Cum să-ți optimizezi site-ul web

Cum să-ți optimizezi site-ul web
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 15 nov 2021

Crearea unui website pentru prezența online a companiei este un pas în direcția bună, însă, simpla existență a acestuia, fără optimizările necesare, nu va fi suficientă.

Site-ul firmei nu va atrage de la sine clienții dorinți, dacă acesta nu apare în motoarele de căutare, dacă nu există în rețelele sociale și nu are mijloace de comunicare (newsletter, RSS) prin care informațiile să ajungă la clienți.

Design și web development

Urmărește-ne și pe Google News

Este esențial ca experiența oferită utilizatorilor de site-ul firmei să fie una pozitivă, ceea ce, în principiu, se rezumă la găsirea rapidă a informațiilor.

Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bun

Asta presupune un design clar, cu o organizare logică, în care utilizatorul să ajungă ușor la categoriile și produsele căutate. Organizarea pe categorii a produselor, alături de funcția de căutare, sunt baza unei navigări simple.

Paginile de produse trebuie să prezinte informațiile căutate de utilizator, de la imagini ale acestora, la descrieri și specificații tehnice.

Evident, corectitudinea și acuratețea informațiilor prezentate (nu doar forma acestora) este un alt criteriu esențial, care poate duce la câștigarea încrederii clientului.

În funcție de preferințele manifestate de client, experiența acestuia poate fi personalizată. Spre exemplu, în locul unei oferte generice, utilizatorului îi pot fi aduse în față categoriile de produse față de care s-a arătat deja interesat.

Dintr-o bună experiență a clientului nu poate lipsi viteza de încărcare a paginilor. Cu optimizările potrivite de cod, paginile trebuie să se încarce rapid și să nu încerce răbdarea clientului.

Este de preferat ca site-ul să fie responsive - să se adapteze automat la dimensiunea ecranului - pentru ca toate optimizările făcute să fie valabile atât pe desktop, cât și pe mobile.

SEO

Search Engine Optimisation este o un alt aspect important pentru site-ul firmei. Cu aceste optimizări site-ul are șanse mai mari să apară în Google și alte motoare la căutările realizate de utilizatori.

Dacă firma vinde tastaturi, de exemplu, afișarea produselor de pe site la căutările după tastaturi poate aduce vizitatori noi, care se pot transforma în clienți.

Pentru a fi bine văzut de motoarele de căutare, site-ul trebuie să le prezinte acestora structura într-un format pe care acestea îl pot înțelege. De regulă, harta este creată și salvată în root, într-un fișier numit sitemap.xml.

Link-urile sunt, de asemenea, importante. Atât link-urile venite dispre alte site-uri (backlinks), cât și cele interne, contează pentru motoarele de căutare. Nu trebuie să se abuzeze de link-uri, ceea ce va fi interpretat drept spam de motoare și va duce la penalizări în rankare, ci doar să existe câteva link-uri în fiecare pagină.

La fel ca structura generală a site-ului, este important ca și fiecare pagină să aibă o structură clară, atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Spre exemplu, este importantă folosirea titlurilor (H2,H3 etc) în cadrul materialelor scrise, precum descrierea produselor.

Un alt element cheie este copywriting-ul - felul în care se scrie pe site. În acest sens, trebuie făcută o cercetare pentru a se vedea ce cuvinte sunt mai folosite în căutările online. Dacă “taste” se folosește mai frecvent decât “butoane”, atunci e mai bine ca și pe site să se folosească “taste” în loc de “butoane” în descrierea tastaturilor - pentru a avea mai multe șanse de a apărea în motoarele de căutare.

Analytics

În permanență trebuie urmărită performanța, traficul site-ului în general și a produselor prezentate, cu o soluție gen Google Analytics.

Este important a se vedea, astfel, când și de ce au loc modificările de trafic - ce a dus la o scădere și ce a generat o creștere. Aceste informații pot fi folosite pentru noi optimizări, care să crească performanța site-ului.

De asemenea, evoluția traficului trebuie urmărită după toate modificările și testele făcute. În funcție de evoluția traficului se poate decide dacă o schimbare a fost binevenită sau trebuie revenit la veche formă.

Toate aceste optimizări au scopul de a crește traficul. Dar nu de a-l crește cu orice preț, ci de a aduce oameni care chiar sunt interesați de produsele și servicii vândute, pentru că, în final, scopul este creșterea vânzărilor.

Vrei să citești mai multe articole despre acest subiect? Intră pe V-hub 

viewscnt
Afla mai multe despre
optimizare
site