În 2019, 59% dintre elevii din învățământul general secundar superior au studiat două sau mai multe limbi străine în Uniunea Europeană, cea mai ridicată proporție fiind în Luxemburg, Franța, Estonia, România, Cehia și Finlanda, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Cunoașterea limbilor străine este un instrument esențial pentru schimburile culturale, astfel de competențe fiind cerute și încurajate la multe locuri de muncă, și poate facilita comunicarea în multe alte contexte, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferitÎn rândul statelor membre UE, toți elevii din învățământul general secundar superior studiau în 2019 două sau mai multe limbi străine în Luxemburg și Franța. Urmează, cu o proporție de 99%, elevii din Estonia, România, Cehia și Finlanda. Ei sunt urmați de elevii din Slovacia (98%), Croația (95%) și Slovenia (92%).
În contrast, în Grecia doar 1% dintre elevii din învățământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat și în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) și Spania (27%).
În 2019, engleza era în UE cea mai studiată limbă străină în învățământul general secundar superior (96% din elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) și italiana (3%).
CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redusÎn rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) și Bulgaria (24%).
Datele Eurostat au fost publicate în avanpremiera celebrării Zilei europene a limbilor, în 26 septembrie.