Cum îți aduci afacerea în online

Cum îți aduci afacerea în online
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 3 nov 2021

Prezența online trebuie avută în vedere pentru majoritatea afacerilor, inclusiv sau mai ales pentru cele care, până nu demult, păreau destinate pentru a exista doar în mediul offline.

Prezența online a unei afaceri reprezintă, în mod normal, o oportunitate de creștere - o latură care se poate dezvolta în paralel cu cea din offline, care poate atrage clienți noi și aduce mai multe vânzări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

În caz excepțional, cum tragic s-a constatat de la începutul pandemiei, poate fi o chestiune de supraviețuire, în special pentru business-urile care nu existau deloc online și au fost forțate să-și oprească activitatea din mediul fizic.

Elocvent este exemplul restaurantelor, care obligate de pandemie, au trebuit să îmbrățișeze forțat livrările la domiciliu ca unică modalitate de continuare a activității în plină izolare socială. Pentru livrările la domiciliu o componentă importantă este cea online, unde clientul poate descoperi și contacta restaurantul.

Însă, trecerea online nu este utilă doar în cazuri excepționale cum a fost pandemia. Este o strategie care trebuie gândită și aplicată pe termen lung pentru a susține viitorul afacerii. Și nu trebuie să influențeze negativ prezența offline, ci să o suplinească.

Trecerea afacerii online

În funcție de domeniul de activitate, trecerea online a unei afaceri poate fi mai simplă sau mai complexă.

Pentru firmele din comerț, trecerea online înseamnă găsirea sau crearea unui magazin online, unde să fie vândute produsele. Ori ambele în paralel - vânzarea printr-un magazin propriu, dar și pe o platformă de tip marketplace, care are deja expunere și unde oamenii sunt deja obișnuiți să intre când vor să cumpere ceva

Complicat, dar nu imposibil, este în domeniile în care activitatea nu este un act direct de comerț, ci presupune, în mod normal, prezența fizică. Aici o soluție o reprezintă conferințele video. O sesiune la psihoterapeut poate avea loc și prin intermediul unei conferințe video, de exemplu.

Alegerea platformei potrivite

Pe lângă propriul magazin, care poate fi creat pe propriul site, pentru vânzări există numeroase “piețe online” la care o firmă poate apela.

Pentru vânzări de produse există platforme precum eMAG Marketplace, Facebook Marketplace și altele. Avantajul acestora, față de propriul site (eventual proaspăt lansat) este că există deja un public format și că șansă șansa găsirii produselor tale de către clienți este mai mare.

Pentru alimente și mâncare se poate apela la platformele de livrări.  Ca și marketplace-urile, acestea au un public deja format, unde serviciile firmei ajung mai ușor să fie cunoscute de clienți.

Bineînțeles, păstrarea unei căi proprii de vânzare și comunicare cu clienții nu trebuie ignorată. Poate fi propriul site sau o aplicație de chat, precum WhatsApp sau Facebook Messenger, unde clientul să poată da rapid o comandă. Pentru acest gen de comunicare, poate fi creat un bot prin care să se automatizeze preluarea comenzilor.

În ceea ce privește conferințele video, pentru firmele din alte domenii decât comerțul, numărul opțiunilor avute la dispoziție este și mai mare. De la Zoom la Microsoft Teams, Google Meet sau
Messenger Rooms ori aplicații de chat precum Telegram - cea mai potrivită soluție este cea care convine atât clientului, cât și firmei.

Trebuie avut în vedere că aceste soluții de comunicare video au fiecare diverse condiții și limitări pentru versiunile gratuite. Înainte de alegerea uneia (sau mai multora) ar trebui văzut care sunt limitele de timp și utilizatori.

Trecerea clienților online

O chestiune sensibilă și deloc ușor de realizat, în cazul mutării serviciilor online, va fi convingerea clienților actuali să folosească mijloacele digitale.

Dacă sunt tineri, nu ar trebui să fie probleme în acest sens - aceștia chiar vor prefera mijloacele moderne. Vor există, însă, și cazuri de clienți care nu au aceleași abilități digitale și care vor fi reticenți la această schimbare.

Important este să existe o strategie pe termen lung și să se ia lucrurile pas cu pas, pentru că prezența online poate aduce valoare afacerii pe termen lung. Strategia poate fi adaptată în timp, iar prezența online și cea offline pot merge înainte mână în mână.

Vrei să citești mai multe articole despre acest subiect? Intră pe V-hub 

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
online