Electrolux în România - Cele mai bune cifre din ultimul deceniu: România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important. Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere

10 ani   
Electrolux în România - Cele mai bune cifre din ultimul deceniu: România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important. Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere

Piața din România a fost marcată în ultimii 10 ani de provocări economice și politice care au rescris regulile jocului pentru sectorul de electrocasnice, spune Teodora Mărăcineanu, director de marketing în cadrul Electrolux România.

Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare în 2025, an în care a devenit și liderul presei de business din România, inclusiv ca număr lunar de cititori

Urmărește-ne și pe Google News

În pofida acestor provocări, Electrolux România a reușit să consemneze o creștere substanțială a vânzărilor în ultimii 10 ani, de circa 2,5 ori, de la 422 de milioane de lei în 2014, la 1,049 miliarde de lei în 2023.

Evenimente

„În acest context, Electrolux a evoluat constant pe piața din România, consolidându-și poziția de lider în sectorul electrocasnicelor și demonstrând o capacitate remarcabilă de adaptare la schimbările economice și la provocările pieței.

Grupul nostru este prezent pe piața locală de aproape 30 de ani, cu operațiuni de import,  distribuție, vânzare directă, cât și de producție la Satu Mare care au contribuit la ascensiunea noastră într-un mediu dinamic și competitiv”, spune aceasta.

Electrolux în România - Cele mai bune cifre din ultimul deceniu: România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important. Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere

Și anul 2024 a fost unul de creștere pentru Electrolux, reușind să înregistreze un avans de 15% față de anul precedent, ajungând la circa 1,2 miliarde de lei, aceasta fiind și cea mai mare cifră de afaceri consemnată de companie în istoria sa pe piața locală.

Următorul cel mai bun an din punct de vedere al vânzărilor obținute a fost 2021, când rulajul ajunsese la 1,08 miliarde de lei, fiind și primul an pentru compania când a depășit borna de 1 miliard de lei cifră de afaceri. În 2022, cifra de afaceri a companiei a scăzut la 883 de milioane de lei, urmând ca din 2023 să revină pe creștere și continuând trendul și în 2024.

„În ciuda fluctuațiilor economice locale, 2024 a fost un an de succes pentru Electrolux România, cu o creștere de 15% față de anul precedent.

Această performanță a fost susținută de investițiile în inovație, eficientizarea proceselor și dezvoltarea sustenabilă, dar și de o orientare constantă către nevoile consumatorilor – adaptându-ne rapid la cerințele pieței și oferind soluții care îmbunătățesc experiența clienților.

Bugetul de 10 milioane de lei ne-a permis să lansăm produse noi, să optimizăm producția și să reducem impactul asupra mediului, consolidând o creștere sustenabilă pe plan local”, precizează Teodora Mărăcineanu.

GRAFIC Cercetarea din mediul privat s-a prăbușit în doar 10 ani. România este ultima în UE CITEȘTE ȘI GRAFIC Cercetarea din mediul privat s-a prăbușit în doar 10 ani. România este ultima în UE

De altfel, compania și-a majorat constant vânzările din 2014 până în 2021, cea mai mare fiind în 2021 față de anul precedent, de aproximativ 26%.

„Fabrica din Satu Mare rămâne un pilon strategic pentru dezvoltarea Electrolux, fiind un hub important de investiții și inovație în producția de mașini de gătit. În prezent, producem plite și aragazuri, iar din 2017 ne-am remarcat prin lansarea primului aragaz din lume cu funcție de gătit la abur — o tehnologie specifică, până atunci, doar cuptoarelor incorporabile.

Totodată, în ultimii 10 ani (2014–2024), fabrica a produs 5 milioane de plite incorporabile, susținută de investițiile în automatizare și robotizare”, mai spune directorul de marketing al Electrolux, lider global pe piața electrocasnicelor.

Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Frigidaire, Grupul suedez vinde în fiecare an mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe.

„Inovația și excelența ne-au adus recunoașterea pe piață. Am fost desemnați lideri în categoria cuptoare și plite prin Consumer Choice Award, iar în 2024 am obținut certificarea Zero Landfill pentru reducerea deșeurilor în fabrica din Satu Mare — o dovadă a angajamentului nostru de a minimiza impactul asupra mediului și de a optimiza procesele de producție”, afirmă aceasta.

În anul în care împlinește 10 ani de la lansare, Profit.ro a devenit liderul presei de business din România, cu cei mai mulți cititori. Mulțumim cititorilor și partenerilor pentru că ne sunt permanent alături! CITEȘTE ȘI În anul în care împlinește 10 ani de la lansare, Profit.ro a devenit liderul presei de business din România, cu cei mai mulți cititori. Mulțumim cititorilor și partenerilor pentru că ne sunt permanent alături!

În total, în perioada analizată de Profit.ro – 2014-2023 – Electrolux România a avut cumulat vânzări de 7,2 miliarde de lei.

„În următorii ani, Electrolux România își va continua strategia de dezvoltare pe piața locală, concentrându-se pe câteva direcții strategice esențiale: cercetare și inovare, diversificarea portofoliului de produse în linie cu nevoile și așteptările consumatorilor și optimizarea infrastructurii și a capacității de producție”, mai spune Teodora Mărăcineanu.

