Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, spune că numărul de contestații la examenele naționale este cuprins între 42.000 – 48.000, iar numărul lucrărilor modificate este excesiv de mare, considerând că trebuie luate măsuri în acest sens. O astfel de măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările din anii următori sau introducerea unor itemi obiectivi la subiectele examenelor.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Andronescu a declarat, joi, într-o conferință de presă, numărul mare de lucrări modificate în urma contestațiile la examenele naționale reprezintă un semnal de alarmă și trebuie luate măsuri în acest sens, scrie News.ro.
“Dacă ne uităm peste trei ani analizați, rezultatele sunt destul de apropiate, numărul de contestații în funcție de an este cuprins între 42.000 – 48.000. Numărul de lucrări modificate, însă, este excesiv de mare, ceea ce fără îndoială este un mare semnal de alarmă pentru noi. Este un mare semnal de alarmă care impune automat și măsuri pentru a remedia această situație. În ce constau măsurile: să regândim, poate, examenele din punct de vedere al conținutului și al itemilor obiectivi și nu în ultimul rând în ceea ce privește formarea celor care evaluează pentru că diferențele sunt după părerea mea chiar inacceptabile”, a afirmat ministrul Educației.
Întrebată ce măsuri ar putea fi luate în acest sens, Ecaterina Andronescu a răspuns: “În primul rând trebuie să avem lista nominală a celor care au avut asemenea diferențe mari. Eu nu cred că trebuie să trecem așa de ușor peste aceste lucruri. Vom face o analiză și vom cere fiecărui inspectorat școlar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem aceste liste. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o măsură pe care, de asemenea, cred că trebuie să avem în vedere este să formăm acești evaluatori în așa fel încât diferențele să nu mai fie atât de mare așa cum au fost de exemplu în unele cazuri anul acesta”.
Atunci când un jurnalist i-a spus că la nivelul municipiului București a fost luată deja decizia ca un cadru didactic la care se înregistrează diferențe mari în evaluarea unei lucrări să nu mai participe la corectare timp de trei ani, Ecaterina Andronescu a spus că este o măsură foarte bună.
“Eu cred că trebuie să fim exigenți când este vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca în felul acesta. Trebuie să fim foarte atenți atunci când facem corectura unei lucrări pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărei soartă depinde de nota pe care noi o dăm, este o familie, sunt rudele, e societatea în ansamblul său.”, a completat ministrul Educației.
Andronescu susține că, dacă s-ar introduce itemi obiectivi în cadrul subiectelor de la examenele naționale, nu ar mai fi atât de multe contestații.
CITEȘTE ȘI Centrul comercial Colosseum a obținut o finanțare pentru extindere“Noi la Politehnică, știți că sunt profesor la Politehnică, de foarte mulți ani de zile, după 89, lucrările scrise sunt itemi obiectivi. Lucrarea este corectată în fața elevului și a unui martor, el știe cu ce notă pleacă, nu mai avem atât de multe contestații. Atât de multe contestații din care destul de multe au primit modificarea notelor, deci au primit rezolvări. Cu itemi obiectivi nu mai ajungem în acele situații și va trebuie să mergem în această direcție. S-ar putea să-i supărăm pe unii dintre profesori. Ok, o să stăm de vorbă și o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulți profesori spuncă nu se poate la disciplina x să dăm examene pe itemi obiectivi. Dar uitați-vă testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi și nu are nimeni o problemă cu corectitudinea acestor examene”, a explicat Andronescu.