Direcția Anti-Fraudă ANAF a început o acțiune la sediile firmelor care oferă servicii de găzduire sediu social, cu lista tuturor firmelor care au beneficiat de servicii de găzduire.
"Înțelegem că ANAF este într-o vânătoare de firme-fantomă, însă abordarea lasă enorm de dorit. De ce? Pentru că a folosi servici de găzduire a sediului social nu reprezintă și nu trebuie să reprezinte automat o dovadă a riscului fiscal.

Sunt foarte multe motive legitime și corecte pentru care un antreprenor alege să nu-și facă sediul social în locuința sa și să plătească servicii de găzduire.
Sunt mulți alți indicatori mult mai relevanți în ceea ce privește riscul fiscal al unui contribuabil, precum – așa cum am tot repetat capitalurile proprii negative rostogolite ani la rând. Capitalurile proprii reprezintă totalitatea resurselor financiare pe care o entitate le deține după deducerea tuturor datoriilor sale.

Ele sunt o componentă importantă a bilanțului contabil și indică sănătatea financiară a unei afaceri. Deci, ANAF, care are toate aceste date din bilanțurile depuse de firme, știe la secundă ce firme au capitaluri proprii negative și mai știe și de câți ani o firmă rostogolește aceste capitaluri negative. În loc să caute acul în carul cu fân și să cheltuie resurse umane și financiare pentru a vâna toate firmele care au ales servicii de găzduire, poate să meargă targetat la firmele cu capitaluri proprii negative”, spune CEO al CC Tax Advisory, drd. Cornelia Năstase