Apple va majora prețurile în magazinele de aplicații App Store din Europa și până în Asia, în octombrie

Apple va majora prețurile în magazinele de aplicații App Store din Europa și până în Asia, în octombrie
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 sep 2022

Grupul american Apple Inc. a anunțat majorări importante de prețuri pentru cei care fac cumpărături în magazinele de aplicații App Store din Europa și până în Asia, în ideea de a-și proteja marjele de profit într-un moment în care o serie de valute importante se depreciază în raport cu dolarul american, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Într-un mesaj trimis dezvoltatorilor de aplicații, Apple a informat că toți clienții din țările care utilizează moneda euro, precum și cei din Suedia, Japonia, Coreea de Sud, Chile, Egipt, Malaezia, Pakistan și Vietnam, vor vedea majorări de prețuri începând cu data de 5 octombrie, scrie Agerpres.

VIDEO iPhone 14 Pro pare să obstrucționeze aplicațiile foto terțe CITEȘTE ȘI VIDEO iPhone 14 Pro pare să obstrucționeze aplicațiile foto terțe

Un factor cheie care stă în spatele aceste decizii ar putea fi aprecierea dolarului american. În Japonia, prețurile ar putea crește cu aproximativ 30%, o majorare semnificativă după prăbușirea yenului în raport cu dolarul. La începutul verii, Apple a majorat prețurile pentru întreaga gamă de produse Mac, iPhone și iPad, pentru a reflecta disparitățile dintre monede. Euro a a suferit o evoluție similară și în prezent se tranzacționează aproape la paritate cu dolarul și sunt semne că noi deprecieri vor urma în perioada următoare.

"Nu este prima dată când Apple ajustează prețurile în App Store, dar asta este o majorare semnificativă. Este inevitabil că ajustările de prețuri vor fi resimțite de dezvoltatorii de aplicații și jocuri de pe piețele afectate. Oamenii ar putea fi mai reticenți la ideea de a achiziționa aplicații, acum mai mult ca niciodată, iar dezvoltatorii ar putea fi forțați să devină mai creativi în viitor cu privire la prețuri", a declarat Serkan Toto, analist la firma Kantan Games din Tokyo.

FOTO Rolls Royce lansează modelele Phantom și Ghost Black pe piața din România CITEȘTE ȘI FOTO Rolls Royce lansează modelele Phantom și Ghost Black pe piața din România

Un studiu independent arată că dezvoltatorii de aplicații au majorat deja prețurile în ultimul an. Potrivit firmei Apptopia, prețul mediu pentru achiziționarea unei aplicații a crescut cu 40% în luna iulie 2022, comparativ cu aceiași lună a anului trecut.

Magazinul de aplicații App Store este o sursă importantă de venituri pentru grupul american Apple, care a dezvăluit recent noua sa generație de telefoane iPhone 14. În trimestrul încheiat în luna iunie, Apple a raportat venituri din servicii ușor sub estimările analiștilor, iar directorul general Tim Cook a recunoscut că grupul se confruntă cu o anumită încetinire, dar a adăugat că se așteaptă ca veniturile să își revină în trimestrul patru. 

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
app store