EXCLUSIV Planul pentru România al BIPA, rețeaua de magazine cu prețuri mici: Investiții de „3 cifre milioane euro”, cu magazine anuale "de două cifre" și „sute de unități” pe termen lung. Ce produse veți găsi în magazine

Retail   
EXCLUSIV Planul pentru România al BIPA, rețeaua de magazine cu prețuri mici: Investiții de „3 cifre milioane euro”, cu magazine anuale "de două cifre" și „sute de unități” pe termen lung. Ce produse veți găsi în magazine

Cea mai mare rețea de drogherii din Austria, brandul BIPA,  a cărui intrare pe piața locală a fost anunțată în premieră de Profit.ro, va avea în România o extindere accelerată.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Grupul german REWE va investi în România o sumă de „trei cifre de milioane euro” - atât pentru BIPA, cât și pentru Penny - și va deschide anual magazine BIPA în număr "de două cifre", pe termen lung „sute” de magazine locale fiind posibile, anunță, enigmatic, de la Viena, co-directorii generali ai BIPA, Andreas Persigehl și Markus Geyer.

Urmărește-ne și pe Google News

În Austria, unde a fost fondată în 1980, BIPA operează astăzi 566 de magazine, conform datelor analizate de Profit.ro.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
FOTO McDonald’s închide toate restaurantele denumite după mascota sa extraterestră CITEȘTE ȘI FOTO McDonald’s închide toate restaurantele denumite după mascota sa extraterestră

Lanțul este activ și în Croația, din 2007, unde are în prezent 141 de magazine.

"În prezent suntem în proces de extindere și vom investi o sumă de trei cifre de milioane de euro ca REWE Group în România, pentru Penny și BIPA, în următorii ani.

Expansiunea în România nu este doar o oportunitate enormă și o extindere geografică pentru brandul austriac BIPA, ci oferă și Grupului REWE în ansamblu o prezență suplimentară în Europa Centrală și de Sud-Est. România este o țară emergentă din punct de vedere economic și o piață în creștere absolută.

Studiile de piață pe care le-am efectuat au arătat - consumatorii români au un interes ridicat pentru categoriile și produsele oferite de BIPA", transmit investitorii austrieci pentru Profit.ro.

Ei punctează faptul că toate conceptele de succes din Austria și Croația vor fi aplicate și în România, fiind acordată atenție și obiceiurilor specifice fiecărei țări.

"La BIPA avem un mix bun de produse de marcă și marcă proprie. În Austria, BIPA oferă peste 15.000 de produse de la mărci internaționale, precum și propriile mărci private, cum ar fi BI LIFE, BI CARE, BI HOME, BI COMFORT, BI STYLED, BI KIDS, bi good, LOOK BY BIPA și BABYWELL. Clienții se pot aștepta să găsească aceste mărci și în magazinele noastre din România", este anunțat către Profit.ro.

FOTO H&M redeschide un mare magazin în capitală, cu o premieră CITEȘTE ȘI FOTO H&M redeschide un mare magazin în capitală, cu o premieră

Austriecii mai transmit că vor intra în contact cu furnizori regionali și explorează posibilitățile de a oferi la raft și produse românești.

"În general, vom extinde și alinia continuu sortimentul nostru la nevoile clienților noștri", este arătat.

Anul trecut, BIPA a depășit pragul vânzărilor de un miliard de dolari, după ce, între 2021 și 2024, acestea au crescut cu 25% în Austria și cu 72% în Croația. BIPA va depăși bariera de 1 miliard de euro cifră de afaceri în Austria și Croația în acest an, conform estimării.

Profitt.ro a anunțat recent că afacerile locale ale BIPA vor fi gestionate, ca administratori, de Daniel Gross, CEO-ul Penny România, dar și de Draga Cukjati, CFO Penny, și Andreas Persigehl, coordonator BIPA Parfumerien.

Cukjati este și membru în Consiliul de Supraveghere al OTP Bank, filiala din Slovenia, relevă datele analizate de Profit.ro.

Persigehl a fost anterior și Sales Manager în Austria la Baumax.

Managing Director BIPA România este Martin Gaber.

Coca Cola - o nouă investiție în România CITEȘTE ȘI Coca Cola - o nouă investiție în România

BIPA face parte din grupul german REWE, care deține și lanțul de magazine Penny.

Primul magazin BIPA din România va fi deschis în 2026.

Grupul REWE se concentrează astfel pe strategia de creștere internațională și își consolidează prezența pe piață în Europa Centrală și de Sud-Est", este mesajul transmis acum prin care sunt confirmate informațiile transmise la începutul anului de Profit.ro.

Lidl își urcă afacerile în România. Anunț despre prețuri CITEȘTE ȘI Lidl își urcă afacerile în România. Anunț despre prețuri

Născut în Mödling (Austria Inferioară), Martin Gaber a lucrat deja pentru REWE International AG și a acumulat experiență internațională în Italia și Slovacia înainte de a se muta la Marionnaud Austria (AS Watson Group) ca Director General și apoi la JosdeVries din München.

Cel mai recent, a fost director general al Thomas Philipps Handels GmbH din Viena.

În Austria, rețeaua BIPA include un portofoliu de circa 15.000 de articole, inclusiv mărci proprii precum BI CARE, BI COMFORT, BI HOME, BI KIDS, BI LIFE, BI STYLED, bi good, BABYWELL și LOOK BY BIPA.

Preluarea Profi, motiv de optimism pentru patronii Mega Image CITEȘTE ȘI Preluarea Profi, motiv de optimism pentru patronii Mega Image

La nivel global, retailerul, înființat în 1980, are anual peste 3 milioane de clienți.

În companie lucrează 4.400 de angajați.

FOTO Auchan extinde noul tip de magazine lansat în România CITEȘTE ȘI FOTO Auchan extinde noul tip de magazine lansat în România

BIPA a fost fondată la începutul anilor 1980 de Karl Wlaschek ca o companie-soră a Billa. În 1996, grupul REWE a achiziționat compania, iar astăzi BIPA este o divizie a REWE International.

EXCLUSIV Planul pentru România al BIPA, rețeaua de magazine cu prețuri mici: Investiții de „3 cifre milioane euro”, cu magazine anuale

 

KFC deschide în România primul restaurant cu panouri solare CITEȘTE ȘI KFC deschide în România primul restaurant cu panouri solare

În România, BIPA va concura cu retailerul german de cosmetice și produse de îngrijire personală dm drogerie markt.

EXCLUSIV Planul pentru România al BIPA, rețeaua de magazine cu prețuri mici: Investiții de „3 cifre milioane euro”, cu magazine anuale

Compania dm drogerie markt a fost înființată în 1973, iar în România, lanțul de magazine este prezent de 17 ani.

În anul financiar 2023-2024, dm drogerie markt a deschis 17 magazine noi în România, investind circa 110 milioane de lei, ceea ce a dus la un total de 153 de drogherii în întreaga țară.

Grupul REWE activează în România cu discounterul său PENNY din 2001. Compania operează pe plan local 418 magazine PENNY cu aproximativ 7.500 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
bipa
dm
drogherii
billa