Versiunea pentru 2021, începând din ianuarie, a formularului D112, unul dintre formularele așteptate de contabili zilele acestea, ar urma să fie disponibilă săptămâna următoare, probabil spre finalul acesteia, potrivit informațiilor Profit.ro. Dacă, în cazul celor mai multe declarații fiscale, Ministerul Finanțelor și ANAF iau decizii și implementează intern, mai rapid, D112 este modificat doar prin ordinul comun al ministrului Finanțelor, al ministrului Muncii și al ministrului Sănătății. Așa cum se întâmplă mai mereu în cazurile în care numărul de instituții implicate este mare, parcursul birocratic este greoi.
D112 este una dintre declarațiile fiscale importante. Prin intermediul acesteia, angajatorii transmit către ANAF informații privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Informațiile ajung și la casa de pensii și casele de sănătate.
După publicarea ordinului și a declarației, firmele care furnizează specialiștilor din domeniu programe de contabilitate vor trebui să le actualizeze, însă acest proces este, de obicei, unul rapid.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridActualul formular D112 disponibil pe site-ul ANAF este cel pentru anul 2020. Noul formular, valabil din ianaurie 2021, ar urma să actualizeze informații, cum ar fi noul nivel al salariului minim, zilele lucrătoare din acest an și altele.
"În lipsa noului formular 112, care ar trebui sa actualizeze o serie de informații, inclusiv privind nivelul salariului minim brut, firmele nu pot depune declarația pe ianuarie. Autoritățile ar trebui să se grăbească. Până pe 25 februarie mai sunt doar două săptămâni și riscăm să ajungem cu depunerea declarației în jurul datei de 25, o perioadă care e și așa destul de aglomerată din perspectiva declarațiilor fiscale", a declarat, pentru Profit.ro, consultantul fiscal Cornel Grama.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?
Potrivit ANAF, 12 declarații fiscale au termen de depunere joi, 25 februarie
AJFP Ialomița reamintește contribuabililor că joi, 25 februarie 2021, este termenul limită de depunere a următoarelor documente:
- formularul 100 "Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat";
- formularul 101 „Declarația și plata impozitului pe profit pe anul precedent” (aceasta va fi depusă de: Organizațiile nonprofit, precum și de contribuabilii care obțin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice și a cartofului, pomicultură și viticultură);
- formularul 107 ”Declarația informativă privind beneficiarii sponsorizărilor/ mecenatului/burselor private” care va fi depusă de contribuabilii plătitori de impozit pe profit care efectuează sponsorizări și/sau acte de mecenat sau acordă burse private prevăzuți la art. 41 alin (5) lit. a) și b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.;
- formularul 112 "Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate";
- formularul 224 "Declarația privind veniturile sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România";
- formularul 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată";
- formularul 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată";
- formularul 306 „Cererea privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic pentru anul curent”
- formularul 307 "Declarația privind sumele rezultate din ajustarea/corecția ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată";
- formularul 311 "Declarația privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată decătre persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal"
- formularul 390 VIES ”Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare”;
- formularul 097 ”Notificarea privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare”