Retailerul pregătește investiții de aproximativ 3 miliarde de euro în următorii 10 ani, de trei ori mai mult decât suma investită între 2014 și 2024, o decizie determinată de planurile de expansiune accelerată, dar și de creșterea semnificativă a costurilor pentru terenuri, construcții și materiale de construcție, cu obiectivul de a ajunge la 1.000 de magazine și o rețea logistică extinsă la șase centre regionale.
În ultimul deceniu, afacerile PENNY România au evoluat într-un ritm susținut, compania reușind să-și crească cifra de afaceri de aproape patru ori (+304%), de la 2,33 miliarde lei în 2014 la 9,44 miliarde lei în 2024, relevă date analizate de Profit.ro.
În aceeași perioadă, profitul net a crescut de aproape 20 de ori (+1.878%), de la 11,3 milioane lei la 224,9 milioane lei, în timp ce datoriile au urcat de peste trei ori (+210%), până la 1,21 miliarde lei.

Cea mai bună performanță anuală din punct de vedere al cifrei de afaceri a fost înregistrată în 2024, cu un avans de peste 13% față de 2023, iar cel mai ridicat rezultat net a fost consemnat tot în 2024 – 224,9 milioane lei.
Anul 2012 rămâne cel mai slab din ultimii 15 ani, cu o pierdere de peste 6,5 milioane lei. Datoriile au atins cel mai ridicat nivel în 2024.
Pe ansamblu, cifra de afaceri a PENNY România a crescut în medie cu peste 14,7% anual în ultimul deceniu.

Potrivit datelor transmise Profit.ro, între 2019 și 2024 retailerul a realizat investiții totale de peste 3,32 miliarde lei (aproximativ 670 milioane euro), direcționate în principal către modernizarea și extinderea rețelei de magazine, dezvoltarea infrastructurii logistice și digitalizare.
„În ultimii cinci ani, investițiile noastre s-au concentrat pe modernizarea magazinelor, deschiderea de noi unități, eficiență logistică și sustenabilitate”, au transmis reprezentanții companiei pentru Profit.ro.
În perioada 2019–2024, PENNY a deschis peste 160 de magazine noi, a finalizat centrul logistic de la Filiași și a demarat lucrările pentru cel de la Mihăilești, programat pentru finalizare în 2025. Retailerul a investit constant în digitalizare – prin dezvoltarea aplicației proprii și a serviciilor Click & Collect – dar și în proiecte sustenabile, precum instalarea de panouri solare și certificări BREEAM pentru eficiență energetică.
Cele mai mari investiții anuale au fost înregistrate în 2024, când PENNY a alocat 870 milioane lei (aproximativ 175 milioane euro) pentru 40 de noi magazine, proiecte de digitalizare și eficiență operațională.
Pentru 2025, compania estimează un buget de circa 150 milioane euro, destinat extinderii rețelei cu încă 40 de magazine și finalizării centrului logistic Mihăilești.
„Planurile strategice de expansiune ale PENNY includ investiții de 3 miliarde de euro în următorii 10 ani în România, având ca obiectiv extinderea rețelei la 1.000 de magazine și dezvoltarea competențelor logistice”, au declarat reprezentanții PENNY România.
Potrivit acestora, strategia vizează atingerea pragului de 1.000 de magazine până în 2035 și o rețea logistică extinsă la șase centre regionale, menită să susțină eficiența operațională și să îmbunătățească experiența de cumpărare.
În perioada 2014–2024, PENNY a investit în România aproximativ 1 miliard de euro, iar noile planuri confirmă trecerea într-o etapă de expansiune accelerată.

PENNY România face parte din grupul german REWE, unul dintre cei mai importanți retaileri alimentari și de proximitate din Europa, activ de aproape un secol. REWE operează în România prin brandul PENNY, primul magazin fiind deschis în anul 2005. Magazinele PENNY au format de discounter, cu suprafețe de aproximativ 750 mp, sortiment care include alimente de bază, produse proaspete și congelate, băuturi, detergenți și non-food.
Compania este deservită de patru centre logistice: Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.
În 2025, REWE a intrat pe piața românească și cu brandul BIPA, o rețea de drogherii, despre care Profit.ro a relatat în premieră, primul magazin urmând să fie deschis în 2026, cu Martin Gaber în rol de Managing Director.