspunzătoare față de acesta pentru orice lipsă de conformitate a produsului aflat în garanție și de remedierea defectului în termen de 15 zile. Orange România avea obligația de a-l informa pe client cu privire la termenul în care trebuia sesizat defectul și data de la care curge acest termen, de a întreprinde demersurile necesare pentru ca un service autorizat să constate defecțiunea reclamată de client și dacă reparația poate fi acoperită de condițiile de asigurare”, se arată în motivarea sentinței Judecătoriei Sibiu din 30 ianuarie 2018.

RCS&RDS - amendat pentru că ar fi prelucrat excesiv date cu caracter personal fără consimțământul persoanelor vizate CITEȘTE ȘI RCS&RDS - amendat pentru că ar fi prelucrat excesiv date cu caracter personal fără consimțământul persoanelor vizate

Instanța a mai constatat că amenda de 10.000 lei este disproporționată în raport de conținutul concret al faptei săvârșite și consecințele produse de aceasta, astfel că se impune o reindividualizare a sancțiunii aplicate prin reducerea cuantumului amenzii aplicată petentei, apreciind că o amendă în cuantum de 4.000 lei este suficientă pentru realizarea scopului sancțiunii contravenționale și a o determina pe viitor să respecte dispozițiile legale din domeniul protecției consumatorilor.

Orange România a înaintat apel la Tribunalul Sibiu, care a respins cererea în a doua parte a lunii iunie a acestui an.

Vodafone nu renunță și merge mai departe în litigiul cu clientul căruia trebuie să-i plătească daune morale de 10.000 lei pentru conduită contractuală abuzivă CITEȘTE ȘI Vodafone nu renunță și merge mai departe în litigiul cu clientul căruia trebuie să-i plătească daune morale de 10.000 lei pentru conduită contractuală abuzivă

“În cererea de apel argumentele invocate sunt similare cu cele din plângerea inițială și se referă la netemeinicia reținerii faptei contravenționale. Sub acesta aspect, Tribunalul Sibiu reține că în data de 3 aprilie 2017 clientul s-a prezentat la magazinul Orange și a reclamat o defecțiune la telefonul mobil achiziționat (...), în sensul că acesta nu se mai încărcă. Reprezentantul magazinului, fără a face o constatare scrisă asupra celor reclamate și fără a prelua telefonul mobil, sugerează clientului să se adreseze asigurătorului, care, după o discuție telefonică, a notificat beneficiarul că nu poate efectua reparația, deoarece nu a fost respectat termenul de 5 zile de reclamare conform contractului. Practic, la momentul în care clientul în speță s-a prezentat la magazin, telefonul său beneficia pe de o parte de garanție, iar pe de alta parte de asigurare pentru eve ntuale defecțiuni accidentale. Orange România afirmă că reprezentantul magazinului ar fi constatat un soc mecanic asupra telefonului, astfel nefiind îndeplinite condițiile de garanție. Din acest motiv l-a îndrumat pe cumpărător către asigurător. Însă, nu există nicio dovadă scrisă asupra acestor constatări, nu s-a efectuat nicio fotografie a telefonului, iar reprezentantul de vânzări al Orange România nu este persoana cu pregătirea tehnică necesară să stabilească în mod cert cauza unei defecțiuni. Chiar și în situația în care carcasa telefonului era crăpată, doar o analiză de specialitate ar fi putut stabili dacă există legătură între acest aspect și imposibilitatea încărcării telefonului. În acest context, reprezentantul Orange România avea obligația să preia telefonul de la client în vederea stabilirii defecțiunilor, a cauzelor acestora, precum și a îndeplinirii condițiilor de garanție ori de asigurare. Nefăcând acest lucru, în mod evident interesele comerciale ale consumatorului au fost afectate, acesta fiind pus într-o situație inacceptabilă. A cumpărat un telefon la un preț considerabil, a plătit și polița de asigurare pentru acesta, iar în perioada de garanție, fără o constatare tehnică de specialitate, i s-a adus la cunoștință ineficiența atât a asigurării, cât și a garanției”, se arată în motivarea sentinței Tribunalului Sibiu din 21 iunie 2018.

