Lanțul de cafenele Starbucks a introdus “săli de lectură” gratuite în unele dintre cafenelele sale din China.
Este cea mai recentă inițiativă a companiei pentru a crește numărul de consumatori.

Aceasta în contextul intensificării concurenței interne pe a doua mare piață a companiei, conform Bloomberg.
Săli de lectură gratuită au fost deschise deja la unele cafenele din provincia Guangdong, unde există milioane de tineri muncitori, a informat Starbucks China într-un comunicat publicat pe contul său oficial de pe rețeaua Weibo. Oamenii nu vor fi obligați să cumpere nimic de la Starbucks pentru a utiliza aceste spații.
Aceasta este cea mai recentă inițiativă demarată de Starbucks în China în acest an, în condițiile în care grupul american vrea să relanseze vânzările pe fondul concurenței intense din partea rivalilor locali mai ieftini, precum și a creșterii popularității lanțurilor de ceainării chinezești, scrie Agerpres.

Strategie contrară politicii Starbucks din SUA
Sub conducerea noului director pentru China, Molly Liu, unele dintre inițiativele Starbucks din China continentală merg în direcția opusă față de politicile Starbucks din SUA, unde, de la începutul anului, oamenii trebuie să cumpere ceva pentru a folosi spațiile cafenelelor.
De asemenea, Starbucks China a decis să extindă lista produselor prin includerea mai multor opțiuni fără zahăr și ceaiuri preferate de clientela locală, a tăiat prețurile la unele băuturi și a extins opțiunile pentru cei care doresc să-și personalizeze comenzile. Nu există o limită de timp și nici nu este nevoie de rezervare pentru a utiliza noile săli de lectură.
De asemenea, au fost înființate zone cu cărți donate, o inițiativă care este așteptată să ducă la creșterea traficului și a veniturilor.

“Starbucks caută modalități prin care să creeze experiențe fun pentru consumatorii din Generația Z. Activitățile in-store aduc noi clienți în cafenele și creează o relație între Starbucks și comunitate. Este o tactică simplă, dar eficientă”, spune Jessica Gleeson, fost director la Starbucks China și care conduce acum o firmă de consultanță cu sediul la Shanghai.