Un locuitor din Iași a sunat de 15.000 de ori la 112

Un locuitor din Iași a sunat de 15.000 de ori la 112

Sursa foto: cont Facebook Primaria Iasi

Profit.ro
Profit.ro
scris 14 sep 2024

Sute de mii de apeluri la sistemul de urgență au fost eronate sau abuzive în 2024.

Peste un milion și jumătate din apelurile de la 112 recepționate de la începutul anului și până în prezent au fost efectuate de persoane care fie au sunat din greșeală, fie nu au spus nimic la telefon, fie au fost apeluri abuzive, aducând ofense operatorilor, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale, preluat de Agerpres. Acestea reprezintă mai mult de jumătate din cele aproximativ 2,7 milioane de apeluri non-urgente recepționate în această perioadă.
Purtătorul de cuvânt al STS, colonelul Cătălin Chirca, a declarat sâmbătă, într-o conferință de presă, că în anul 2024 un număr de 163.000 de apeluri la 112 au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut glume sau au adresat injurii operatorilor. Trei sferturi dintre apelanții abuzivi au fost adulți.

Urmărește-ne și pe Google News

"Apelul abuziv este atunci când o persoană sună în mod intenționat la 112, fără a avea o urgență și încarcă acest serviciu de urgență cu apeluri care nu sunt necesare. În cazul apelului fals, persoana sună și descrie o potențială urgență, iar atunci când ajung echipajele la fața locului constată că acea urgență nu se confirmă", a explicat Cătălin Chirca.

Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
DECIZIE Pentru OCDE și banii din PNRR, Guvernul obligă până și RA-APPS să respecte regulile guvernanței corporative, dar actuala conducere rămâne neafectată. Conducere interimară pe cel mult 6 luni la agenția care monitorizează companiile de stat CITEȘTE ȘI DECIZIE Pentru OCDE și banii din PNRR, Guvernul obligă până și RA-APPS să respecte regulile guvernanței corporative, dar actuala conducere rămâne neafectată. Conducere interimară pe cel mult 6 luni la agenția care monitorizează companiile de stat

În total, în primele opt luni ale acestui an, operatorii STS din cadrul Serviciului de urgență au preluat și gestionat peste 6,7 milioane de apeluri. O pondere semnificativă a apelurilor non-urgente la 112 provine din manipularea necorespunzătoare a telefonului, din încercarea de a suna la un număr asemănător sau din neconfigurarea corectă a tastelor rapide.

Totodată, sunt și multe situații de apelare neintenționată, involuntară, din buzunar ("pocket dial"). În cele mai multe astfel de cazuri, persoana nu realizează că a sunat la 112. Aceste apeluri sunt efectuate de pe telefoane, ceasuri smart sau diferite gadgeturi.

ULTIMA ORĂ DOCUMENT Stocarea devine obligatorie pentru românii care vor să devină prosumatori cu subvenții de stat, prin Programul Casa Verde Fotovoltaice. Subvenția crește cu 50% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DOCUMENT Stocarea devine obligatorie pentru românii care vor să devină prosumatori cu subvenții de stat, prin Programul Casa Verde Fotovoltaice. Subvenția crește cu 50%

Pe de altă parte, au fost și apelanți abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume și a adresa înjurături, aceștia irosind peste 50.000 de minute (880 de ore) din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevărat nevoie de ajutorul Serviciului de urgență, în situații critice.

Spre exemplu, o persoană din Iași a apelat în mod abuziv numărul 112 de peste 15.000 de ori în ultimele opt luni, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 62 de apeluri. Apelantul a utilizat o cartelă prepay și, de cele mai multe ori, a avut un comportament neadecvat față de operatori și a adresat cuvinte jignitoare. De asemenea, o persoană din județul Mureș a sunat de 7.109 ori la numărul 112 de la începutul anului, iar o alta din județul Botoșani de 5.160 de ori.

viewscnt
Afla mai multe despre
sts
urgenta
iasi