Orange România este cel mai mare operator local de telefonie mobilă după numărul de clienți (peste 10 milioane) și cifra de afaceri (peste un miliard de euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
orange
litigiu
proces
amenda
anpc
client
samsung
protectia consumatorului

Poţi citi în continuare

  • ANCOM a amendat Telekom pentru că nu ar fi respectat gradul de acoperire a populației cu telefonie mobilă. Vodafone și Orange au scăpat cu avertisment. UPDATE Precizările Telekom
    ANCOM a amendat Telekom pentru că nu ar fi respectat gradul de acoperire a populației cu telefonie mobilă. Vodafone și Orange au scăpat cu avertisment. UPDATE Precizările Telekom 27 aug 2018
  • Decizie pentru Orange România: să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă
    Decizie pentru Orange România: să șteargă datele cu caracter personal colectate fără avizul clienților. Operatorul contestă 18 iun 2018
  • EXCLUSIV Orange România, amendat pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal. Soluțiile firmelor pentru GDPR vor fi anunțate și detaliate la WeLoveDigital.forum
    EXCLUSIV Orange România, amendat pentru prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal. Soluțiile firmelor pentru GDPR vor fi anunțate și detaliate la WeLoveDigital.forum 3 mai 2018
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing ajută motorul de căutare al Microsoft să concureze mai bine Google astăzi, 22:16
  • Gigantul Accenture, cu afaceri și în România, concediază 19.000 de angajați. Cele mai mari disponibilizări anunțate până acum în sectorul consultanței IT astăzi, 22:00
  • În UE crește nemulțumirea față de planul de înlocuire rapidă a mașinilor clasice cu cele electrice. Germania s-a răzgândit, populația din multe orașe franceze pune presiune pe politicieni astăzi, 21:33
  • Chiar dacă este gratuit, transportul public din Luxemburg nu poate concura cu mașina personală astăzi, 21:17
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9214 -0.0018-0.04 %
1 USD4.5250 -0.0394-0.86 %
1 GBP5.5631 -0.0461-0.82 %
1 CHF4.9374 -0.0093-0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Cont de economii

Calculatorul estimeaza suma acumulata intr-un cont de economii, daca se fac depuneri lunare. Rezultatul afisat cuprinde atat sumele depuse pe parcurs cat si dobanda acumulata, care se capitalizeaza luna de luna.

%
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Știri

VIDEO Haos în Paris și Franța: Bulevarde cu gaze lacrimogene, baricade la aeroporturi, școli și universități
VIDEO Haos în Paris și Franța: Bulevarde cu gaze lacrimogene, baricade la aeroporturi, școli și universități
  • GRAFICE Creditarea continuă să scadă în termei reali. Economisirea e în ușoară revenire
    GRAFICE Creditarea continuă să scadă în termei reali. Economisirea e în ușoară revenire
  • România, Portugalia și Ungaria, la egalitate în ceea ce privește PIB-ul per capita în 2022
    România, Portugalia și Ungaria, la egalitate în ceea ce privește PIB-ul per capita în 2022
mai multe
  • Directorul Colegiului ”IL Caragiale” București: Suntem ciubucari, cerem cadouri de la elevi – asta află părinții despre învățământul românesc
    Directorul Colegiului ”IL Caragiale” București: Suntem ciubucari, cerem cadouri de la elevi – asta află părinții despre învățământul românesc
  • Asigurătorii se opun tarifelor de primă maxime pentru polițele RCA. "Destabilizează și mai mult piața de asigurări RCA, serios afectată de falimentele Astra Asigurări, Carpatica Asigurări, City Insurance și de insolvența constatată a Euroins"
    Asigurătorii se opun tarifelor de primă maxime pentru polițele RCA. "Destabilizează și mai mult piața de asigurări RCA, serios afectată de falimentele Astra Asigurări, Carpatica Asigurări, City Insurance și de insolvența constatată a Euroins"
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2023 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro