WeLoveDigital.forum: 10 greșeli frecvente în mobile SEO. Cum le poți identifica și repara pentru a crește traficul site-ului

WeLoveDigital.forum: 10 greșeli frecvente în mobile SEO. Cum le poți identifica și repara pentru a crește traficul site-ului
scris 5 apr 2017

Antreprenorii cu afaceri online trebuie să fie atenți la o serie de erori frecvente, iar blocarea imaginilor și a scripturilor JavaScript și CSS, paginile 404 existente doar pe mobil și elementele de tip pop-up care acoperă ecranul sunt doar unele din cele 10 greșeli în mobile SEO, prezentate și explicate, în a doua zi a WeLoveDigital.forum, de Mihai Vînătoru, Head of SEO&Managing Partner Digital Work Force.

Forumul, extrem de important pentru piața de business și organizat pe două zile, are ca parteneri UPC, Telekom, Cert, Philips, Fan Courier, Visa, Iqos, easypost și DWF, fiind organizat cu sprijinul IAB, IAA, ANSSI, ANIS și 2Performant. Parteneri media sunt News.ro, Adevarul.ro, Iqads, Smark, Softlead

Într-un atractiv workshop pe teme SEO, Mihai Vînătoru a arătat că traficul pe mobil la nivel global a crescut cu 63% în 2016 și de 18 ori în ultimii cinci ani și a abordat problema optimizării SEO pentru dispozitivele mobile, cu focus pe greșelile cele mai frecvent făcute în acest domeniu.

Aceste greșeli sunt:

1. Blocarea imaginilor și a scripturilor JavaScript și CSS

Pentru a înțelege în mod clar conținutul unui site, este necesar ca robotul Google să aibă acces larg la acesta.

2. Redirectionări incorecte

Este foarte important ca fiecare URL să includă o referință către corespondentul său definit prin tag-uri rel "canonical" sau rel "alternate".

3. Pagini 404 existente doar pe mobil

Pentru un URL disponibil într-una din versiunile site-ului nu există corespondent, motiv pentru care, atunci când este efectuată redirecționarea, utilizatorul este trimis într-o pagină 404 sau pe home page.

4. Elemente de tip pop-up care acoperă ecranul

Din 10 ianuarie 2017, Google pedepsește site-urile care afișează pop-up-uri sau reclame care acoperă tot site-ul mobil.

5. Timp mare de încărcare a site-ului

Google ia în calcul, încă din 2010, viteza de încărcare a site-ului ca factor folosit pentru rankare. Un site care se încarcă mai greu va fi afișat mai jos în Google.

Google oferă și un instrument special pentru testarea obiectivă a vitezei de încărcare a site-ului, care include și sugestii de îmbunătățire.

6. Utilizarea conținutului de tip Flash

Nu este recomandată folosirea elementelor grafice sau video folosind tehnologia Flash de la Adobe. Google recomandă folosirea HTML5 în loc de Flash.

7. Definire incorectă viewport

Elementul meta viewport oferă instrucțiuni browser-ului cu privire la modul în care pagina trebuie afișată pe mobil.

8-9. Dimensiuni mici ale fontului și Elemente active la touch prea apropiate

Ambele compromit experiența utilizatorului și sunt penalizate de Google.

10. Monitorizarea vizibilității SEO pe mobil

Este recomandat ca monitorizarea performantei SEO să se facă diferențiat pe desktop și mobile.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
forum
digital