Electrolux este al treilea cel mai mare producător de electrocasnice de pe piața locală după cifra de afaceri din 2023, piața fiind condusă de Arctic, urmat de De’Longhi România. Piața de electrocasnice de ridica la 9,2 miliarde de lei în 2023, cifră realizată de cele 40 de companii active în acest domeniu și care sunt înregistrate la Registrul Comerțului.

„Piața de electrocasnice din România prezintă un potențial semnificativ de creștere și inovare, iar oportunitățile de dezvoltare rămân considerabile. Digitalizarea va juca un rol determinant în această evoluție, iar pentru Electrolux reprezintă un pilon strategic de investiții.

În acest context, ne propunem să colaborăm cu centre de cercetare și universități pentru a dezvolta și implementa soluții și tehnologii de ultimă generație, adaptate nevoilor în schimbare ale consumatorilor.

Această abordare va permite dezvoltarea unor produse mai eficiente din punct de vedere energetic, cu funcționalități avansate și materiale inovatoare, aliniate la cele mai noi tendințe din industrie”, precizează Teodora Mărăcineanu.

Mihai Tecău, Director General Omniasig VIG: Piața asigurărilor va continua să evolueze într-un ritm constant și accelerat, în următorii 10 ani. Digitalizarea va continua să fie un motor important al schimbării CITEȘTE ȘI Mihai Tecău, Director General Omniasig VIG: Piața asigurărilor va continua să evolueze într-un ritm constant și accelerat, în următorii 10 ani. Digitalizarea va continua să fie un motor important al schimbării

Profitabilitatea Electrolux a ajuns la 11,5 milioane de lei în 2023, în scădere însă în ultimii 5 ani. Tot în 2021 compania a înregistrat și cel mai mare profit net din ultimul deceniu și din istoria sa pe piața locală, de aproape 21,5 milioane de lei.

Anii cu cea mai mică profitabilitate din ultimii 10 au fost 2017 și 2018, de 7,61 milioane de lei, respective 7,63 milioane de lei.

Cei mai slabi ani în ultimul deceniu au fost 2014 și 2015 când compania înregistra pierderi semnificative, de 14, respectiv 23,5 milioane de lei. Din 2016 însă compania a fost mereu pe profit, cu fluctuații în jos sau în sus de la un an la altul.

„Deși în ultimii ani producția românească a înregistrat fluctuații semnificative, România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important pentru producția de electrocasnice din Europa, beneficiind de o forță de muncă bine pregătită și de o poziție geografică favorabilă.

Electrolux continuă să investească în optimizarea liniilor de producție din Satu Mare, cu obiectivul de a crește gradul de automatizare și eficiență operațională. Anul acesta, avem în plan achiziția de echipamente moderne și implementarea unor soluții tehnologice avansate, care să contribuie la îmbunătățirea fluxurilor de producție și la creșterea productivității.

În 10 ani, Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere pe piața din România, să stimuleze inovația și să ofere consumatorilor produse care îmbină performanța, sustenabilitatea și designul inteligent”, mai spune aceasta.

FOTO Kaufland România, vânzări de peste 120 miliarde lei într-un deceniu. Marco Hößl, CEO: Locurile de muncă generate reprezintă 2,1% din totalul forței de muncă la nivel național CITEȘTE ȘI FOTO Kaufland România, vânzări de peste 120 miliarde lei într-un deceniu. Marco Hößl, CEO: Locurile de muncă generate reprezintă 2,1% din totalul forței de muncă la nivel național

Teodora Mărăcineanu mai adaugă și că, în contextual actual, sustenabilitatea nu mai este doar un obiectiv ambițios, ci o necesitate pentru un business sănătos pe termen lung, iar companiile care nu se adaptează riscă să piardă teren.

„Pentru noi, la Electrolux, sustenabilitatea a fost mereu în centrul strategiei noastre de dezvoltare – face parte din ADN-ul nostru de business de peste 100 de ani. Electrolux își asumă angajamentul de a reduce impactul asupra mediului prin investiții în eficiență energetică, materiale reciclabile și procese de producție cu emisii reduse de carbon.

Dezvoltăm constant produse care să îmbine performanța cu responsabilitatea față de mediu, oferind consumatorilor soluții care contribuie la un stil de viață sustenabil.

Pe viitor, ne propunem să extindem utilizarea materialelor reciclabile în produsele noastre și să îmbunătățim eficiența consumului de apă și energie în cadrul întregului proces de producție. La nivelul grupului, ne propunem să devenim neutri din punct de vedere climatic de-a lungul lanțului nostru valoric, până în 2025”, precizează aceasta.

Cel mai mare producător român de băuturi a crescut în ultimii 10 ani de aproape trei ori. Radu Lăzăroiu, director general: În pragul a 220 ani de existență CITEȘTE ȘI Cel mai mare producător român de băuturi a crescut în ultimii 10 ani de aproape trei ori. Radu Lăzăroiu, director general: În pragul a 220 ani de existență

Ultimul deceniu a însemnat pentru Electrolux și o scădere considerabilă a numărului de angajați. Compania a derulat mai multe runde de concedieri în ultimii ani atât la nivel global, cât și în România.

În 2023 compania avea în medie 640 de angajați, iar în 2014 numărul personalului său se ridica la 777. Cei mai mulți angajați i-a avut în 2017, circa 964.

viewscnt
Afla mai multe despre
electrolux românia
teodora mărăcineanu