Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), conduși de Cristian Popescu-Piedone, au dat amenzi în valoare de 145.000 de lei în urma unor controale făcute la 56 de firme din stațiuni de pe litoral, cu argumentul de a preîntâmpina eventuale probleme înainte de vacanța de 1 Mai.
Într-un caz a fost dispusă oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor.
În cadrul Comandamentului de 1 Mai, comisarii au făcut, sâmbătă, 56 de acțiuni de control, la firme din stațiunile Mangalia, Saturn, Neptun, Costinești, Vama Veche, Eforie Nord și Eforie Sud.
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

”În urma controalelor au fost aplicate un număr de 11 sancțiuni contravenționale în cuantum de 145.000 lei și 9 avertismente. Totodată au fost dispuse măsuri de oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman pentru produse alimentare în valoare de 1.730 lei”, a arătat ANPC.
În plus, au fost dispuse măsuri de oprire temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la Dinasty Prov.
De asemenea, în urma controalelor operatorii economici au fost consiliați privind legislația Protecției Consumatorilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat totodată că, în perioada 24-30 mai 2025, se va afla pe litoralul Mării Negre într-o amplă acțiune de consiliere și prevenție, desfășurată sub coordonarea și în prezența președintelui instituției, Cristian Popescu Piedone.

Scopul acestei acțiuni este de a pregăti, împreună cu operatorii economici și autoritățile locale, un sezon estival 2025 sigur și conform cu legislația în vigoare, dar și de a contribui la formarea unui cadru durabil de respectare a drepturilor consumatorilor pe termen lung.
În plus, în perioada 15 iunie – 15 august 2025, peste 350 de comisari ANPC vor fi prezenți pe întreg litoralul românesc, pentru a desfășura acțiuni de control, informare și consiliere, având ca obiectiv principal protejarea consumatorilor și menținerea unor standarde înalte de calitate în servicii și produse.