GSK România vinde distribuitorul de medicamente Europharm către compania de distribuție de bunuri de larg consum Interbrands, care își face astfel intrarea pe segmentul distribuției farma, a anunțat compania farmaceutică.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
De asemenea, producătorul de medicamente caută cumpărător pentru clădirile și terenurile pe care se află fabrica Europharm din Brașov.
În iunie 2013, GSK a anunțat că va renunța la fabrica Europharm din Brașov, ca urmare a supracapacității de producție la nivelul grupului pentru unele medicamente. La vremea respectivă, GSK intenționa să vândă fabrica unui investitor cu același domeniu de activitate. Zece luni mai târziu, compania a anunțat că nu a găsit cumpărător și a decis închiderea unității, clădirile și terenul pe care se află acestea fiind scoase la vânzare.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, afacerile Europharm Distribuție au scăzut anul trecut cu aproape 10%, la 870,9 milioane lei (197 milioane euro), dar a trecut pe profit.
Acordul a fost semnat marți, 13 octombrie, și prevede vânzarea Europharm Distribuție, deținută în prezent în totalitate de către o subsidiară a grupului britanic GSK.
În următoarele zile, GSK și Interbrands Marketing & Distribution vor depune documentele necesare pentru aprobarea tranzacției de către Consiliul Concurenței. Până la eventuala aprobare a tranzacției de către Consiliul Concurenței, Europharm Distribuție rămâne deținută integral de GSK și continuă să fie gestionată ca o parte a grupului GSK.
"Este un moment semnificativ pentru Europharm Distribuție, care a devenit unul dintre cele mai importante companii de distribuție a produselor farmaceutice din România. Europharm Distribuție joacă un rol important pe piața de distribuție a produselor farmaceutice românești și pentru GSK în România, astfel că, în analiza ofertei Interbrands, GSK a ținut cont de angajamentul cumpărătorului pentru continuitatea afacerii și bunăstarea angajaților", a declarat George Katzourakis, SVP Head Europe Area, Pharma Europe.
GSK România se aliniază astfel strategiei globale a companiei-mamă, concentrându-se pe activitatea de bază, aceea de a dezvolta și lansa noi medicamente si vaccinuri, cu scopul de a îmbunătăți în mod semnificativ starea de sănătatea a pacienților.
Europharm Distribuție este una dintre cele mai importante companii locale de distribuție a medicamentelor (top 5), activă pe piața locală de peste 20 de ani (din 1994). Scopul său principal este concentrat pe contribuirea la creșterea accesului pacienților la tratamente, prin intermediul unui portofoliu complex de produse, prin acoperire națională și parteneriat cu clienții și furnizorii.
Interbrands, parte din Sarkis Group International, este cea mai mare companie românească din domeniul distribuției și comercializării de bunuri de larg consum (FMCG).
Achiziția Europharm marchează și intrarea Interbrands pe piața de distribuție de medicamente. Principalii competitori ai companiei vor fi Mediplus, Farmexim, Farmexpert, Fildas și Polisano.
Interbrands este distribuitorul țigaretelor produse de British American Tobacco, al celor fabricate de Philip Morris, al produselor Procter&Gamble, Kotanyi, Henkel, Nestlé Nutrition, Tchibo, 3M, Comceh, Mondelez și Angelli.
Afacerile distribuitorului s-au situate anul trecut la 671,7 milioane lei (152 milioane euro), fiind în creștere cu 8% față de 2013.