Groen și-a anunțat demisia cu efect de la 1 ianuarie. El va fi înlocuit în funcție de Roberto Gandolfo, în prezent președintele consiliului de supraveghere al Just Eat și directorul Prosus Europe.
Gandolfo s-a alăturat Prosus anul acesta, după ce anterior a lucrat la iFood, subdisiara latino-americană de livrare de mâncare a companiei, ca CEO al diviziei sale de marketplace.
Plecarea lui Groen vine după finalizarea achiziției Just Eat de către Prosus, pentru 4,1 miliarde de euro.
Tranzacția a propulsat Prosus pe locul patru în clasamentul celor mai mari companii de livrare a mâncării din lume, după Meituan (China), DoorDash și Uber Eats (ambele din SUA).
Just Eat Takeaway.com, companie rezultată din fuziunea Takeaway.com (Olanda) și Just Eat (Marea Britanie), a fost activă în România până în 2022, când s-a retras citând concurența puternică. Compania opera local prin firma HelloHungry.
Jitse Groen a fondat Takeaway.com în 2000, în timpul studenției, și a extins compania la nivel global, inclusiv prin achiziții precum Lieferando în Germania (2014) și Just Eat Plc. (2020).
Condusă de Groen, noua firmă a achiziționat compania americană Grubhub pentru 7,3 miliarde de dolari în 2021, extinzându-și acoperirea peste Atlantic.
La fel ca alte companii de livrare, Just Eat a beneficiat de pe urma restricțiilor din timpul pandemiei de Covid-19, când clienții blocați acasă au comandat în masă mâncare la pachet.
Pe măsură ce restricțiile s-au relaxat, Just Eat s-a străduit să revigoreze creșterea comenzilor și a încercat să-și stimuleze profitul renunțând la piețe secundare și extinzându-se dincolo de livrările de alimente, în domenii precum farmacia și wellness. Anul trecut, compania a semnat un parteneriat de livrare cu producătorul de jucării sexuale Lovehoney Group, inițial pentru clienții din Marea Britanie, Austria și Danemarca.
Tot în 2024, Just Eat a vândut Grubhub pentru aproximativ 650 de milioane de dolari - cu mult sub prețul de achiziție - și a anunțat planuri de a ieși de pe piețele din Franța și Noua Zeelendă.
Cu sediul la Amsterdam, Just Eat Takeaway.com are 60 de milioane de clienți și un portofoliu de 362.000 de restaurante partenere, fiind prezentă în Australia, Austria, Belgia, Bulgaria, Canada, Danemarca, Germania, Irlanda, Israel, Italia, Luxemburg, Polonia, Slovacia, Spania, Elveția, Olanda și Regatul Unit.
Prosus este acționarul majoritar al eMAG, cu o participație de aproximativ 81,1%, restul acțiunilor fiind deținute de omul de afaceri Iulian Stanciu.
Lista companiilor din portofoliul Prosus mai include, printre altele, OLX, Avito, PayU, letgo, Swiggy, iFood, Codecademy, Udemy și MakeMyTrip.
Excluzând rezultatele eMAG, veniturile Prosus au crescut, în ritm anual, cu 26% în primul semestru al anului fiscal, încheiat pe 30 septembrie.
Câștigurile ajustate înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) aproape s-au dublat, de la 213 milioane de dolari în perioda similar a anului trecut la 423 milioane de dolari, sprijinite de o creștere de 70% a rezultatului operațional pe segmentul e-comerț și de vânzarea unei participații la gigantul chinez Tencent, unde este principalul acționar.
Veniturile grupului eMAG au rămas stabile în perioada analizată, la aproximativ 1,13 miliarde de dolari (-3% în lei).
eMAG România a raportat venituri de 719 milioane de dolari, în urcare cu 1% (-4% în lei) față de primul semestru al anului trecut, în timp ce veniturile Sameday au crescut cu 27% (+21 în lei), la 185 milioane de dolari.
Veniturile din celelalte afaceri ale grupului (în special eMAG Ungaria, eMAG Bulgaria și Freshful) au scăzut cu 16% (-15% în lei), de la 270 milioane de dolari la 226 milioane de dolari.

















