Foarte mulți investitori germani în domeniul industriei și-au dezvoltat afecerile în ultimii ani în România, în special în zona Brașovului, dar și în Sibiu,Timișoara, Arad, iar în prezent nicio mașină germană nu este fabricată fără piese din România, a transmis Cristi Macedonschi, Președintele Asociației Germane pentru Mobilitate, la Maratonul Afacerilor Germane în România, organizat de PROFIT NEWS TV.
Evenimentul este organizat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană, ebm papst și Leoni Wiring Systems
Potrivit lui Cristi Macedonschi, în zona Brașovului, în ultimii ani, s-a dezvoltat pe scară largă industria auto, au venit foarte mulți investitori din Germania în acest domeniu, dar și în industria aeronautică sunt prezente firme precum Airbus sau Airbus Helicopters.
”Se fac toate șasiurile avioanelor Airbus la noi”, a arătat Președintele Asociației Germane pentru Mobilitate, care a adăugat că există în prezent și investiții germane importante în IT.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cristi Macedonschi a arătat în acest context că nicio mașină germană nu este asamblată în prezent fără piese fabricate în România.
”Sunt foarte mândru că la ora actuală nu mai puteți cumpăra nicio mașină germană fără să intrați în contact cu piese de la noi, din Țara Bârsei, din Brașov. Nu mai vorbesc de toată România, fiindcă în automotive și Sibiul este foarte bine dezvoltat și Timișoara, vorbesc de axele Brașov-Sibiu sau Timișoara-Arad, unde foarte multe firme germane de renume internațional și-au făcut companii, au deschis fabrici și sunt foarte mulțumiți de investițiile lor. Au crescut în ultimii ani, și-au dublat, și-au triplat numărul de angajați, au investit în școala proefsională duală”, a spus Președintele Asociației Germane pentru Mobilitate.
În acest context, amintind că în Brașov au fost constituită prima școală de acest fel, Cristi Macedonschi a subliniat importanța implicării companiilor în învățământul profesional dual, cât și a deschiderii autorităților în această privință.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Modificări avansate la Codul Muncii privind concediul de odihnă, munca suplimentară și programul de lucru”Fără un partener privat nu poate să funcționeze școala duală, iar școală duală în Germania este de fapt campionul exportului pentru că au fost exportate până și în China aceste școli, ca să se formeze specialiști de care economia are nevoie. (...) Școlile trebuie să aibă deschiderea de a colabora cu mediul prtivat, pentru că dacă nu există deschiderea aceasta este foarte greu. În plus, mentalitatea operatorilor privați. Foarte mulți manageri din România erau obișnuiți cu școlile profesionale din trecut. Ziceau: formați-i voi, că îi angajăm noi! Nu mai e chiar așa, îi formăm împreună”, a arătat Cristi Macedonschi.
Astfel, în Brașov prima școală profesională duală, în domeniul industriei auto, s-a înființat în 2012, formând mii de elevi în domeniu, la un grad de angajare de peste 93%. De asemenea, în 2017 s-a deschis și prima școală duală în industria ospitalității, iar în prezent se formează un consorțiiu între Univresitatea Transilvania și colegii tehnice pentru formarea profesională a tinerilor.
CITEȘTE ȘI De ce a suspendat Bruxelles-ul plata a peste 53 milioane euro pentru România din a doua tranșă de împrumut PNRR: subvenții pentru hidrogen și termoficare date arbitrarPotrivit Președintelui Asociației Germane pentru Mobilitate, aeroportul nou deschis din Brașov stabilește noi legături cu Germania, iar în prezent se caută modalități de prelungire a programului de funcționare a acestuia.
”Aeroportul este un game changer pentru noi, pentru toată regiunea”, a mai spus Cristi Macedonschi, care a adăugat că Brașovul este unda din zonele preferate pentru relocări.